het wordt een trend, motoragent aanrijden..

fitrefo

MF veteraan
20 apr 2004
2.424
0
als er een schaap over de dam is... lijker er toch een hoop domme schapen in nederland te zijn..

Motoragent aangereden bij ramkraak
AMSTERDAM - Een 33-jarige hoofdagent van Politie Haaglanden is donderdag 27 oktober om 22:20 uur werd op de Rijswijkseweg aangereden door een nog onbekende automobilist. Het betrokken voertuig was kort daarvoor weggereden bij een ramkraak aan de Koningin Julianalaan in Voorburg.
Twee inzittenden van dit voertuig hadden bij een computerzaak enkele goederen weggenomen. De motoragent zag op het Spaarneplein het voertuig rijden en zette direct de achtervolging in. Net voor het viaduct van de Rijswijkseweg nabij het Hollands Spoor stopte de bestuurder van de auto op de rijbaan en reed vervolgens vol gas achteruit en ramde de onfortuinlijke motoragent. De motoragent werd circa drie meter van zijn motorfiets geslingerd maar raakte wonderwel niet gewond. Het voertuig reed vervolgens verder en werd korte tijd later leeg aangetroffen op de Laakkade. De motorfiets raakte zwaar beschadigd

Bron: telegraaf
 
Ik kijk hier niet van op. Als ik een ramkraak zou uitvoeren zou ik hetzelfde doen. Je wilt toch niet gepakt worden of wel soms :? En je rijdt iemand op 2 wielen makkelijker van de weg dan iemand op 4 wielen. Je moet 't vanuit 't oogpunt zien van criminelen, niet vanuit de jouwe en de mijne die zoiets nooit zouden doen.
En om nou meteen te stellen dat het een trend wordt vind ik ook een beetje voorbarig.
 
het zet mensen wel aan het denken... ook criminelen, als ze zoiets in de krant lezen. en een ramkraak is tot daar aan toe, maar poging tot moord wordt zwaarder bestraft hoor.
 
Ik kijk hier niet van op. Als ik een ramkraak zou uitvoeren zou ik hetzelfde doen. Je wilt toch niet gepakt worden of wel soms :? En je rijdt iemand op 2 wielen makkelijker van de weg dan iemand op 4 wielen. En om nou meteen te stellen dat het een trend wordt vind ik ook een beetje voorbarig.
Ga eens uit v/d motoragent, verbaasd het je dan nog steeds niet?

Dit is het motorforum, en geen ramkraak forum....
 
En om nou meteen te stellen dat het een trend wordt vind ik ook een beetje voorbarig.

mwah, road rage zou heus niet de eerste trend zijn die van over de grote plas komt aanwaaien. en dat er aardig wat horken rondlopen voor wie brute agressie een heel normale reactie is, daarover lees je vaak genoeg in de krant.
 
politie moet eens meer mogen ipv maar afwachten wat ze kunnen gaan doen..eerder en harder optreden :Y
 
-O- Lijkt me een goede reden om als agent je P5 helemaal leeg te knallen op zulke idioten... alleen ben je waarschijnlijk dan weer fout volgens het openbaar ministerie.
 
Ga eens uit v/d motoragent, verbaasd het je dan nog steeds niet?

Dit is het motorforum, en geen ramkraak forum....
:?

Wat heeft dat er mee te maken? Imho heeft ie gelijk. Vanuit het standpunt van de krakers een hele logische actie. Je zet een kraak, wilt (koste wat koste) niet gepakt worden, dus dan is dit voor jou de makkelijkste manier als je betrapt wordt. Dus verbazingwekkend is het niet.

Dat het een rotstreek is staat natuurlijk buiten kijf.
 
Laatst bewerkt:
Ga eens uit v/d motoragent, verbaasd het je dan nog steeds niet?

Dit is het motorforum, en geen ramkraak forum....
Nee, dan verbaasd het me nog niet. Je weet toch dat criminelen alles doen om uit de handen van de politie te blijven? Beetje naïef van je ;)
 
hij is toch gewapend.
Uhhhhhh... :? Te veel cowboyfilms gezien zeker? Hoe stel je dit jezelf voor? Hij heeft al zijn handen en benen nodig om te ontwijken en op de weg te blijven toch? Teveel Karl May boeken gelezen zeker |( |( |(
Bovendien is het dan ook nog eens zo dat (als ie er al in slaagt zijn wapen te trekken) de agent dan door onze "fantastische rechtsorde" voor hij het weet als 1e aangeklaagd gaat worden :(
Denk maar ff aan het gevalletje Erik O. weet je nog wel? :r
 
Lijkt me niet zo moeilijk. Agenten mogen wat mij betreft in een dergelijke situatie gelijk gericht schieten, het is gewoon een regelrechte moordaanslag
Als ie al tijd had om te schieten was hij waarschijnlijk alsnog van z'n motor gereden.

Achja, blijft speculaas :z
 
Laatst bewerkt:
Het word tijd dat de regelgeving omtrent dit soort "akkefietjes" word gewijzigd. Dat pistooltje (p5) is niet eens meer afdoende je moet toch minimaal al een 357Magnum hebben met een wat langere loop het liefst een revolver deze hoef je niet eerst door te laden en kan ook niet per ongeluk de agent aan zn voet verwonden.

je legt de loop op je stuur of kuip en raakschieten met links op korte afstand gaat prima.

Wat heeft het voor een nut een motor agent achter dit soort agressors aan te sturen wanneer er in dit soort situatie niet "kordaat" mag worden op getreden.

Ja soms maak ook ik me kwaad.
Pff tijd voor een kopje camille thee.
 
Mja...wat doe je ertegen indeed...

Kenteken opschrijven heeft ook al zo weinig zin, zterker nog: de auto is al teruggevonden. Hopen dat je het merk bivakmuts herkent dan maar....
 
Het word tijd dat de regelgeving omtrent dit soort "akkefietjes" word gewijzigd. Dat pistooltje (p5) is niet eens meer afdoende je moet toch minimaal al een 357Magnum hebben met een wat langere loop het liefst een revolver deze hoef je niet eerst door te laden en kan ook niet per ongeluk de agent aan zn voet verwonden.
De Walther P5 gaat altijd doorgeladen mee de dienst in. Dus patroon gekamerd en safety on, ready for action!
Revolver heeft geen veiligheid, en er kunnen net zo goed ongelukjes mee gebeuren als met een pistool bij onjuist gebruik.
.357 Magnum revolver met lange loop met links afvuren?? Yeahh right....
Nog nooit gedaan zeker... *D
 
De Walther P5 gaat altijd doorgeladen mee de dienst in. Dus patroon gekamerd en safety on, ready for action!
Revolver heeft geen veiligheid, en er kunnen net zo goed ongelukjes mee gebeuren als met een pistool bij onjuist gebruik.
.357 Magnum revolver met lange loop met links afvuren?? Yeahh right....
Nog nooit gedaan zeker... *D


Ben in bezit van een KATAPULT loop en tevens bijbehorende vergunning. Op 25 meter (akkefietjes gebeuren altijd tussen 4 en 30 mtr)schiet ik even zuiver met links dan wel rechts.
Ik dans ongeveer eens per week in de achtertuin.
Een agent verzuimt meestal op dit onderdeel.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan