Het wordt steeds gekker!!!

Geen slim advies Dinant.....

Als kentekenhouder ben je VERPLICHT om, als je zelf niet hebt gereden, te vertellen wie dan wel reed. Als je dat weigert, word je strafbaar voor een ander wetsartikel. Drie keer raden hoe hoog de straf wordt......
Daarom betaal ik maar, omdat ik t toch was (zag ze staan).
En als ze mij op mn motor zien met BERIK en die ogen van t logo zo duidelijk.....wie moet ik in vredesnaam aanwijzen?
full
 
"Potje breken = Potje betalen". Overkomt mij ook, ik betaal zonder morren. In Belgenland zijn de boetes inderdaad veeeel hoger, maar de pakkans is dan weer veeeel kleiner.
 
Geen slim advies Dinant.....

Als kentekenhouder ben je VERPLICHT om, als je zelf niet hebt gereden, te vertellen wie dan wel reed. Als je dat weigert, word je strafbaar voor een ander wetsartikel. Drie keer raden hoe hoog de straf wordt......

Hmmm, ik ben ook niet zo slim ;)

Ik heb het ook maar van flitsservice.nl.

Maar ik ben het niet helemaal met je eens:
Aangezien je meer dan 30 km/u te hard rijdt valt het niet meer onder de wet Mulder, maar is er sprake van een strafrechtelijk feit. In dat geval moet de OvJ met bewijzen komen dat jij de bestuurder was op dat moment.

Als je blijft volhouden dat je het niet bent geweest kan de OvJ niets bewijzen. Zowel de rechter als de OvJ zal vragen wie je voertuig dan heeft bereden, maar daarop hoef je geen antwoord te geven: je maakt gebruik van je verschoningsrecht. Je hoeft namelijk geen belastende verklaring tegen jezelf of familieleden/kennisen/e.d. af te leggen.

De rechter zal je wel de boete opleggen aangezien je kentekenhouder bent, maar de aantekening op jouw naam (waarmee ze je bij eventuele volgende overtredingen nog harder aan kunnen pakken) zul je niet krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Geen slim advies Dinant.....

Als kentekenhouder ben je VERPLICHT om, als je zelf niet hebt gereden, te vertellen wie dan wel reed. Als je dat weigert, word je strafbaar voor een ander wetsartikel. Drie keer raden hoe hoog de straf wordt......

En als je je niet meer kan herinneren wie er reed op dat moment? TBS gelijk dan maar?
 
Ben blij dat ik Leiden nooit echt in ga met de motor, hooguit ff langs de groenoordhallen.

Maar je kan straks echt nergens meer boetevrij te hard rijden -O-
 
zekers :Y overschrijding met meer dan 30 km/uur is een puntje dr af en je zit in recedeive regeling dus deze overtreding blijft 1 jaar staan in computer van justitie

*O* koos spee for president *O*
































:r
 
"Potje breken = Potje betalen". Overkomt mij ook, ik betaal zonder morren. In Belgenland zijn de boetes inderdaad veeeel hoger, maar de pakkans is dan weer veeeel kleiner.


Is dat zo? Ik kijk wel eens ketnet of andere belgische zenders en op het nieuws had men het over vergroten van het aantal flitspalen. Het ging van veel naar nog veel meer. Ik weet de exacte aantallen niet maar ik was onder de indruk.
 
pffff, met hun mond,ja. Het gaat hier vooral om roodlichtcamera´s. Andere flitspalem veel minder, en voor die er staan duurt nog eeuwig. En de kans dat je door een vliegende patrouille gepakt wordt is wel heeeeel erg klein.
 
zekers :Y overschrijding met meer dan 30 km/uur is een puntje dr af en je zit in recedeive regeling dus deze overtreding blijft 1 jaar staan in computer van justitie
Dat kan toch helemaal niet? Ik ben niet staande gehouden, wat dat betreft had t mn overgrootoveroma kunnen zijn die de motor bereed! |(
 
nee, belgie is nog belachelijker dan nederland op dit gebied.
Ik moest eigenlijk voorkomen, m'n vader, JohanV deed dit wel en moest ongeveer 650,- betalen.

Laat ze het geld maar steken in hun achterlijke wallonie, of in "omspitacties" in achtertuintjes. :(

Is dit toevallig JohanV van JohanVeels te hard?? :X
 
Hmmm, ik ben ook niet zo slim ;)

Ik heb het ook maar van flitsservice.nl.

Maar ik ben het niet helemaal met je eens:
Aangezien je meer dan 30 km/u te hard rijdt valt het niet meer onder de wet Mulder, maar is er sprake van een strafrechtelijk feit. In dat geval moet de OvJ met bewijzen komen dat jij de bestuurder was op dat moment.

Als je blijft volhouden dat je het niet bent geweest kan de OvJ niets bewijzen. Zowel de rechter als de OvJ zal vragen wie je voertuig dan heeft bereden, maar daarop hoef je geen antwoord te geven: je maakt gebruik van je verschoningsrecht. Je hoeft namelijk geen belastende verklaring tegen jezelf of familieleden/kennisen/e.d. af te leggen.

De rechter zal je wel de boete opleggen aangezien je kentekenhouder bent, maar de aantekening op jouw naam (waarmee ze je bij eventuele volgende overtredingen nog harder aan kunnen pakken) zul je niet krijgen.

heb jij al eens ooit meer dan 30km/h te hard gereden?
dat gaat nl. niet zo gemakkelijk hoor :N
 
heb jij al eens ooit meer dan 30km/h te hard gereden?
dat gaat nl. niet zo gemakkelijk hoor :N
Ik rij regelmatig meer dan 30 km/u te hard, maar ben er nog nooit mee gepakt 8-)

Als je even leest dan zie je ook dat ik 't van flitsservice.nl heb. Daar zijn wel een aantal mensen die regelmatig met dit soort zaken te maken (gehad) hebben.

Jij wel ervaring?

Het lijkt mij het proberen waard. Als 't mij ooit overkomt dan probeer ik 't wel. Wat heb ik te verliezen??
 
Ik reed kort geleden door Friesland.
Blijkt dat ze daar de flitsapparatuur in het lage struikgewas langs de weg zetten...... Gelukkig flitste die van voren......en reed ik uiteraard niet te hard..... O-)
 
ja ze verzinnen inderdaad steeds gekkere plaatsen
ik heb ze al gezien in kliko's, aanhangers, bij een eend (2cv) met pech langs de snelweg vanaf een viaduct achter de geluidswal bij invoegstroken, die dingen kom je echt overal tegen zelfs in flitspalen
 
...nu nog wachten op een terrorist die te hard rijdt...

In druk verkeer op je achterwiel, mag van mij bekeurd worden.


Ik was op weg naar het centrum, dus niet erin. Het was op die weg erg rustig op dat moment en behalve de auto die werd ingehaald reed er niemand dus de situatie liet het wel toe.... O-) niet dat ik het goedkeur, maar het ligt het natuurlijk wel aan de situatie....
 
Dat bestaat al veel langer. Maar eeuh, op zijn achterwiel aan hoogst illegale snelheid en dan nog een auto inhalen??!! Van mij mogen ze die gast wel pakken. Door zulke klojo´s krijgen wij een slechte naam. Wanneer je zulke stunts wilt uithalen, doe dat dan op een circuit of op een afgelegen stuk weg waar je niemand in gevaar brengt. :(

Deze opmerking zie ik toch regelmatig als mensen het niet eens zijn met het weggedrag van andere motorrijders. Niet dat ik een voorstander ben van gevaarlijk gedrag op de weg, maar waarom wordt er altijd geroepen dat je wheelie fratsen e.d. op een circuit moet doen |( :?
Op een circuit is dat verboden en daar kun je niet het geluk hebben dat het niet wordt opgemerkt. M.a.w. juist NIET op het circuit dus!(je wordt dan uitgesloten van deelname en dan kun je fluiten naar je centen). Ik heb het hier overigens wel over "stuntwheelies" en niet over "racewheelies" (=groot verschil).
Beter is het dus om het op (naar eigen inschatting) verantwoorde wijze te doen op de weg (en hopen dat er geen politie in de buurt is O-) )
 
Heb net een boete van 170 euro ballen binnen gekregen omdat ik 165 reed op de A28 om 21.23 en geen kip op de weg. :r

Edit: savonds....
Draaide je zeker net ff het gas dicht? Pfff, ik word ook nog wel een keer goed gepakt hoor, maar wanneer het blok warm is en ik de snelweg opdraai ga ik meestal wel ff naar 200+ bij het invoegen, 30 te hard is zo snel gebeurd....
 
Terug
Bovenaan Onderaan