Het XJR Topic # 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Probeer een oneven aantal tanden aan te houden zodat alle schakels ook wisselend over alle tanden lopen.
heb je dus gelijkmatiger verslijt.

Maar soms kan t ff niet
;)
 
zo naar me dealer om de oliesproeier voor de smering van de aandrijfketting te vervangen garantie werk is ook een terugroepactie van Yamaha
 
full


iemand nog interesse
 
Afgelopen maand drie weken in de USA rondgetuft
In Birmingham Alabama in een prachtig motormuseum geweest
Barber motorsports Collection ,Helaas geen XJR ,Wel een FJ ,Zelfde blok :Y

 
Heey jongens.

Ik heb binnenkort een motorweekend geplant naar de Eifel. En daarna zal mijn motor toe zijn aan vers rubber. Rij nu op Michelin pilot power en die bevallen opzich goed. Maar misschien kan het nog wel beter. Waar rijden jullie mee. Zit nu erg te twijfelen tussen verschillende types.

Of toch weer een sport band en dan de

Pilot power 3 ,brigdestone s20evo

Of toch voor een sport toer en dan de

Pilot road 3/4 of brigdestone t30.

Of hebben jullie nog een goed alternatief.

Heb namelijk veel moeite met vertrouwen krijgen in rubber. Heb een redelijk sportieve rijstijl en duik graag een keer de eifel of Ardennen in.

Dus wie kan mijn keuze een beetje makkelijker maken. Alle adviezen zijn welkom.

Gr Mark
 
Laatst bewerkt:
Gave XJR voor Rossi. Zijn we toch in goed gezelschap.

Voor wat betreft banden, is natuurlijk heel persoonlijk. De huidige sport toer banden zijn zo goed dat ik zeker op een XJR geen behoefte heb aan echte sportbanden. Heb zelf nu een weekje Continental Roadattack evo 2 erop zitten maar nog te weinig gereden voor goed oordeel. Eerste indruk is goed.
Op Tiger had ik Dunlop Roadsmart II laten zetten en die gaven heel snel veel vertrouwen. Opvolger Roadsmart III schijnt nog beter te zijn dus dat is een te overwegen alternatief.
 
rij al jaren op Pilot Road 2... zijn lekker goedkoop en hebben mij nog nooit in de steek gelaten, in zowel droge als natte, warme en koude omstandigheden. En ik hou best van af en toe ff gummen *O*
 
Laatst bewerkt:
Kan me bij Roadrad aansluiten
Heb er ook wel eens een 190er Pilot Power onder gehad
Die geven veel vertrouwen maar... Slijten ook erg snel en dan is het een dure band
PR2 wordt nog steeds gemaakt en voor de XJR een top band !

full
 
Hier nog een, Mpr2 topbandje.
Al wil ik ook wel eens de Pirelli angel proberen, ziet er ook grappig uit .
 
Wat hebben jullie allemaal van die mooi schoongepoetste machines, niet normaal. De mijne moet ik weer eens onderhanden nemen, maar stel het alweer enige maanden uit. Meestal is het voorjaar een mooi tijdstip er voor, maar ook nu weer uitstellen. Reden waarom ik 'm nu niet op de foto durf te zetten, noch naar een meeting of i.d. durf te gaan ... :/
 
Heej hoi, ik zou voor de BridgestoneS20 gaan!
Ik heb de XJR1200 al 18 jaar en rij altijd met Bridgestone, wel plakkers nemen.
Die slijtage neem ik op de koop toe, kun je plat gaan tot 't randje..
Pinnetjes onder de voetsteunen? zijn al weg..
 
bedankt voor jullie reacties.

twijfel nog tussen de oude vertrouwde pilot road 2

of toch voor de nieuwe technologie gaan en dan de pr 4 of t30.

de michelins zijn vaak wat ronder waardoor ze de bocht in vallen, vind dat zelf een beetje een nadeel met zoon zware xjr, of valt de bij de pr 2 erg mee, de pilot power heeft dat wel namelijk.

mijn vorige band was een bridgestone bt 023 en die was opzich ook goed maar toen was de motor nog een beetje onstabiel, nu is de vering afgesteld enz dus nu kan ik pas een oordeel geven over een goede band die vertrouwen geeft.

hmmm blijft een lastige keuze
 
bedankt voor jullie reacties.

twijfel nog tussen de oude vertrouwde pilot road 2

of toch voor de nieuwe technologie gaan en dan de pr 4 of t30.

de michelins zijn vaak wat ronder waardoor ze de bocht in vallen, vind dat zelf een beetje een nadeel met zoon zware xjr, of valt de bij de pr 2 erg mee, de pilot power heeft dat wel namelijk.

mijn vorige band was een bridgestone bt 023 en die was opzich ook goed maar toen was de motor nog een beetje onstabiel, nu is de vering afgesteld enz dus nu kan ik pas een oordeel geven over een goede band die vertrouwen geeft.

hmmm blijft een lastige keuze


De PR4 heeft dat inval effect niet meer, die is ronder, de oudere PR versies waren juist puntiger, waardoor je sneller de bochten inviel.

Lees hier maar: http://www.testmotor.nl/2015/test-michelin-pilotraod-4-trail-motorbanden

En ik kan het zelf ook bevestigen, heb de PR4 onder mijn MT-09 Tracer en dat bevalt prima.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan het ook bevestigen. De pilot road 3 en 4 hebben niet meer het invallen van de bochten.
Reden voor mij om weer terug te stappen naar de power 3 ik vindt dat invallen erg prettig. _O-
 
Mijn XJR heeft het begeven helaas. Ik wist dat het onderhoud niet goed was gedaan door de vorige eigenaar, maar heel eigenwijs toch gekocht... aantal onderdelen vervangen, maar uiteindelijk was het oordeel dat het hele blok versleten was en beter was om te vervangen. Daar heb ik me niet meer aan gewaagd. Het is uiteindelijk een donor geworden voor een andere XJR, heeft hij toch een goede daad gedaan op het einde :'-(
 
Zaterdag gereden op de nieuwe XSR900 ook een fijne motor dan merk je het verschil wel van minder gewicht wel apart rijden een 3 cyllinder
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan