Het XJR Topic # 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pagina 99 Op naar de 100 !

nog anderhalve maand

full
 
Laatst bewerkt:
Ik wist dat het onderhoud niet goed was gedaan... uiteindelijk was het oordeel dat het hele blok versleten was...
Hoe krijgt men dat voor elkaar met een XJR-blok: zonder olie rijden?? -O-
 
Laatst bewerkt:
Het is gebeurd, nieuwe remschijven en blokken besteld.

Iemand ooit andere bouten gemonteerd? Origineel of rvs/titanium ik hoor het graag!
 
Boutjes zijn besteld, gewoon voor de originele gegaan..

Weet iemand de maten van de keerringen van de wiellagers? Lagers zelf zouden voor 6203 en achter 6304 moeten zijn, kan iemand dat ook bevestigen?
 
Boutjes zijn besteld, gewoon voor de originele gegaan..

Weet iemand de maten van de keerringen van de wiellagers? Lagers zelf zouden voor 6203 en achter 6304 moeten zijn, kan iemand dat ook bevestigen?

Zijn de originele bouten er ooit uit geweest ?
Zo nee ,dan kunnen ze wel eens goed vast zitten met Loctite ertussen
Wordt je niet vrolijk van ,Is een klote klus

Wiellagers zo ik zo 1,2,3 niet weten
 
Boutjes zijn als eens losgeweest, maar door mezelf weer geborgd. Dat moet geen problemen leveren. Lagers heb ik al, keerringen nog even uitpluizen!
 
Gisterenavond nog stukje gereden. Nog steeds verbaasd over hoeveel lichter mijn XJR stuurt na bandenwissel en verhogen aan achterzijde. Volgende aanpassing weet ik ook intussen wat het wordt, rem-schakelsetje van ABM staat in de planning.
Iets anders, heb me aangemeld voor bergtraining eind mei in Duitsland maar geen zin om originele uitlaten terug te zetten. Iemand goede/slechte ervaringen met vervangingsuitlaten in Duitsland?
 
ik ga regelmatig naar Duitsland,
en nee, nooit problemen gehad, anderen in de groep ook niet.
maar ik zet wél even mn standaard dempers erop, ipv mn open pijpen zonder E-keur
10 min werk en het bespaart me het risico op een heleboel geouwehoer onderweg.

risico:
bij geluk een waarschuwing, of een niet al te hoge boete
bij pech : motor aan de kant, aanhanger regelen en afvoeren, of ter plekke dempers vervangen.
 
Laatst bewerkt:
We doen met het XJR Cafe ieder jaar wel een weekendje Eifel of Sauerland ,Rijden er meestal een aantal met niet standaard dempers (Akra ,Bos ,Superpole) maar wel met DB Killers en E-keur erin
Hebben eigenlijk nog nooit echt last gehad ,Hou vooral in de gaten dat je in dorpen je aan de snelheid houd en pas weer gas geeft als je het dorp uit bent ,Heb je meestal het minste last

full
 
Dank voor de reacties. Zal vanavond nog eens naar mijn uitlaten kijken maar volgens mij geen E-keur en in ieder geval geen DB-killer er in. DB-killers heb ik ook niet. Originele uitlaten heb ik wel. Mmm nog maar eens ff denken wat te doen. Sowieso inderdaad rustig in dorpjes etc. Lijkt me ook niet meer dan normaal. Ga ook niet in het weekend, scheelt misschien ook nog qua pakkans.
Lekker dik aangezet in dat filmpje, haha, waanzinnigen op 2 wielen.
 
Nog even gekeken naar mijn uitlaten. Duidelijke teksten voor de Duitse polizei. Op de ene staat "for racing use only" en op de andere "not for road use". Smoesjes verzinnen wordt lastig dan, hoezo e-keur....
Toen ik keek naar mijn uitlaten viel nog eens op hoe roestig collector er uit ziet. Bochten zijn best mooi, uitlaten helemaal mooi, maar collector ziet er niet uit. Iemand idee om die toonbaar te maken? Spuiten met hittebestendige lak?
 
...collector ziet er niet uit. Iemand idee om die toonbaar te maken? Spuiten met hittebestendige lak?
Insmeren met een mengsel van kachelzwart en oude motorolie. Daarna goed heet draaien.
(Tip: ik zou dit buiten doen... 8-) )
 
Leuk altijd mooie spulletjes! Zal best goed staan en goed remmen.
Zelf van het weekend Bagster tanktas en cover opgehaald, gekocht via MP. Was nog helemaal gaaf, is altijd afwachten. En vanavond wordt als goed is rem-schakelsetje bezorgd.
 
Laatst bewerkt:
Lijk me ook wel wat, zo'n tank bagster. Ik heb echter de befaamde XJR geel/zwarte color setting (look-a-like KR) en daar zijn de bagsters tweedehands niet zo makkelijk van te vinden. Uiteraard wel nieuw, maar ben altijd wat behoudend met grote uitgaves aan de motorfiets (anders dan uiteraard onderhoud gerelateerde zaken).
 
Ja klopt, ik heb ook een geel zwarte XJR en 2e hands Bagsters zijn niet te vinden en voor die hele enkele keer dat ik hem zal gebruiken vond ik nieuwe te duur. Dus nu zwarte 2e hands gescoord.
 
Laatst bewerkt:
Owh, wist niet dat Bagster een merknaam was, maar dacht een woord voor tanktas. Ik vergeet dat telkens weer, de in principe eenvoudige tip om gewoon op buitenlandse sites te kijken. eBay al eens geweest ja, maar nieuw vind ik het nog steeds een behoorlijke investering (voor soms gebruik). Hetzelfde heb ik met mijn 3 stuks H&B koffers die nu ongebruikt op zolder staan. Moet nog steeds een rekje scoren, maar die dingen zijn ook bijna 300 euro. En dat voor enkele dagen per jaar. Want een XJR met permanent koffers ziet er natuurlijk niet uit.

Hoe gaat dat dan, googlen op buitenlandse Markplaatsen? Gewoon .fr in de url zetten? En hoe regel je dat met verzenden en zo?
 
Laatst bewerkt:
Owh, wist niet dat Bagster een merknaam was, maar dacht een woord voor tanktas.

Hoe gaat dat dan, googlen op buitenlandse Markplaatsen? Gewoon .fr in de url zetten? En hoe regel je dat met verzenden en zo?

Bagster is een merk voor Zadels en tankhoezen/tassen maar Top-sellerie maakt ze ook
Ik zit regelmatig op Le Bon Coin te spitten en daar worden vaak voor leuke prijzen spullen aangeboden
Je moet wel een beetje vertrouwen hebben tov de verkoper
Ik zag dit ding staan en hij zag er niet echt schoon uit ,Verkoper gemaild of ie hem eventueel op wilde sturen en hoeveel me dat zou kosten ,Envelop met een 50 biljetje opgestuurd en een week later had ik hem in huis. Borsteltje en een pot groene zeep deed wonderen :+
De pasvorm van deze is niet 100% Zijkanten zouden wat strakker om de tank mogen maar ik gebruik hem alleen als ik er lange ritten mee maak ,Komende tour naar Italie (Eurofest) gaat ie er weer op
full
 
Laatst bewerkt:
Als je via Ebay koopt gewoon de voor duitsland of fr voor frankrijk intypen
Engeland (com-uk)kun je ook vaak spullen vinden maar daar zijn de verzendkosten nogal hoog
Als je een account hebt bij Ebay kun je er gewoon op bieden ,En als ze paypal hebben gaat betalen ook erg vlot ,Wel ff kijken of de verkoper het ook naar het buitenland verstuurd
Mijn XJR is voor 75% verbouwd met allerlei spullen van Ebay.de :Y :Y


full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan