Het XR 250 t\m 650 Topic Part 5 For real

Status
Niet open voor verdere reacties.
vraagje aan een XR / NX rijder

past een XR 600 < 91 18inch voorwielachterwiel goedeavond ik moet naar bed hhaha ik een nx650?

Ik weet dat de XRnaaf de transmissiedempers mist......
maar kwa passen

Ik heb in m'n xl250 een keer een xr600 achtervelg gegooid (dit was wel beide 17inch)
maar doordat die xr600 velg niet van die dempers erin heeft is die veel smaller, ik moest er opvul bussen tussen stoppen, maar voor de rest zat hij er vrij snel in.

Volgens mij heb ik nog wel een stukje op dat nokje ,waar de ankerplaat van je rem mee vast zit, moeten lassen.

dus ik zou aanraden om voor een XL velg te kijken, volgens mij komen die meer overeen

(ik heb m'n oude XL velg nog wel liggen, kan ik ook wel het één en ander aan opmeten, moet je maar even zeggen)
 
dat geloof ik meteen *D
heb diverse malen op een 525 gereden en dat gaat als een speer.
nu ook een paar keer op een 690 en rijd ook fijn maar 160kg voel
je....
prima op de lange zandpaden en een harde baan (zoals munster)
maar minder op de single tracks.

mooi voorbeeld van munster


en dan de echte crossers op dezelfde baan


nog ff blijven oefenen :Y

rene
 
Misschien heeft iemand er hier nog wat aan:

Aangezien ik geen zin had om super veel te betalen voor blokjes voor m'n xr600 uit 85 heb ik gezocht naar een goedkopere oplossing, en die heb ik gevonden:

Remblokjes van een honda SH125/150

http://www.easyparts.nl/showarticle...219-502-2652/2252/Remblokken-Adin-Ft3034.html

kosten 7 euro, wat anders dan de 50 die je voor orriginele of 25 die je er op ebay voor betaald.

hebben exact dezelfde afmetingen:
Foto-64GQ77YU.jpg


De nieuwe blokjes liggen hieronder:
Foto-EUTOED7X.jpg


het enige is dat ze net wat te dik zijn, (1,5 mm. per blokje) maar dat is een paar seconden op een bandschuurmachine, nog geen 2 minuutjes werk :)
 
Laatst bewerkt:
Rikco

je foto staat erbij ;)

Leuk om eens het verschil te zien tussen SM en cross stijl
Maar is een xr650 nou ook wat rustiger qua gedrag
De XR van mij is behoorlijk springerig als ik optrek met de voorkant
Krijg ik beetje te veel klappen in me schouder en me nek enzo

Dus dat is beetje de twijfel of ik hem weg doe of niet
 
thnkz Snijboon
lijkt idd mooi zo dat verschil })

Maar is een xr650 nou ook wat rustiger qua gedrag

ligt aan je tandwiel verhouding en aangezien ik met 13/51 rij is mijne dus ook lekker jumpiestyle :9 en op snelweg is 145km/p/h dan ook echt de max
in zn 4 wil die nog puur op het gas loskomen geen probleem. *O*
als dit setje tandwielen af is gooi ik er wel een andere verhouding op zoiets als 14/46 of 48.

:W
 
@ XRManu

stuur ook ff een mooie foto naar snijboon van jouw top xr want die hoort bovenaan :}
 
honda rules! :Y

de ktm al op kenteken staan? en al gereden enzo?

die prijs is wel heel scherp hoor voor zo'n mooie xr.
verdiend die er nog wel wat aan dan? :/

3750 was ook redelijk lijkt me of komt dat nou door mijn liefde voor de xrr? :W
 
@ snijboon

Staat erbij
Ziet er ook netjes uit inderdaad

Wat kost het eigenlijk om er een Supermotard van de maken

Want ik sta in twijfel of ik die van mij weg doe of niet

Als je voor een leuk prijsje aan een set wielen kan komen hoeft het niet duur te zijn.
Dat moet voor een paar 100 euro wel te realiseren zijn, weet het niet exact omdat ik deze motor met sm wielen heb gekocht.
 
@ snijboonAls je voor een leuk prijsje aan een set wielen kan komen hoeft het niet duur te zijn.
Dat moet voor een paar 100 euro wel te realiseren zijn, weet het niet exact omdat ik deze motor met sm wielen heb gekocht.


Tja die wielen vinden voor een leuk prijsje is meestal het probleem he ;)
Kosten al gauw een eurootje of 700 :o

Dan kan ik beter mijn XR verkopen en een DRZ of XR650Sm te kopen
 
honda rules! :Y

de ktm al op kenteken staan? en al gereden enzo?

die prijs is wel heel scherp hoor voor zo'n mooie xr.
verdiend die er nog wel wat aan dan? :/

3750 was ook redelijk lijkt me of komt dat nou door mijn liefde voor de xrr? :W

De KTM staat nog steeds op engels kenteken. Ik heb eigenlijk nog geen tijd gehad.

Ik rij eigenlijk alleen met mooi weer en dat is het niet echt...

Daarnaast scheelt het weer BPM als ik wacht tot januari en dan heb ik een kenteken van 2011. Heb je niet echt wat aan, maar toch leuk.

De prijs van de XR is scherp. Bij mij ging het erom wat ik moest bijleggen. En dat was een zeer net aanbod. ;)
Ik heb een leuke en nette indruk van de dealer waar hij nu staat.
 
Tja die wielen vinden voor een leuk prijsje is meestal het probleem he ;)
Kosten al gauw een eurootje of 700 :o

Dan kan ik beter mijn XR verkopen en een DRZ of XR650Sm te kopen

Andere optie is je huidige wielen om-spaken..=iets goedkoper.. (nog prijzig) je kunt ook andere (Honda) naven gebruiken, voor is meestal makkelijk aan te passen achter is iets lastiger (as maat / lagers) ik heb CR500 naven (hier passen ook de XR remschijven op)
 
Andere optie is je huidige wielen om-spaken..=iets goedkoper.. (nog prijzig) je kunt ook andere (Honda) naven gebruiken, voor is meestal makkelijk aan te passen achter is iets lastiger (as maat / lagers) ik heb CR500 naven (hier passen ook de XR remschijven op)

ja, tot een bepaald bouwjaar, volgensmij zijn nieuwere CR naven alweer gelijk aan CRF naven. een XR is 4bouts, een CR/F 6
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan