Het XR 250 t\m 650 Topic Part 5 For real

Status
Niet open voor verdere reacties.
:} :Y :} :Y :}

img1343wt.jpg


zet die maar bovenaan in de 1e post Snijboon ;)

eg wel de nr1 van alle xrr's die ik gezien heb :9~
 
Laatst bewerkt:
Xrmanu
Snijkamp

Jullie staan in de OP.
Als er iets verkeerd staat of verkeerde foto moet je het even door geven wat ik kan het even niet meer volgen of al die picca's van motoren zijn van de echte eigenaar ;)

Maar er moet binnenkort ook eens een echte mooie cross versie van boven aan de OP want nu lijkt het er op als of de XR alleen maar SM is :P
 
Rijd dat nog een beetje dan, 150 breed? Zowel on als offroad.

Ik heb er al eens informatie over opgezocht, en het was niet zo geweldig inderdaad.
Slechts weinig mensen waren er enthausiast over.. Veel tractie in de blub, maar bij wat drogere omstandigheden scheen hij niet zo best te zijn. Op asfalt al helemaal niet.?

Maar toch.. 25mm noppen... 8-)

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=453417
 
"It was the hardest tire to mount that I have ever seen. I sold the bike with it on. Never bought another one."


"In the end, my T-Flex was free and worth every penny. I'm glad I didn't spend money on it."

:+ Brute band om te zien, en misschien leuk om te proberen, maar mij lijkt het niets na dat topic gelezen te hebben :P Ik heb er nu kenda k760 onder liggen en die bevallen zeer goed!
 
1e foto is Bridgestone ED660
2e foto is idd Terraflex type 2 150/90-18 (net als in de OP)
3e foto is een 2e hands Michelin (weet niet uit mij hoofd welk type)

Terraflex doet het redelijk tot goed op elk terrein behalve nat gras
maar ziet er bovenal erg imposant uit: impresses women and scares little children! :+
Het verbaasde me hoe goed hij rijd op asfalt (ook in regen)
Er zit zelfs DOT approval op ondanks de 25mm noppen!!
Ik heb een forumgenoot na elke bocht bestookt met een zand en stenenregen toen hij achter mij reed tijdens een off-road rit. Dat heeft hem zijn koplamp gekost (sorry dude) maar was ook de aanleiding om dit topic te starten... _O-
Echter de Terraflex is zo groot, dat hij tegen je luchtfilterhuis en uitlaatdemper aan schuurt als je ver inveert, en je "mudflap" gaat er gegarandeerd aan.
De band is erg zwaar, en dat voel je tijdens het rijden/ accelereren (vond ik niet fijn)
Werdt ook snel vierkant (90% asfalt) en daarna stuurde het voor geen meter meer (ondanks dat ik nog 12mm noppen in het midden had)
Op laten sturen door een kennis/XR650R rijder in USA
Monteren heb ik zelf met een bandenapparaat gedaan, geen probleem..

Ik prefereer Bridgestone trailwing 301/302's op de weg
en Michelin Endurocomp III en IV in het zand
maar da's persoonlijk
Kenda's heb ik nog niet geprobeerd...
 
Laatst bewerkt:
Weet je waar ik nog wel eens aan twijfel bij mijn XR
Dat toch best wel veel lawaai wat je hoort uit het blok komen van de kleppen
Misschien dat het gewoon iets is dat me tegen spreekt ten opzichte van een moderne 4 cilinder 16 klepper.

Iemand advies of woont er iemand in de buurt van Veendam(Groningen) die langer zo'n motor heeft?
 
help heb een xr 600 uit '88 koppakking is lek kan er geen vinden zou 98 mm moeten zijn maar cilinder is 101 mm en kop 105 mm ????? raar ff een plaatje

IMG_0128.jpg


ben ook opzoek naar een voortandwiel beschermkapje
 
Wist je trouwens dat akra's echt kut lopen op xr's? Dusseh ik geef je er 100 euro voor plus een ori uitlaat, dat maakt het het monster los in een xr, de ori pijp.
 
Haha, dat geloof ik wel ja :P Staat erg mooi. Volgens mij is zon bigbore kit voor xr ook 100 mm, xrmanu weet dit wel. Heb je er een bigbore op zitten dan?

@ Zealot
Zoek nog wel een andere demper ja :P
 
Maak eens een filmpje en post m hier! Kan je meestal erg geruststellen is mijn ervaring.


Ga ik dat even een keer doen
Twijfel of ik hem weg ga doen is er nog steeds

Ligt er aan of ik me auto ga inruilen op een nieuwere (met weinig inruil waarde)
Of er mee door blijf rijden



En eigenlijk wil ik graag sm gaan rijden maarja ombouwen van een XR is prijzig vind ik zelf maar dan heb je wel een uber machine op sm met een betrouwbaar blok
 
Laatst bewerkt:
Tja, je bent wel wat kwijt ja. Het kan ook goedkoop, dan koop je gewoon gietvelgen.
Maar dan verkoop je je xr (wat erg moeilijk is in deze tijd) en dan moet je een andere sm kopen, dan ben je net zoveel kwijt in totaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan