> Het XR 250 t/m 650 Topic Part 7 XR forever

Status
Niet open voor verdere reacties.
weliswaar niet in sm trim, maar wel op straat, 14/40.. is alleen een tikkeltje zwaar :')
 
geen idee, set is net vervangen , dat weet ik wel. zal morgen eens kijken..

gisteren wel een gebruikte veer tbv kickstarter opgepikt, vandaag ingebouwd, en de xr rijdt weer!
 
Ofroadcentrum vaassen heeft d8 ik nog 2 650's staan.
Zelf ook een xr600 nu, leuk zo'n ding !
Zal ook eens tanden gaan tellen, nu vindt ik m bij 120km al best veel toeren maken.

Is degene die in heerhugowaard te koop stond met een zootje onderdelen en half blauw geverfd is.
 
bij offroadcentrum in vaassen heb ik mn veer vandaan gehaald, aardige gozer, en heeft genoeg op voorraad liggen, heeft ook zat staan...

zit nog te twijfelen of ik mn 6 zuiger remklauw van beringer erop zal zetten, zit nu al een 300mm schijf op en remt eigenlijk redelijk goed..
 
Oké ik ff de boel met excel door gerekend, ervan uitgaand dat het maximum vermogen op ± 6000 rpm ligt, het maximum toerental 7000 rpm is en er 17'' onder zit. Het is natuurlijk de vraag of het maximum toerental bereikt wordt, daarom is de laagste snelheid wss realistischer dan de hoogste.

Vertanding Verhouding Snelheid

15/45 3,00 138 – 161 [km/h]
13/42 3,23 128 – 149 [km/h]
13/52 4,00 103 – 121 [km/h]

Denk dat ik zelf voor 13/42 ga omdat ik vtw 13 nog nieuw heb liggen ;) Voor tandwiel 15 en hoger moest geloof ik je case-saver dr af ?
 
Laatst bewerkt:
160 haalt een 600 wel op de teller.
ja ik weet dat ie dan eigenlijk ophoudt :-P
zelfs als dat je max toerental is.
 
Heb weer even een vraag, wat zijn nou de echte criteria om je zorgen te maken over het glijvlak van de nokkenas (in het midden)?

Bij mij ziet't er zo uit:

Kop:


Deksel:



Is dit iets om me zorgen over te maken?
 
Als t gaat tikken. Of er echt groeven, pitting enzo in t oppervlakte zit.

Maar wat een gek lager in je kop? Wat voor motor is dit?
 
Weet iemand een achterspatbord uit te halen met dubbele achterlichten ala dakarstyle?
tis voor 'n xr600 1996.

Je ziet ze wel eens op een africa twin ed.
 
Weet iemand een achterspatbord uit te halen met dubbele achterlichten ala dakarstyle?
tis voor 'n xr600 1996.

Je ziet ze wel eens op een africa twin ed.


ik snap niet echt wat je bedoelt...
Van die dikke dubbele koplampen ken ik wel, maar andere soort achterlichten ken ik niet echt, misschien een fotootje met wat je bedoelt?
 
Als t gaat tikken. Of er echt groeven, pitting enzo in t oppervlakte zit.

Maar wat een gek lager in je kop? Wat voor motor is dit?

Een xr250r, van 1990.

Waar ik verbaasd over was is de afgeschuinde linkerkant, komt dit vaker voor? Kan me eigenlijk niet voorstellen dat het door slijtage komt.
 
Een xr250r, van 1990.

Waar ik verbaasd over was is de afgeschuinde linkerkant, komt dit vaker voor? Kan me eigenlijk niet voorstellen dat het door slijtage komt.


nee, dat is sowieso niet door slijtage, dat is of bij productie gedaan om bramen te voorkomen, of een beunhaas met een dremel.
Maar dat schuine kantje heeft geen invloed op je lager hoor, waar je naar moet kijken is de conditie van het loopvlak van het lager, en dat ziet er nog behoorlijk goed uit :)

maar naar mijn idee hebben de 250's hier niet zo veel last van, ik ben dat lager nog nooit ergens op een foto tegen gekomen, dus zal wel niet zo spannend zijn als bij een 600 (correct me if i'm wrong)
 
nee, dat is sowieso niet door slijtage, dat is of bij productie gedaan om bramen te voorkomen, of een beunhaas met een dremel.
Maar dat schuine kantje heeft geen invloed op je lager hoor, waar je naar moet kijken is de conditie van het loopvlak van het lager, en dat ziet er nog behoorlijk goed uit :)

maar naar mijn idee hebben de 250's hier niet zo veel last van, ik ben dat lager nog nooit ergens op een foto tegen gekomen, dus zal wel niet zo spannend zijn als bij een 600 (correct me if i'm wrong)

Ok, dank u.

Trouwens, ligt http://www.justxr.com/justxr.html er nou uit of ligt het aan mij? Vond het als XR n00b best wel handig eigenlijk...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan