The Mighty Powerfred
MF veteraan
Je hebt er niets aan, maar denk dat het sowieso verstandig is om je motor niet onbewaakt ergers in Amsterdam neer te zetten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Vandaag via een bekende van mij aan een originele Bridgestone Trail Wing tw9 3.00-23 bandje kunnen komen. Nu nog een keer een naaf van een 1980 XR500 zien te scoren voor weinig en dan kan ik een origineel voorwiel laten spaken.
Op dit moment ook bezig om de Honda XR500R uit 1981 van mijn vader te restaureren. Frame en framedelen zijn net terug van de poedercoater, nu de rest nog bij elkaar scharrelen.
Heeft er iemand tips om de anodiseerlaag van een velg af te krijgen? Op het achterwiel van de XR is de anodiseerlaag flink beschadigd, deze willen we eraf halen. De velg willen we netjes maken en wellicht 2K blanke lak erop spuiten, of hebben jullie andere ideeën?
Mocht iemand geïnteresseerd zijn, de afsluitbare tankdop van Acerbis, zie link in vorige post, past perfect!!! Alleen de diameter van de 'insert' is wat kleiner, maar de dop heeft een hele goede kunststof afdichting, dus ik verwacht geen problemen.Heeft iemand toevallig een afsluitbare tankdop gevonden die past op de tank van een 1990er? Ik wil liever geen rotzooi in mijn tank als ik bijvoorbeeld hartje Amsterdam parkeer.....
*edit*
Ik heb deze gevonden. Lijkt dezelfde draad te hebben (M67x6.0mm pitch).
Iemand ervaring of een idee of dit gaat passen?
Uiteindelijk geprobeerd met pure Agriwash aangezien we dit middel nog hadden staan. Het middel werkt goed, erop spuiten, uitsmeren met een borstel en even laten staan dan slaat het helemaal zwart uit. Naderhand even afsoppen in water en 95% was er vanaf.Vandaag via een bekende van mij aan een originele Bridgestone Trail Wing tw9 3.00-23 bandje kunnen komen. Nu nog een keer een naaf van een 1980 XR500 zien te scoren voor weinig en dan kan ik een origineel voorwiel laten spaken.
Op dit moment ook bezig om de Honda XR500R uit 1981 van mijn vader te restaureren. Frame en framedelen zijn net terug van de poedercoater, nu de rest nog bij elkaar scharrelen.
Heeft er iemand tips om de anodiseerlaag van een velg af te krijgen? Op het achterwiel van de XR is de anodiseerlaag flink beschadigd, deze willen we eraf halen. De velg willen we netjes maken en wellicht 2K blanke lak erop spuiten, of hebben jullie andere ideeën?
Lokale gereedschaphandel / automaterialenzaak.Heren,
Ik zoek goede voelermaatjes, 0,05 en 0,08.
Waar hebben jullie dergelijke spullen vandaan?
Grt Fred
Heb ik ook al geprobeerd, helaas kan hij mij niet helpen.Offroad centrum in Vaassen?
Is er iemand die toevallig deze ring heeft liggen? Hij komt om de voorvorkpoot heen te zitten. Ik zoek er namelijk al een tijd een maar kan er helaas nergens aankomen.
Of heeft iemand een idee wie dit onderdeel zou kunnen hebben?
Hij is/was in verlof maar als iemand er kan aan geraken in de lage landen is hij het wel.misschien weet @2motors er eentje te vinden?
Wat voor diameter heeft je voorpoot?Is er iemand die toevallig deze ring heeft liggen? Hij komt om de voorvorkpoot heen te zitten. Ik zoek er namelijk al een tijd een maar kan er helaas nergens aankomen.
Of heeft iemand een idee wie dit onderdeel zou kunnen hebben?
Ik zie dat jij een tank/zadel cover hebt, klopt dat? En zo ja, waar vandaan?Mocht iemand geïnteresseerd zijn, de afsluitbare tankdop van Acerbis, zie link in vorige post, past perfect!!! Alleen de diameter van de 'insert' is wat kleiner, maar de dop heeft een hele goede kunststof afdichting, dus ik verwacht geen problemen.
De tankcover zat al op de motor toen ik deze kocht. Dit is mijn cover (de zwarte):Ik zie dat jij een tank/zadel cover hebt, klopt dat? En zo ja, waar vandaan?
Grt Fred
Voelermaat zoals ik het op school heb geleerd (1977) en nog steeds doe : trekken moet net kunnen, duwen niet.Vandaag klepspeling gecontroleerd en afgesteld. Ik vind dat echt ontzettend moeilijk. Bedoel de technische kant snap ik wel, bovenste dode punt, de juiste speling ( 0,05 in- en 0,08 uitlaat) dat is allemaal geen probleem. Alleen het "gevoel" in je voelermaatjes, dat vind ik lastig. Maar goed, toch gedaan, motor loopt nu wat stiller. Alleen heb ik niet echt een referentiepunt/motor. Wie rijdt er, een beetje in mijn buurt Zoetermeer, óók een dergelijke XR 250? Kunnen we een keertje afspreken en motoren vergelijken.
Ik ben benieuwd.
Groetjes Fred
Tnx voor de info. Maar op die site zie ik alleen voor de 600. Die van mij is een 250. Tank en zadel zijn toch een tikje anders. Ik heb een 1995 model.De tankcover zat al op de motor toen ik deze kocht. Dit is mijn cover (de zwarte):
Honda-Tank-Cover XR600R 88-00
View larger Previous Funda para tanque 01 TNK COVER 01 TNK COVER 01 HONDA TANK COVER SILVER WING MOD1 TNK COVER 01 TNK COVER 01 Next HONDA XR600R TANK COVER SILVER WING XR600R 88-00www.boliviahandmade.com
Misschien dat je hem ergens in de buurt te koop vind?