Het XR 250 T/M 650 topic part 9

Voelermaat zoals ik het op school heb geleerd (1977) en nog steeds doe : trekken moet net kunnen, duwen niet.
Neem anders een schroefmaat en trek de voermaat daar door om een gevoel te krijgen.
Ik heb m nu voor mijn doen vrij strak gesteld. Vroeger op school (1990) vonden ze mij een vrij ‘losse’ steller. En hebt t altijd al lastig gevonden. En inderdaad, voelermaatje nu net ‘trekkend’ er door kunnen halen. Duwen lukt sowieso niet, want dan buigt ie door. Maar net een flink stukje gereden, en is een stuk stiller in hogere toerentallen.

Grt Fred
 
Vandaag klepspeling gecontroleerd en afgesteld. Ik vind dat echt ontzettend moeilijk. Bedoel de technische kant snap ik wel, bovenste dode punt, de juiste speling ( 0,05 in- en 0,08 uitlaat) dat is allemaal geen probleem. Alleen het "gevoel" in je voelermaatjes, dat vind ik lastig. Maar goed, toch gedaan, motor loopt nu wat stiller. Alleen heb ik niet echt een referentiepunt/motor. Wie rijdt er, een beetje in mijn buurt Zoetermeer, óók een dergelijke XR 250? Kunnen we een keertje afspreken en motoren vergelijken.

Ik ben benieuwd.

Groetjes Fred
Niemand hier die (actief) rond rijdt op een XR 250? Ik ga die van mij voor deze ochtend maar weer eens aanslingeren voor een klein ommetje.

Btw, er staat een 88-er XR 250 te koop op MP. Ziet er op de foto’s netjes uit, plaats is Waddinxveen.

Grt Fred
 
Zo bout is eindelijk los.

Straks de boel recht zetten en hem er dan volledig tussenuit halen.
IMG-20210905-WA0030.jpg
 
als DAT ding er aan te pas kwam om m te lossen, zou je er dat niet beter een nieuwe in zetten? :+
 
Komt inderdaad nieuwe in, alsook de bussen. Nu kan de achterbrug er uit zodat de bout om het achterwiel voor en achteruit te zetten welke afgebroken is, kan uitgeboord worden. 8)7
 
Inmiddels weer gefixt. Ja had t ff druk, zit nu ook een andere (ronde) achterband op. Mijn huidige band was ook niet rond meer, dus dat kwam ook wel mooi uit.

Grt Fred
 
Ik denk dat de vorige eigenaar van mijn motor een keer een lang stuk met een slippend en blokkerend achterwiel heeft geremd. En dus er een paar noppen helemaal aan gort waren. Dus bij rustig rijden voelde je m hobbelen. En nu niet meer👍🏻😃👍🏻
 
Kan ook met balanceren te maken hebben. Ik balanceer zelf met
image.jpg

en dat merk je echt wel.
 
Iemand hier een goede tip om dit ringetje eruit te krijgen? Zit op een XR600 1989 linkage stuk. Hij draait rond in zn groef.. Ben een partij aan het prutsen met een pick setje, maar vraag me af of het anders kan (en zonder nog meer te krassen :))
photo-2021-10-14-18-59-41.jpg
photo-2021-10-14-19-00-35.jpg
photo-2021-10-14-18-59-23.jpg
 
Ben je elk type XR aan het verzamelen?
Als eerste heb ik de 80er gekocht als coronaproject, daarna heeft mijn vader de 81er erbij gekocht. Op dit moment hebben we nog een frame van een 82er liggen maar dit gaat teveel geld kosten om hem helemaal op te bouwen omdat er bijna alles van mist. Wellicht lopen we tegen de juiste onderdelen aan voor een goede prijs en dan bouwen we hem ook op. Maar verder hoef ik niet ieder model te hebben. (zou wel leuk zijn)
 
Hallo, heeft er iemand intresse in xr 600 onderdelen? Het gaat over onderdelen van het model met de dubbele carburator.
Misschien kan ik er hier iemand een plezier mee doen, ik hoef zeker niet de hoofdprijs te hebben. Bij intresse... Gelieve een bod te doen voor alle delen samen.

 
Hallo, heeft er iemand intresse in xr 600 onderdelen? Het gaat over onderdelen van het model met de dubbele carburator.
Misschien kan ik er hier iemand een plezier mee doen, ik hoef zeker niet de hoofdprijs te hebben. Bij intresse... Gelieve een bod te doen voor alle delen samen.


Heb je een plastic tank?
 
Terug
Bovenaan Onderaan