gixxer 1975
Die hard MF'er
Née, enkel de onderdelen voor motorblok.Heb je een plastic tank?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Née, enkel de onderdelen voor motorblok.Heb je een plastic tank?
Stel maar iets voor. Ik heb ook nog versnellingsbak delen van een honda nx 650. Dus als je een normaal voorstel doet kan je alles hebben als je dat wil.Wat wil je voor alles hebben? Ben mogelijk geinteresseerd
Dat ziet er netjes uit!Binnenkort maar weer eens rijden, te lang geleden.
Voor telefoonoplader wil je DC hebben, en het liefst afgevlakt, op mijn xr600 zit het stadslicht aan de DC, deze is voldoende vlak door de condensator om mijn telefoon aan bij te laden via usb. Ik heb de verbinding van t lampje afgeknipt en vervangen door een waterdichte stekker, daar hangt de usb aan.Hallo allemaal!
Vorige week heb ik een fraaie honda XR250 gekocht. 18 jaar geleden heb ik er ooit ook al eens eentje gehad welke me goed beviel, al heb ik er nu een gekocht om avonturen mee te gaan beleven.
De motor is nog helemaal origineel, heeft slechts 8000 km op de klok en heeft tot voor kort 25 jaar stilgestaan. Wat rijden betreft lijkt alles perfeft te functioneren al ben ik er wel wat preventief onderhoud aan het plegen om ermee op reis te kunnen gaan.
Het plan is de motor mee te nemen in een busje naar de pyreneeën en Portugal om daar minimaal twee maanden te gaan offroaden.
Nu heb ik al een boel onderdelen besteld, zoals een nieuwe kettingset, banden, olie, filters, en een boel klein spul om hem er helemaal klaar voor te maken. Veel tijd heb ik niet om voor te bereiden want ik wil over twee weken al vertrekken.
Omdat ik mijn vorige xr250 al eens volledig uit elkaar heb getrokken en van groot onderhoud heb voorzien weet ik wel ongeveer wat ik qua onderhoud verwachten kan, al vraag ik me af of er iemand nog tips voor me heeft mbt bepaalde reserve onderdelen welke wel eens de geest kunnen geven? Denk aan een cdi unit oid.
Ook dien ik nog uit te zoeken hoe ik gemakkelijk TET routes rijden kan via mijn telefoon, al heb ik daarover al een vraag gesteld in een ander topic, daar kom ik namelijk nog niet helemaal uit.
Plan is ook om een 12v oplaadaansluiting te maken op mijn XR al vraag ik me af of dit gemakkelijk kan zonder accu en mijn elektrisch circuit niet te ovetbelasten anders wordt het gewoon een kwestie van een grote powerbank meenemen.
Doe hier eens een foto van, normaal kun je je koppelingskabel op 2 plekken stellen (iig bij de 600)en het haakje aan het frame om de kabel in te bevestigen lijkt ook niet verbogen.
Dit beugeltje doelde ik op, lijkt in orde te zijn daar kan het niet aan liggen.Doe hier eens een foto van, normaal kun je je koppelingskabel op 2 plekken stellen (iig bij de 600)
Hoi Carb (als ik je naam af mag korten )Voor telefoonoplader wil je DC hebben, en het liefst afgevlakt, op mijn xr600 zit het stadslicht aan de DC, deze is voldoende vlak door de condensator om mijn telefoon aan bij te laden via usb. Ik heb de verbinding van t lampje afgeknipt en vervangen door een waterdichte stekker, daar hangt de usb aan.
Dat hoeft zeker geen probleem te zijn, je kunt even kijken in je wiring diagram hoe die afgezekerd is, zolang je qua totale load daaronder blijft zit je goed. Je kunt wel redelijk inschatten hoeveel de load is door de max laadstroom van je USB charger te bekijken (even om te rekenen, en een verliesfactor in te schatten).Hoi Carb (als ik je naam af mag korten )
Via de zoekfunctie kom ik je post tegen: ik wil ergens in mijn snot oude CBR ook 12V aftappen om een USB poort in de buurt van mn cockpit te hebben. Er zit een fuse box tussen al het plastic, maar een CBR van 28 moet je zo min mogelijk aan de zekeringkast rommelen denk ik.
Kan ik, met oog op hoe zwaar een en ader is afgezekerd, een USB poort bij het stadslicht opdoen, of moet ik dan ook iets zwaarder afzekeren?
Het is puur en alleen om een iPhone 12 op een volle batterij te houden als ik navigeer via Scenic, Waze of wat dan ook.
Alvast bedankt voor je reactie!
Dank je...wiring diagram...juist jaDat hoeft zeker geen probleem te zijn, je kunt even kijken in je wiring diagram hoe die afgezekerd is, zolang je qua totale load daaronder blijft zit je goed. Je kunt wel redelijk inschatten hoeveel de load is door de max laadstroom van je USB charger te bekijken (even om te rekenen, en een verliesfactor in te schatten).
Als je het stadlicht eruit haalt zit je bijna zeker goed, als je die ook laat zitten moet je ff opletten
ik durf het je niet te vragen...maar doe het toch:Het stadslicht hoeft er niet perse uit, dat scheelt gewoon net een klein beetje, op diezelfde zekering zit je achterlicht, stadslicht en je cockpit lampjes, tel daarvan op wat het vermogen is, dan heb je een idee of je nog ruim binnen de zekering zit of niet.
Bedankt voor de reacties, ik bene r nog even mee verder gegaan, de koppeling zelf moet in orde zijn, alles zit zoals het hoort.
Het lipje aan het frame waar je de kabel in hangt, daarvan dacht ik dat er zowel aan de onderzijde als aan de bovenzijde een moer hoorde maar als ik op foto's naar andere XR's kijk zie ik dat ze vaak twee moeren boven hebben en de kabel verder opgespannen staat, dit lijkt dus origineel te zijn al vind ik het wel wat eigenaardig.
Dit lipje was tevens toch wat verbogen waardoor de kabel in een hoekje liep.
Ook heb ik de kabel anders geleid langs het frame en bii het stuur en terug de oude kabel gemonteerd, deze gaat een stuk beter dan mijn nieuwe kabel.
De nieuwe kabel lijkt het goed te doen onbelast maar met spanning op de kabel lijkt hij te stroppen, wellicht een foutje in de kabel zelf.
Al met al is het nu wel acceptabel al heb ik het idee dat de koppeling nog altijd lichter dient te gaan, of is het gewoon een feit dat de koppeling van een xr250 altijd relatief zwaar inknijpt?