Ik ben ook nog steeds bezig om mijn 250 betrouwbaar te krijgen, heb er een handmatige decomp bij gezet, maar krijg dat kicken gewoon niet onder de knie. Dat, of hij start gewoon echt slecht.
Klepjes zijn gesteld, vonkt, krijgt benzine, ik weet het soms echt niet meer, nou ja, meestal niet. Ding staat nu stof te happen en kapstok te spelen in de garage.
ela... 't was nen Omer hé.. luxe pint !
Tsja, da's met alles zo.
Heb er een xr600 eigenaar bij gehad, die lukte het toch ook niet.
Als het straks wat warmer wordt ga ik het weer eens proberen, nu staat het ijs op de garagedeur...
Klopt, maar t heeft toch geholpen.
Had k nen Duvel gedronken zou k er 2 tegelijk kunnen starten.
Carburateur idd al eruit gehad, sproeiers zijn mooi schoon. Warm starten gaat stukken beter dan koud starten. Om koud te starten moet ik altijd het stationair toerental opdraaien anders slaat ie niet aan.
Ik zal em eens komen halenDie Duvel wou je niet !...
Werkt je choke nog goed? Ben niet heel bekend met de 250 maar heeft deze ook een chokeklep?
Dat denk ik wel, als de choke uit staat en hij slaat uiteindelijk aan moet ik na een minuut of 1,5 echt de choke terug zetten naar half open, daarna ook echt naar helemaal dicht anders loopt 'íe voor geen meter meer.
Als hij eerst wel goed liep is het wel vreemd. Slijtage van het motorblok kan wel vragen om een grotere sproeierbezetting.Ik heb wat geëxperimenteerd met die mengsel schroef. Ik heb hem nu weer op fabrieksinstelling staan. Het blokje is verder origineel op het verwijderen van de snorkel na. Hij kan dus wat meer lucht pakken, ik heb echter ook al eens met die snorkel terug erin hetzelfde geprobeerd, veranderd niks aan het starten. Grotere sproeier zou toch niet nodig moeten zijn als hij eerst gewoon goed liep?
Ik zou het wel eens kunnen proberen maar waar vindt je die dingen nu nog voor een 27 jaar oude XR?