Het XR 250 T/M 650 topic part 9

Williej

MF veteraan
24 jul 2013
1.362
15
Zo heb de mikuni carburateur gemonteerd. Wat een geweldige upgrade dat kan ik iedereen aanraden! Waar de xr400 eerst nogal traag op het gas reageerde, heeft hij nu bijna een tweetakt karakter. Op veel Engelse fora zegt men de beste upgrade voor een xr en ik kan ze geen ongelijk geven.....
 

Williej

MF veteraan
24 jul 2013
1.362
15
Ik rij juist 4 tact omdat het 2 tact karakter mij niet ligt

Haha ja ik snap je helemaal..

Ja ik verwoord het eigenlijk verkeerd! Een tweetakt heeft heel veel eindschot en een korte power band.

Nu heb ik dat felle wat een tweetakt in power band heeft bij elk toerental. Echt vermogens winst is er denk ik niet maar de reactie is veel sneller en feller dan voorheen. Kortom je hebt wat eerder en sneller meer tractie waardoor je makkelijker rijd omdat je wat makkelijker en eerder snelheid hebt.

Zo iets bedoelde ik dus 😋
 

Robert Itr

MF veteraan
22 mei 2013
1.426
62
40
In principe krijg je wat meer vermogen onderin,zelfde idee als je een auto chipt zeg maar.
 

XR 600SM

MF veteraan
24 apr 2006
1.154
21
Zo we hebben weer een XR 600 in de schuur van 1985.

Deze heb ik een aantal jaar geleden gereviseerd voor een collega.

Echter is deze tijdens het rijden uit gevallen.

Helaas geeft hij geen vonk meer.

Alles lijkt in orde, alleen de weerstand van de 'Exiter coil' (ontsteking spoel) meet ik 38 Ohm.
Volgens het werkplaats boek moet ik hier tussen de 230 en 320 Ohm meten.

Kan iemand dit bevestigen? En weet iemand eventueel een nieuwe spoel te vinden?