Het XR 250 T/M 650 topic part 9

Hallo.
Ik lees al een poos mee op het forum .
Nu mijn eerste vraag.
Van de winter een XR600R gekocht met verlopen nokkenas ketting , dit probleem opgelost gelukkig geen kleppen krom, en nu verder aan het opknappen.
Nou aangekomen bij de banden.
Zou graag een nieuwe achterband kopen , maar hoe zit dat met de orginele maten?
Er zit nu een Heidenau K60 120/80-18 achter, kom er niet helemaal uit wat er op hoort .
Bedoeling met de XR is 50/50 weg/terrein .

Malmout.
 
Dank je voor de link.
Enig idee warom ze er dan 120/80 omleggen.
Breder meer grip waarschijnlijk.
Maar lager?
 
Dank je voor de link.
Enig idee warom ze er dan 120/80 omleggen.
Breder meer grip waarschijnlijk.
Maar lager?

Geen idee.
Er is sinds het uitkomen van de XR600 natuurlijk wel het een en ander veranderd in bandenland.
Kzou zeggen kies een profiel en maatvoering waar je je lekker bij voelt bij 50/50 en ga lekker rijden.
 
Iemand nog een xr650r remklauwadaptor voor een 320mm remschijf over ?

mm-211018-01.jpg
 
...SM plannen? :o ;)

Nee geen SM (nog niet ;) )

Mijn BRP staat nu als reisfiets met grote tank en als hij geladen is en ik vol in de ankers moet ( bergafwaarts ) dan vind ik dat het 240 schijfje het niet aan kan.

Vandaar dat er een 320 remschijf komt en ik zoek daar nog een adapter bij.
 
Laatst bewerkt:
Nee geen SM (nog niet ;) )

Mijn BRP staat nu als reisfiets met grote tank en als hij geladen is en ik vol in de ankers moet ( bergafwaarts ) dan vind ik dat het 240 schijfje het niet aan kan.

Vandaar dat er een 320 remschijf komt en ik zoek daar nog een adapter bij.

crf adapter is ook mogelijk :Y
 
En nu eens een hele andere kijk op de XR650R ;)

Naast enduro en SM zijn er ook een paar op de wereld die er een allroad in zien en een daarvan ben ik.
Een waslijst aan aftermarket en DIY spullen zitten erop / zijn onderweg en binnenkort beginnen de eerste test camping ritten waarbij de hele sjebang achterop gebonden wordt.


xz4p0mpp.jpg
 
Nice en clean :t

Ik heb nog zo'n safari tank gloedje nieuw
en mag weg voor leuk prijsje dus als je iemand weet ik hoor het graag. :)
 
hello all :W

slecht nieuws, mn koppeling werkt niet meer '(

stond voor het stoplicht en als ik de koppeling los liet dan slaat ie meteen af want ik kan hem niet meer op laten komen dus er is wat stuk binnenin.

Heb nog geprobeerd extra gas te geven als ik de koppeling los liet wat resulteerde in een backflip _O-
verder niks mis met de motor hij start zoals altijd alleen die koppeling dus

wie weet wat het kan zijn? heb hm nog niet los gehaald.

Ik hoor het wel heeft geen haast :t
 
ik heb idd het 2000 model, ga het checken , ik had al zo'n vermoeden.

hoor graag meer suggesties
 
Mocht er hier nog iemand interesse hebben in een leuk project/veel xr onderdelen:
Wegens tijdgebrek en ruimte gebrek doe ik m’n xr600 weg samen met de reserve onderdelen.
360.jpg

Hier de rest van de foto's:
Mijn Album
Naast het uiterlijk wat enige aandacht nodig heeft moet hij ook een top-end revisie hebben.

De nokkenas is ingesleten, en heeft nu ook overmatige klepspeling welke nu hoorbaar is.
Daarnaast was aan de zuiger te zien dat er olie langs de zuigerveren lekt, ik heb niet opgemeten hoe erg dit is.

Wat er in het blok zit:
-Een cilinderkop waarvan het welbekende slijtlager uitgeboord is en een bronzen lagerschaal in gemaakt is:
360.jpg

-Een opgeboorde cilinder met hogedruk “JE” zuiger
-Hotcam nokkenas

Er zitten veel onderdelen bij, ook lang niet alles in goede staat, maar wellicht handig voor de revisie (op te boren etc.)

De prijs voor al dit moois is 700 euro.
Mocht je serieus interesse hebben en meer informatie willen stuur even een pb. Of bel/ Whatsapp: 0612510942
 
Laatst bewerkt:
Voor als er nog mensen losse onderdelen willen kopen uit het bericht hier boven kan dat ook.

De losse velgen zijn inmiddels verkocht, dus mag de rest weg voor 600 euro.
 
Terug
Bovenaan Onderaan