Het xvs midnight star topic

Midnight cruiser

MF veteraan
5 jul 2010
6.280
0
Hilversum
Wie rijden er allemaal op een midnight star? en wie willen er op rijden.

Maar vooral waarom?

Meer over de 1300 midnight star hier,
2007 Yamaha V-Star 1300 Intro Report

Post je commentaar tips en fotootjes.


full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Ik zelf vond de zitpositie van de 1300 midnight star iets oncomfortabel doordat het stuur wat ver naar voren geplaatst is. (heb niet van die lange armen)
Heb toen het stuur van de 950 midnight star gemonteerd waardoor de zitpositie voor mij veel comfortabeler werd. (meer pullback)

Cobra speedster longs zaten er al onder toen ik 'm kocht. Ik wil er denk ik nog wel quiet baffles in zetten voor een iets donkerder geluid en iets minder luid.

De fiets voelt enorm stevig en degelijk aan en is makkelijk te berijden vind ik zelf. Heb hiervoor een 650 dragstar classic gereden en ging hiermee bij het minste geringste met de floorboards over de grond.
Heb ik met deze motor veel minder last van.
Wel merk ik dat ie een langere wielbasis heeft. Hierdoor rijd ie comfortabeler maar heeft wel een grotere draaicirkel. Gelukkig kun je 'm platter gooien dan de 650 dragstar voordat de floorboards de grond raken.

Het was zeker een stap omhoog vanaf de dragstar. Heel wat meer "power" in het blok en je hebt het idee dat je op een "big" cruiser zit maar het rijd net zo makkelijk als een kleinere.

Al met al vind ik het een hele fijne motor. Goede vering, fijn blok, goede looks (ook een naadloze tank), geen zadelpijn kortom, een echte cruiser.
 
Hey Midnight. Das bij van Meel in Made :)

Foto's

d34ca3d18e15e737eff5580612c689df


0047bf0409e6c30e398def7b19802b7d


Waarom?
Ik was gelijk weg van het model (laag, breed) en na een dagje uitproberen helemaal niet moe. Dus een comfortabele zit.
Bijna standaard gekocht. Alleen de sissybar erbij genomen, en later de beugels, passagier floorboards en tassen (Ledrie) er op gezet.

Ben nog maar 1x een andere op de weg tegen gekomen (was nog in Duitsland ook). Het lijkt alsof er niet veel rondrijden.
 
Hey Midnight. Das bij van Meel in Made :)

Waarom?
Ik was gelijk weg van het model (laag, breed) en na een dagje uitproberen helemaal niet moe. Dus een comfortabele zit.
Bijna standaard gekocht. Alleen de sissybar erbij genomen, en later de beugels, passagier floorboards en tassen (Ledrie) er op gezet.

Ben nog maar 1x een andere op de weg tegen gekomen (was nog in Duitsland ook). Het lijkt alsof er niet veel rondrijden.

Klopt, daar heb ik 'm idd gekocht in maart dit jaar.

Ik ben er tot nu toe ook maar 1 tegengekomen bij de yamaha dealer ;)

Ook dat maakt het wel leuker. Er rijden er niet zoveel van rond.
Al snap ik niet waarom dat is. Zal wel een kwestie van smaak zijn.
 
Ik heb het lichtere broertje van jullie, de XVS 950a .... qua formaat maakt het volgens mij echter niet zoveel uit. Gekozen vanwege de voor een klassiek model redelijk moderne details. Vind het een erg aangenaam uitziende motor. Ook qua rijden: heerlijk en een prima vermogen / koppel bij lage toeren.

Een nadeel is het standaard motorgeluid. Ben dan ook aan het kijken voor iets anders. Heeft een van jullie een mening over Highway Hawk? Leuk dubbel pijpje voor een beschaafde prijs.

Dat zou 'm mijns inziens helemaal af maken!
 
de mijne XVS950A is besteld en wordt de 26e afgeleverd..ook bij van Meel...standaard met alleen de sissybar als extra.
Het geluid is idd wel erg beschaafd...welke andere pijpjes hebben jullie al gezien ?
 
Tja, Highway Hawk zou kunnen maar dan moet je niet teveel verwachten van de kwaliteit.
Dan kom je toch bij merken uit als V&H en Cobra.

Ik heb er zelf Cobra speedster longs onder zitten. Goede kwaliteit chroom (verkleurt ook niet)
Goede pasvorm en goed geluid, al wil ik er nog wel DB killers in zetten denk ik.

Verder heb je nog merken als hard krome en BUB maar die hebben niets voor de 950.



Dit zijn mijn favorieten voor de 950,
VANCE & HINES

http://www.cobrausa.com/exhaust_com...V-Star 950&product_type = Motorcycle Exhausts
 
Laatst bewerkt:
Heren bedankt. Ik heb al gemaild en heb V&H voorgesteld. Eens kijken wat daaruit naar voren komt.

Ik laat wel weten als ik nieuws heb.

Gr. Daan
 
Ook ik heb sinds dit voorjaar een XVS1300A (zie topic kenteken aanvragen), en ik ben gevallen (niet letterlijk!!!) voor de riem aandrijving wat het toch die oude look geeft. Ik heb bijna 20 jaar niet gereden en zocht een fiets waar niet aan gesleuteld hoeft te worden.
Snel even een poetsdoek en klaar.
voor de langere afstanden overweeg ik eigenlijk en windschermpje, weet iemand een merk die ze voor dit type heeft (anders dan yamaha).
ik vindt het een super ding die soepel rijdt, hoewel ik nog steeds moeite heb met lange bochten (opritten en dergelijke) maar dat ligt meer aan mij dan aan de machine.
ook ik ben hem nog niet in het wild tegengekomen, weet iemand verkoopcijfers.......
 
 
Laatst bewerkt:
@ midnight cruiser: ik heb gemaild in het algemeen over V&H. Dinsdag ging hij informeren bij de importeur van dat merk en dan hoor ik wat de mogelijkheden zijn.

Alleen de demper is overigens wel een goede tip!

Gr. Daan
 
@Alex

Ik wil nog een link voor schermen toevoegen:
http://www.mo-tique.nl/shop/

Heb er zelf mijn koffers en ophangsysteem daarvoor gekocht.
Mocht zelfs komen passen als ik wilde (hoefde niet), ook al is het geen winkel maar leverancier
via motorzaken.

Zorg wel dat je een stevig scherm neem. Ik heb een keer voor proef op een gereden met een origineel scherm (die van de Fully Loaded uitvoering), maar die klapperde bij 120 km/h nogal.

Succes

Echt helemaal geen idee hoeveel er nu van rijden.
Hoewel men hier toch langzaam binnendruppeld :)
Clubs zijn er ook niet. Wel de Wildstarclub die alle Stars toelaat.

Wel HEEL veel Harleys gezien vandaag :)
 
Laatst bewerkt:
staat al in mijn agenda...moet het wel een beetje aardig weer zijkn hoor...ik ben namelijk zo'n ontzettende verwende mooiweerrijder...bij regen pakken we de auto ..grinnik..
Als het goed is heb ik de XVS950A dan al 3 dagen..dus nog aan het inrijden dan ;-)
 
Het wordt mooi weer want het is al veel te lang slecht weer. Moet toch weer een keer beter worden niet?
Heb je wel gelijk een leuk uitje met je nieuwe motor. Mooie timing
 
Heb straks inderdaad mail gehad. V&H heeft slip on dempers van iets meer dan 300 euro dus dat valt te overzien. Ik ga volgende week bellen.

Laat wel weten als ik nieuws heb. Meeting van de 29ste gaat waarschijnlijk voor mij niet lukken.

Gegroet!
 
Terug
Bovenaan Onderaan