Het xvs midnight star topic

iemand die een Full HD Plasma tv wil van 50 inch kiest die net omwille van de grotere diagonaal en scherper beeld, en laat daarbij de HD Readys van 42 inch en minder links liggen.

Om maar de vergelijking te maken, mijn vader (en ik persoonlijk ook) vind de uitstraling en de power van de XV1900 hetgeen wat ons impressioneert. Al de rest is gewoon een trapje lager.
Die zullen ook wel hun publiek hebben, maar wij kijken daar niet naar.
 
Rare vergelijking, maat goed, over smaak valt niet te twisten. Ik vind persoonlijk de 950 en 1300 veel mooier dan de te kitcherige 1900. En als het om de power te doen is, is er heel wat anders op de markt....

iemand die een Full HD Plasma tv wil van 50 inch kiest die net omwille van de grotere diagonaal en scherper beeld, en laat daarbij de HD Readys van 42 inch en minder links liggen.

Om maar de vergelijking te maken, mijn vader (en ik persoonlijk ook) vind de uitstraling en de power van de XV1900 hetgeen wat ons impressioneert. Al de rest is gewoon een trapje lager.
Die zullen ook wel hun publiek hebben, maar wij kijken daar niet naar.
 
Rare vergelijking, maat goed, over smaak valt niet te twisten. Ik vind persoonlijk de 950 en 1300 veel mooier dan de te kitcherige 1900. En als het om de power te doen is, is er heel wat anders op de markt....
Bwoaaa, ik zie niet in wat de 1900 zoveel kitcheriger maakt dan de 1300, buiten dat die bulkier is ja :)
Als de 1900 kitch is, is de 1300 dat ook, maar in mindere mate.
Die 2 lijken sterk op mekaar en je moet al van dichterbij zien waar hem de (soms subtiele) verschillen zitten.

Mijn vader heeft 30 jaar geleden zelfs met HD gereden, een electra glide, en hij herkent in de 1900 nog het meeste de stijl van HD.
En HD beschrijf je toch niet bepaald als kitch he? Tenzij jij wel.

En ik zal eerlijk zijn, ik vond de 1900, net als jij, té ;) dus ik snap wel wat je wil zeggen.
Maar door oa op het stratoliner deluxe forum en starforum te gaan kijken én vooral door de moto in het echt te zien, is die bij mij gaan groeien.
Ben die zijn vormen gaan apprecieren, en vooral meer gaan letten op de details, vooral dat V blok, damn!

De switch is vooral gekomen toen ik 2 weken geleden ben gaan zien in Merelbeke en bevestigd geweest vorige zaterdag in Eeklo, waar mijn vader de knoop heeft doorgehakt om eentje te kopen. :)
Gelukkig was het ook enen met een scherm + zelfs de lederen zadeltassen.
Moet zeggen, was sceptisch over die tassen, dacht dat de hardcases veel mooier gingen zijn, maar weeral, in het echt staan ze perfect op zo een zwarte 1900.
Ziehier het resultaat van de aankoop:

Komende zaterdag gaan we er om ALS het niet regent! hmmm

Ik moet eerlijk toegeven dat ik de 1900 kaal veel minder mooi vind, dus zonder iets op zijn snuit.
Die koplamp heeft iets té retro achtig (jij noemt het kitch, maar dat zag ik er niet in), onproportioneel bijna.
Een scherm of een batwing veranderd de look toch drastisch.
Die grote tank, brede banden en algemene dimensies, het geheel komt gewoon mooier tot zijn recht.

Persoonlijk zou ik het tof vinden moest mijn pa zo een batwing aanschaffen, à la HD Street Glide.
Vind ik nog steeds dé coolste look: bagger stijl.

En het blok is effectief het meest imposante in het Yamaha cruiser gamma.
Zeker qua looks.

En qua prestaties 155nm, daar kunnen alleen de racebanen en de Vmax aan tippen.
Voor een luchtgekoelde Vtwin cruiser is dat gewoonweg een van de zwaarste moto.
Dusja, er is zeker wat anders op de markt puur op power, maar in zijn segement is het toppie.
Niet om te doen neen, maar wel handig meegenomen.

In zijn segment kan Harley, om de classic aller classics op te noemen, er al zeker niet aan tippen.
Maja das nu zeker geen referentie op dat vlak.

De blok onder de XV1900 behoort zeker tot een van de krachtigste Vtwin luchtgekoelde types.
Leuke vergelijking trouwens:

De Intruder die ook een Vtwin heeft is weliswaar watergekoeld en heeft 160nm ipv 155, 5 meer.
De zwaarste triumph cruiser is ook een echt beest met 221 nm, maar is wel een watergekoelde 3 cilinder.
En honda maakt al helemaal geen classic Vtwins meer, spijtig genoeg. Hoewel ik direct hun F6B boxer zou kopen moest ik geld teveel hebben ter vervanging van mijn Burgman 650 :)
Victory heeft een topmodel dat min of meer kan tippen aan de 1900.
En de zwaarste vulcan is ook klein bier vergeleken met de 1900.

Om maar te zeggen, als het om puur power te doen is, heb je gelijk, er is altijd wat beters, maar moet je al in totaal andere categorien zoeken.
Maar voor een klassieke Vtwin is het de meest powerfull cruiser dat je kan kopen :)

En ik zal voorts nog iets bekennen, als 2e moto droom ik van een XV950, oftewel de Bolt zoals die in de States genoemd is.
Mijn eerste droom moto was zelfs een Iron 883, en daar is de XV op gebasseerd.
Zou mijn toekomstige Bolt ooit zo willen zien:
harley%2B883%2Biron.jpg


Heb/loop nog steeds een beetje zot van een CB1100 (4 cilinder in rij) van Honda, in cafe race uitvoering),
65bp.jpg


Maar kga toch gaan voor nen Bolt als 2e moto, ooit :)
Die is ook krachtiger dan de bolt.
En je kan altijd beweren dat power niet zo belangrijk is bij een bepaald type motor zoveel je wilt he, als je kan kiezen tss verschillende gelijkaardige motos die allemaal gezamelijk je wensen vervullen en er een verschil in prestatievermogen, kies je sowieso de krachtigste.
Enige nadeel vind ik dat digitaal metertje, trekt op niets, hopelijk zal dat in de toekomst plaatsmaken voor een analoog/digtale versie (zoals bij de CB)

En hoezo is dit bv kitcherig?
Resize%20of%20Yamaha%20Roadliner20.JPG


das een standaard 1900 met een batfairing, die de look compleeet veranderd.
 
Ik lees Electra, Street Glide, Sportster....
Over een jaar rijdt die HD. Alleen die ontkenningsfase voorbij nog.

:D
 
Waarom een bolt kopen en verbouwen als je voor hetzelfde geld de sportster hebt :?
kan je dat uitleggen? want onder de naam Sportster vallen 4 verschillende Harleys.
Ik had het over de 883 specifiek...de andere modellen interesseren mij niet.

En beiden kosten quasi evenveel standaard, en sowieso zou ik ze allebei moeten "verbouwen" om ze eruit te laten zien zoals ik ze wil.

aja en de vraag die elk rationeel mens zou moeten stellen is:
waarom een 883/ Harley Davidson kopen als je een Bolt kan kopen?

betrouwbaarheid


Een Harley mens is van nature niet rationeel en volgt zijn hart, mooi.
Maar ik heb geen geld op overschot, want de aankoop + herstellingskosten leveren een aardige som op :)

(dat van die herstellingskosten was bedoeld bij wijze van grap, want ik veronderstel dat HD tegenwoordig al wat betrouwbaarder is geworden dan vroeger? kuch kuch?)

Ik lees Electra, Street Glide, Sportster....
Over een jaar rijdt die HD. Alleen die ontkenningsfase voorbij nog.

:D
haha je maakt foute (maar begrijpelijke) gevolgtrekkingen :)


laat me het dan klaar en duidelijk stellen:
waarom kiezen voor onzekerheid (HARLEY) als je kan kiezen voor equivalente betrouwbaarheid (Jap bikes)


Bolt > 883
XV1900 > Glide modellen

rarara welk merk is dit?
Resize%20of%20Yamaha%20Roadliner34.JPG


elk ongeoefend oog met oppervlakkige kennis van moto's zegt hoogstwaarschijnlijk iets in de trand van: das zo een Harley ofzo

Harley bestaat al meer dan 100 jaar, dus logisch dat je in die tijd een hele resem aan custom onderdelen en een eigen markt kan opbouwen.

Star (de yamaha cruisers) hebben na Harley het grootste assortiment aan custom onderdelen.
Zie maar naar het aantal producenten van die batfairings zoals hierboven voor de XV1900...
- Tsukayu
- Memphis shades
- Reckless
- SS Customs
- Dragonfly concepts
- ...wss heb ik er nog vergeten.

En de Bolt is nog maar net op de markt, zij maar zeker dat er velen nu de stap zetten naar "het alternatief".
In al die jaren dat de 883 er was, was er gewoonweg geen alternatief, tot de Bolt.
En ja, heb getwijfeld om nen 883 te kopen. Uiteindelijk toch andere oorden verkent (burgman 650, CB1300, CB1100)
Maar nu met de Bolt lijkt het weer wat realistischer om een chopper/cruiser/whatever te kopen.

Hoe mooi een Harley ook is, dat is ook het enige wat hij meegeeft, zijn schoonheid.
En ja, voor sommige mensen is dat meer of voldoende om een Harley te kopen.
Je hebt dat fenomeen ook bij die hard Alfa Romeo rijders :)
Het betrouwbaarheidsaspect speelt bij mij nu eenmaal ook mee.

De bolt heeft OOK die schoonheid + zoveel meer (meer power, betrouwbaarheid) en ik ben er zeker van dat de aftermarket onderdelen voor de Bolt nog maar beginnen groeien is, getuige daarvan Low and Mean, een US bedrijfje dat al goed op weg is met custom onderdelen.


Ik kan Harleys uiteraard apprecieren (die schoonheid) en als ik er eentje zie staan, ga ik er sowieso naartoe om ze in detail te aanschouwen, maar daar blijft het bij hoor ;)
Moest ik een typische Harley fanaat zijn, zou ik denk ik toch niet staren naar de zogezegde naäpers ;)

Mijn ultieme bagger is wel de F6B, dat heb ik ook gezegd in mijn post hierboven. Maar daar heb je dan blijkbaar over gelezen.
Zal anders nu een mooie rolling shot van posten, zodat we dat goed hebben gezien over welk beest ik het heb ;)
f6B-top.jpg
 
Laatst bewerkt:
wat fotos van afgelopen weekend, nadat ik er samen met men vader ben omgeweest....


hier is em zijnen big yami, na 32 jaar sinds zijn laatste moto!! da was nen Elektra Glide. Hij doet het nog niet zo slecht :)
1780901_10152192617854004_912534232_n.jpg


1621862_10152192617884004_1755134445_n.jpg


Ikzelf die er ook eens op mag rijden, zeer impressionant machien!
1959846_10152192618069004_1826113661_n.jpg


hier naast een kleine burgman :)
1618559_10152192618429004_731337596_n.jpg



Zal nog zien of ik wat filmpjes kan uploaden.
 
kan je dat uitleggen? want onder de naam Sportster vallen 4 verschillende Harleys.
Ik had het over de 883 specifiek...de andere modellen interesseren mij niet.

En beiden kosten quasi evenveel standaard, en sowieso zou ik ze allebei moeten "verbouwen" om ze eruit te laten zien zoals ik ze wil.

aja en de vraag die elk rationeel mens zou moeten stellen is:
waarom een 883/ Harley Davidson kopen als je een Bolt kan kopen?

betrouwbaarheid


Een Harley mens is van nature niet rationeel en volgt zijn hart, mooi.
Maar ik heb geen geld op overschot, want de aankoop + herstellingskosten leveren een aardige som op :)

(dat van die herstellingskosten was bedoeld bij wijze van grap, want ik veronderstel dat HD tegenwoordig al wat betrouwbaarder is geworden dan vroeger? kuch kuch?)haha je maakt foute (maar begrijpelijke) gevolgtrekkingen :)


laat me het dan klaar en duidelijk stellen:
waarom kiezen voor onzekerheid (HARLEY) als je kan kiezen voor equivalente betrouwbaarheid (Jap bikes)


Bolt > 883
XV1900 > Glide modellen

rarara welk merk is dit?
[afbeelding]

elk ongeoefend oog met oppervlakkige kennis van moto's zegt hoogstwaarschijnlijk iets in de trand van: das zo een Harley ofzo

Harley bestaat al meer dan 100 jaar, dus logisch dat je in die tijd een hele resem aan custom onderdelen en een eigen markt kan opbouwen.

Star (de yamaha cruisers) hebben na Harley het grootste assortiment aan custom onderdelen.
Zie maar naar het aantal producenten van die batfairings zoals hierboven voor de XV1900...
- Tsukayu
- Memphis shades
- Reckless
- SS Customs
- Dragonfly concepts
- ...wss heb ik er nog vergeten.

En de Bolt is nog maar net op de markt, zij maar zeker dat er velen nu de stap zetten naar "het alternatief".
In al die jaren dat de 883 er was, was er gewoonweg geen alternatief, tot de Bolt.
En ja, heb getwijfeld om nen 883 te kopen. Uiteindelijk toch andere oorden verkent (burgman 650, CB1300, CB1100)
Maar nu met de Bolt lijkt het weer wat realistischer om een chopper/cruiser/whatever te kopen.

Hoe mooi een Harley ook is, dat is ook het enige wat hij meegeeft, zijn schoonheid.
En ja, voor sommige mensen is dat meer of voldoende om een Harley te kopen.
Je hebt dat fenomeen ook bij die hard Alfa Romeo rijders :)
Het betrouwbaarheidsaspect speelt bij mij nu eenmaal ook mee.

De bolt heeft OOK die schoonheid + zoveel meer (meer power, betrouwbaarheid) en ik ben er zeker van dat de aftermarket onderdelen voor de Bolt nog maar beginnen groeien is, getuige daarvan Low and Mean, een US bedrijfje dat al goed op weg is met custom onderdelen.


Ik kan Harleys uiteraard apprecieren (die schoonheid) en als ik er eentje zie staan, ga ik er sowieso naartoe om ze in detail te aanschouwen, maar daar blijft het bij hoor ;)
Moest ik een typische Harley fanaat zijn, zou ik denk ik toch niet staren naar de zogezegde naäpers ;)

Mijn ultieme bagger is wel de F6B, dat heb ik ook gezegd in mijn post hierboven. Maar daar heb je dan blijkbaar over gelezen.
Zal anders nu een mooie rolling shot van posten, zodat we dat goed hebben gezien over welk beest ik het heb ;)
[afbeelding]


Zeg ik, ontkenningsfase.
Acceptatie is de eerste stap jonguh!

:P
 
@E-riko, proficiat met de aankoop, je had er duidelijk goed over nagedacht ...
Met de kitch, en dat is puur mijn persoonlijke smaak, zonder daarover hautain te willen doen, bedoel ik dingen, zoals bv de strepen op de tank, de vorm en uitvoering van de klok op de tank, de te patserige koplamp... Maar ik zeg het nog eens, over smaak valt niet te twisten, het is puur mijn persoonlijke mening.
Hoewel ik de 950 de mooiste uit de reeks vind, heb ik toch de 1300 gekocht, raar maar waar. Ik vreesde op langere termijn te snel uitgekeken te zijn op de 950, qua rijplezier bedoel ik

Véél plezier met de star !
 
nogmaals, tis mijn vader, niet mijzelf ;)

ik vind die koplamp vooral het over-the-top element bij de big star, maar echt waar, zet daar een scherm op en het veranderd de look compleet van die naked cruiser

nu is het eigenlijk een bagger met mooie zadeltassen en die over the top koplamp is als het ware verdwenen :)


heb je al es een 1900 met zadeltassen en scherm in the flesh gezien? doen zou ik zeggen, het veranderd je mening erover :)
 
Laatst bewerkt:
kan je dat uitleggen? want onder de naam Sportster vallen 4 verschillende Harleys.
Ik had het over de 883 specifiek...de andere modellen interesseren mij niet.

En beiden kosten quasi evenveel standaard, en sowieso zou ik ze allebei moeten "verbouwen" om ze eruit te laten zien zoals ik ze wil.

aja en de vraag die elk rationeel mens zou moeten stellen is:
waarom een 883/ Harley Davidson kopen als je een Bolt kan kopen?

betrouwbaarheid


Een Harley mens is van nature niet rationeel en volgt zijn hart, mooi.
Maar ik heb geen geld op overschot, want de aankoop + herstellingskosten leveren een aardige som op :)

(dat van die herstellingskosten was bedoeld bij wijze van grap, want ik veronderstel dat HD tegenwoordig al wat betrouwbaarder is geworden dan vroeger? kuch kuch?)haha je maakt foute (maar begrijpelijke) gevolgtrekkingen :)


laat me het dan klaar en duidelijk stellen:
waarom kiezen voor onzekerheid (HARLEY) als je kan kiezen voor equivalente betrouwbaarheid (Jap bikes)


Bolt > 883
XV1900 > Glide modellen

rarara welk merk is dit?
[afbeelding]

elk ongeoefend oog met oppervlakkige kennis van moto's zegt hoogstwaarschijnlijk iets in de trand van: das zo een Harley ofzo

Harley bestaat al meer dan 100 jaar, dus logisch dat je in die tijd een hele resem aan custom onderdelen en een eigen markt kan opbouwen.

Star (de yamaha cruisers) hebben na Harley het grootste assortiment aan custom onderdelen.
Zie maar naar het aantal producenten van die batfairings zoals hierboven voor de XV1900...
- Tsukayu
- Memphis shades
- Reckless
- SS Customs
- Dragonfly concepts
- ...wss heb ik er nog vergeten.

En de Bolt is nog maar net op de markt, zij maar zeker dat er velen nu de stap zetten naar "het alternatief".
In al die jaren dat de 883 er was, was er gewoonweg geen alternatief, tot de Bolt.
En ja, heb getwijfeld om nen 883 te kopen. Uiteindelijk toch andere oorden verkent (burgman 650, CB1300, CB1100)
Maar nu met de Bolt lijkt het weer wat realistischer om een chopper/cruiser/whatever te kopen.

Hoe mooi een Harley ook is, dat is ook het enige wat hij meegeeft, zijn schoonheid.
En ja, voor sommige mensen is dat meer of voldoende om een Harley te kopen.
Je hebt dat fenomeen ook bij die hard Alfa Romeo rijders :)
Het betrouwbaarheidsaspect speelt bij mij nu eenmaal ook mee.

De bolt heeft OOK die schoonheid + zoveel meer (meer power, betrouwbaarheid) en ik ben er zeker van dat de aftermarket onderdelen voor de Bolt nog maar beginnen groeien is, getuige daarvan Low and Mean, een US bedrijfje dat al goed op weg is met custom onderdelen.


Ik kan Harleys uiteraard apprecieren (die schoonheid) en als ik er eentje zie staan, ga ik er sowieso naartoe om ze in detail te aanschouwen, maar daar blijft het bij hoor ;)
Moest ik een typische Harley fanaat zijn, zou ik denk ik toch niet staren naar de zogezegde naäpers ;)

Mijn ultieme bagger is wel de F6B, dat heb ik ook gezegd in mijn post hierboven. Maar daar heb je dan blijkbaar over gelezen.
Zal anders nu een mooie rolling shot van posten, zodat we dat goed hebben gezien over welk beest ik het heb ;)
[afbeelding]
Er is geen alternatief.
Het is iets wat er op lijkt :)

Prijzen zijn vergelijkbaar. En ongeacht dat er veel voor de Yamaha's te krijgen is, is het nog geen 5% van wat er voor Harley's te krijgen is.

Wel denk ik dat het een goede zet is: Japanse kwaliteit en rij-eigenschappen, in een bekende jas :)
 
feit, bij harley kan je bij wijze van spreken (of mss zelfs letterlijk) elke moer en bout vervangen door een aftermarket versie, maar logisch als je al 115 jaar bestaat ;)
 
Je kan natuurlijk ook dingen zelf maken, qua originaliteit kan er dan niks aan tippen.
Het komt dan wel duurder uit als je het moet laten chromeren...
 
Tijd om de midnight star nog eens bovenaan te plaatsen... :]

Heeft er iemand foto's van de 1300 met extra koplampen maar met de originele opstelling van de pinkers ?
 
ik zou zeggen tijd om es een paar fotos van de XV1900 van mijn vader uit te halen, we zijn nu meer dan een maand verder en hij is er nog steeds ferm van onder de indruk van, en heeft zich ondertss aangesloten bij de Lions club, een club voor Yamaha cruisers.

DSC05460.JPG


@piet pienter, bedoel je deze?
ry%3D400

hier veel fotos: Passing Lamps, Opinion/Dimensions? - Yamaha Star Stryker Motorcycle Forum

hier de officiele passeerlichten, een gedrocht imo
1785285802


1785174002


of bedoelde je van de andere 1300
51-ACYLdeiL._SX300_.jpg
 
Laatst bewerkt:
@E-riko,

ik bedoel eigenlijk een beugel, waarbij aan de opstelling van de originele pinkers niets veranderd word,
full


ik vind op het net een beugel van higway hawk, maar nergens een foto van een xvs 1300 met de gemonteerde beugel...

iets in deze trend, maar dan met grotere spotlights....

full


of deze, maar is wel een andere motor...

full
 
Ik heb een vraag voor de ervaringsdeskundigen onder jullie ivm een scherm....
Zou het scherm het lawaai (lees herrie) van de rijwind in de helm veel verminderen?
Ik had vroeger een Kawasaki VN1500 classic, maar vond het scherm storend bij hogere snelheden, dan begon het stuur te schudden, ook al was de motorfiets nagenoeg nieuw... Ik had toen wel een caberg systeemhelm, en nu een open helm....
Wat met de yamaha, heeft het scherm veel nadelige invloeden op het rijgedrag ?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een vraag voor de ervaringsdeskundigen onder jullie ivm een scherm....
Zou het scherm het lawaai (lees herrie) van de rijwind in de helm veel verminderen?
Ik had vroeger een Kawasaki VN1500 classic, maar vond het scherm storend bij hogere snelheden, dan begon het stuur te schudden, ook al wad de motorfiets nagenoeg nieuw... Ik had toen wel een caberg systeemhelm, en nu een open helm....
Wat met de yamaha, heeft het scherm veel nadelige invloeden op het rijgedrag ?

Rijwindlawaai is bij mij door het scherm duidelijk minder. Ik heb het origineel yamaha scherm en daar kan ik geen nadelige invloeden op het rijgedrag mee merken. Bij harde zijwind kun je het wel merken maar dan heb je zonder scherm ook last. Mijn vorige motor had geen scherm en in eerste instantie wilde ik het scherm bij de xvs ook verwijderen, in verband met de "looks" maar de voordelen van het rijgenot hebben me doen besluiten om er mee door te rijden.
 
Is dit speciaal voor de 1300 gemaakt of heb je het zelf aangepast ?

ik heb m'n problemen met rijwind opgelost door een andere helm te kopen, ben voor de shuberth c3 pro gegaan
 
Ik ben aan het overwegen om een andere uitlaat te monteren, eentje die een mooier geluid maakt.
Ik zou opteren voor het "slip on" type, zodat de voorbochten origineel blijven.
Nu vraag ik me af of er dan aan de injectie iets moet afgeregels worden....
Heeft er iemand ervaring mee ?
Waar kan ik in Belgie of het zuiden van Nederland zo'n uitlaat kopen ?
Ik heb al eens gesurfd en zag dat cobra zo eentje aanbied, heft er iemand andere of betere suggesties ?
 
10410313_10152545318389004_2414126116009966698_n.jpg


zoals de foto aangeeft, we zoeken een zadeltas voor de linkerkant van mijn vader zijn XV1900.

Enkel 1 zadeltas is voldoende.
Spijtig genoeg verkoopt men dat niet apart, blijkbaar.
Men verkoopt direct 2 zadeltassen mét steunen.
Dit is al gauw een dure grap van meer dan 1000 euro...weet de exacte prijs niet.

Dus ik wou even langs deze weg informeren of iemand toevallig een linker zadeltas op overschot heeft OF weet waar of hoe men enkel een linkerzadeltas kan bestellen.

Betreft dus een Yamaha XV1900 Midnight Star.
Stratoliner/Roadliner in de VS genaamd.


Voorste spatbord en windscherm zou ook mogen vervangen worden, en de ring rond de koplamp, maar die zijn momenteel geen prioriteit.
996156_10152545318294004_6767118061006045302_n.jpg


Valbaren achteraan kunnen rechtgetrokken worden eventueel, maar ook als hier mensen die op overschot hebben mag men dat laten weten.


Bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan