Het xvs midnight star topic

Is dit speciaal voor de 1300 gemaakt of heb je het zelf aangepast ?

Is een Memphis Shades Batwing Fairing waar je voor de xvs 1300a de bevestigingsbeugels bij kunt bestellen. Is zelfs een systeem verkrijgbaar waarmee je het scherm er zo af kunt klikken, er blijft dan nog een klein gedeelte van de beugels op de motor aanwezig. Makkelijk voor het schoon maken of als je zonder scherm wilt rondrijden.
 
okweey, de stand van zaken momenteel met mijn vader zijn machtige 1900 Midnight Star:

het kapotte leder van 1 van de zadeltassen is er ondertussen van gehaald en de deuk is er ook al een paar weken geleden uit geklopt.
Nu gaan we naar een lederbewerker om dat leder te vervangen, het is maar 1 stuk dat eigenlijk gescheurd is en met gaten, de rest is nog goed, dus dat zou in principe te redden vallen.

De rest van de moto dan, foto's
hier zonder het voorste spatbord
uGxn09Ol.jpg


Hier met het spatbord wat opgelapt: deuk uitgeklopt en zelf herspoten
Alle andere onderdelen die stuk waren zitten er nu ook op, behalve de chrome ring rond de koplamp, dat kost nieuw al ongeveer 250 euro dacht ik! Gek veel!
ozBb4h1.jpg

Pas later hadden we ontdekt dat er een NL site was die dit stuk verkocht 2e hands voor 90 euro....

8EKt19f.jpg
 
Het ziet er al veel beter uit zo! :Y Mss kom ik je vader binnenkort nog wel eens tegen op een van onze ritten.grts
 
Laatst bewerkt:
Heeft er iemand enig idee of je de originele yamaha accessoires voor een model 2011 nog kan kopen ?
ik zie er bijna geen meer op de site van yamaha

of een goei adres om accesoires te kopen ? ik hou nl niet van internet aankopen
 
Laatst bewerkt:
Ben hoegenaamd geen kenner of technisch onderlegd, maar heb ook hieromtrent veel opzoekingswerk gedaan.

Andere uitlaat monteren = verandering die meestal ook een verandering vergt op ander vlak.

Normaal zit er bij iedere moderne moto zo een lambda sensor die de uitlaatgassen leest en het resultaat daarvan dan doorstuurt naar de ECU (de computer van de moto zo u wil) en die past dan on the fly uw injectie etc aan.
Bij de ene aftermarket uitlaat kan je die blijven gebruiken, bij de andere niet.

Grote aanpassingen zijn dikwijls nodig als je uw uitlaatkanalen openzet, bijvoorbeeld als je uw headers aanpast, de katalysator verwijderd etc.
Moto zal vrijer reageren en meestal feller.
Soms is het effect zo radicaal dat men wel een aapassing moet doen aan de injectie omdat de moto te rijk wordt.
1 heel erg goed voorbeeld is die van de Yamaha Super Tenere, de enduro moto van Yamaha.
Daar bestaat een uitlaatsysteem voor van Arrow, enkel de pijp of met hun headers.
Als je de headers daarvan installeert maak je het systeem volledig vrij en open (vermogenswinst van ongeveer 7 pk!)
Maar als je daarna de rest niet mee laat aanpassen dan is de moto eigenlijk niet berijdbaar.
Te rijk afgesteld, te extreem, popping bij gas lossen etc etc.
In dat specifieke voorbeeld wordt zelfs aangeraden om er een Power Commander V mee op te installeren, hierdoor kan je allerlei waardes aanpassen aan de moto, vermogensafname, injectie etc waardoor hij niet alleen krachtiger wordt, maar vooral om het geheel op mekaar af te stemmen en de moto weer berijdbaar te maken.

Dusja, een andere uitlaat steken tot daar aan toe.
Maar in sommige gevallen vergt het meer aanpassing dan dat.
In het voorbeeld hierboven spreek ik dus wel van uitlaat + headers die aangepast worden en het zijn de headers die andere verdere aanpassingen vergen.
Dus kan zijn dat als je enkel de eindpijp veranderd, je voor de rest ook niets echt anders hoeft aan te passen.

Daarvoor raad ik 1 ding aan, zoek op het internet wat de ervaringen zijn van diverse gebgruikers met die specifieke uitlaat en hoe de moto rijdt op die uitlaat.
Maar bijna altijd zal je ook nog injectie etc moeten aanpassen als je ook de headers veranderd. (lees: katalysator verwijdereren)
 
Jaha Oma wegwezen.
het begint al weer te kriebelen.
volgende week de motors weer uit de winterstalling halen.
 
Laatst bewerkt:
Als het goed is komt die van mij deze week weer terug van zijn winterbeurt. Kunnen de koffers en het scherm er weer op en zijn we weer klaar voor het :] seizoen. :Y
 
Wel vaak een oma hier.
Ik ben nog steeds zoekende naar de XV1900 Raider, al ben ik ook voorzichting aan het kijken naar de XV1900 Midnight Star omdat dit gewoonweg beter te krijgen is in NL.
 
Dit topic is dood, maar ik vind het wel leuk om mijn recent aangeschafte Midnight star hier te delen. 2009 model.
 

Bijlagen

  • IMG_20210226_181426.jpg
    IMG_20210226_181426.jpg
    421,7 KB · Weergaven: 8
Dit topic is dood, maar ik vind het wel leuk om mijn recent aangeschafte Midnight star hier te delen. 2009 model.
Leuk om te zien dat er toch nog andere star riders zijn. Ziet er mooi uit, ook met de donkere velgen.

Ik heb ook net een xvs1300a dark star (me eerste cruiser) gekocht. Ga em over 2 weken ophalen. Kan nie wachten.. pff
 
Heerlijk. Moet wel wennen eraan dat ik langzame bochten ook echt langzamer moet aanpakken dan met de Versus _O- En ik vind die zadel best zacht. Maar ik geniet heel erg van het geluid en de relaxte zithouding. En dat ie zo lekker laag is. En sinds ik die zadeltassen heb hoef ik niet met rugzak op te rijden. Ook niet verkeerd.
 
haha ja dat geloof ik, maar dat went wel snel denk ik. ik vind dat de motor met deze zithouding gelukkig toch wel uitlokt om lekke rontspannen te rijden. ove rhet geluid, ik kan het nie goed zien maar is dat de orinele uitlaat of zit er iets anders op?
 
haha ja dat geloof ik, maar dat went wel snel denk ik. ik vind dat de motor met deze zithouding gelukkig toch wel uitlokt om lekke rontspannen te rijden. ove rhet geluid, ik kan het nie goed zien maar is dat de orinele uitlaat of zit er iets anders op?
Ja idd. Ik moet hem meer gaan rijden als een oude V8 auto. Lekker relaxed.

Ik heb de originele uitlaat erop, dus geen Harley stage 1 geluid, maar komende van een Versys 650 is het geluid zeker een stuk aangenamer. Heb je er zelf iets anders op zitten?
 
ow ja dat is zoiso wel anders al is het alleen al door de ander motor (Vblok). is natuurlijk ook voor iederen anders, de ene wilt het rustig en nie te veel en de ander wilt wel de motor goed horen. ik zelf wil de motor ook wel horen. Op de mijne(die ik nog op moet halen) zit de vance & hines big shots, en vind het geluid wel heel mooi. is wel wat luider natuurlijk maar een mooi diep zwaarder geluid niet van dat schelle open geluid wat ik wat minder vind.
 
ow ja dat is zoiso wel anders al is het alleen al door de ander motor (Vblok). is natuurlijk ook voor iederen anders, de ene wilt het rustig en nie te veel en de ander wilt wel de motor goed horen. ik zelf wil de motor ook wel horen. Op de mijne(die ik nog op moet halen) zit de vance & hines big shots, en vind het geluid wel heel mooi. is wel wat luider natuurlijk maar een mooi diep zwaarder geluid niet van dat schelle open geluid wat ik wat minder vind.
Zou de kans op een boete groot zijn met een uitlaat van een derde partij? Want ik vind het wel leuk om wat meer geluid te hebben maar heb geen zin om steeds op mijn hoede te zijn als er politie in de buurt is. Of valt dat wel mee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan