Het Yamaha MT-03 Topic Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
nee er zat geen sier carbon op maar wel een barracuda kontje met led lichten en een valbeugel
onder het blok verder zit er niks extras op ik rij nu nog rond met garage platen ik hoop dat ik de papieren donderdag binnen krijg ..
 
@Blue-eyes:
Heb rit bij mij in de buurt uitbesteed...7 juni voorjaarsrit XT/SR 500 club.

Hè, potjandorie, dan heb ik al een feest in m'n agenda staan waar ik echt niet onderuit kan...

Zul jij toch met een eigen alternatief moeten komen elhippo, ik wil die mooie weggetjes in jou regio ook wel eens ontdekken. :Y
 
Maar die remvloeistof, is die nog goed na 3 jaar? Hoeveel jaar staat daarvoor?
Het peil is nog wel in orde.

Volgens het boekje:
Every two years replace the internal components of the brake master cylinders and calipers, and change the brake fluid.

Kijk zelf meestal naar de kleur, nieuw is de voeistof helder, hoe meer kleur de vloeistof heeft des te minder goed deze is.
 
hee Kees en Hippe, check effe of je dipstick lekt want de mijnse zweet langs d Oring die op de RR meter zat. ik heb de originele van de pijlstok er nu op en da's beter.

vandaag underpan, radiator shield en metalen ketting beschermer geplaatst. effe originele bij gedremeld en meteen effe rondje doen. ik de king...............ben 3 maal gelaserd en omdat ik in laid back mood was konden ze niets aan me verdienen. daarna effe klaverblad met 110 genomen met 1 hand op de rug en terug naar huis.

nb, niet om het een of ander maar ik weet nu weer wat de term zondagsrijder betekent. bah bah. de ene remt 100 meter voor de bocht terwijl ie50 rijdt, de volgende kan alleen op de rechte stukken hard en gaat de bocht rechtop door, de volgende wil weg speren op een R6 en laat 'm 2x afslaan. (trutje) en allemaal geen vliegje op de jas. jaja, lekkerrrrrrrrrhoorrrrrrrr
 
@FZSsemans:
Zal ff kijken,maar dacht het niet.Originele pijlstok kan je bewaren in sleutel verlenger,dat lange platte ding,wat in standaard boordgereedschapsetje zit.Past presies,en heb je altijd originel pijlstok bij je.
En zondagsrijders heb je met dit weer...wordt er gek van,klungels.Dus vandaag maar gesnort op
Fox,en over 2 weken zooooommmm ik met dit weer op me nieuwe Zoomer.(das pas klein
ohc motortje...4 klepjes,motor managment systeem,kat,en vloeistof koeling!
En NEE,not made in F**ing China,of Spagetti country,maar in JAPAN!!!! :Y *O* En standaard mudflap achter.
@Adonis.:
Olie wisselen bij MT-03 is spannender als bij gewone motor,dus let op wat je doet.
A:eerst motor olie op temperatuur brengen.
B:dan pijlstok er uit halen.
C:aftapplug bij je versnellingspook losdraaien(let op,olie is heet..)
D:dan aftapplug olie tank losdraaien.,en wachten tot alles er uit is.
E:oliefilter er uit halen.
F:alle aftapluggen(2)weer vastdraaien,nieuw olie filter plaatsen.
G:2 liter olie er in gooien.
H:motor starten,en paar keer gas geven.
I:,motor uit zetten.
J:1,2 liter motor olie er bij kieperen.,of rustig aan eerst 1 liter.
K:Motor straten en rustig laten draaien.
L:kleine schroefje boven op olie filter huis beetje los draaien,en wachten tot er beetje olie uit
gaatje komt,schroefje weer vast draaien.
M:motor weer uit zetten,minuutje wachten(uiteraard met recht op staande motor _O- ,
dus op paddock stand,middenbok,of stapel stenen)en dan weer olie pijlen.
Dus wel ff koppie daarbij houden,anders gaat het fout.

Aan deze werkwijze kunnen geen rechten ontleend worden,en auteur van dit stukje
technies geswets kan nooit aansprakelijk worden gesteld,voor eventuele schade,direct ,dan wel indirect(bijvb.vastloper bij 160km/u),dan wel elke vorm van gevolgschade,onstaan door bijvb.rondvliegende aftappluggen,oliefilter deksels enz.Ook worden schades door in ademen van giftige dampen,verbranding(aan uitlaat of hete olie),nadrukkelijk afgewezen door auteur.

Succes! :Y
@Blue_eyes:
Jammer dat je al feest hebt. -O- En de Wallen zijn afgesloten voor motorvoertuigen... :X
Maar ik zet er zelf ook wel 1 uit,zoals belooft.
Ergens in September of December,moet ik nog ff bekijken.
En me remolie is nu al donker...hou het wel ff in de gaten,maar denk dat ik binnen jaar het wel heb doen laten verversen..

Tering wat een verhalen _O- :W 8-)
 
Laatst bewerkt:
@ elhippo: De wallen afgesloten voor gemotoriseerd verkeer? |( :] |( :?

Vandaar dat het economisch zo hard achteruit gaat en het ene bordeel na het andere de deuren (en alle overige ingangen...) moet sluiten...

full


Casa Rosso is ook niet meer wat het nooit geweest is.

En een toertochtje in december? Dan kom ik met de auto, ok? _O-
 
hee Kees en Hippe, check effe of je dipstick lekt want de mijnse zweet langs d Oring die op de RR meter zat. ik heb de originele van de pijlstok er nu op en da's beter.

Bedankt, ik zal d'r op letten, maar ik heb het ding erin gedraaid, wat foto's gemaakt, en er nog geen 2 km mee gereden, dus ik weet niet oftie bij mij ook lekt.

Maar de mijne zweet niet, 't is een zwarte (MT-03 voordat ik commentaar krijg) en die doet alles met twee vingers in z'n neus en één handje op z'n rug, waar bij andere kleuren het zweet nat langs het carter loopt. :+ ;) _O-
 
komt waarschijnlijk omdat je alleen gas geeft op de rechte stukken. ik daarentegen geef pas gas als ik ongeveer 54graden scheef hang en driftend de grens van het betamellijke opzoek.

gegroet
Peter: de Samurai of Slides
 
Ben me bochten techniek aan het bijschaven....enduro techniek gaat me goed af...zucht.
@Kees:jeetje je hebt wel een eind gereden vandaag zeg!

Bedankt, ik zal d'r op letten, maar ik heb het ding erin gedraaid, wat foto's gemaakt, en er nog geen 2 km mee gereden, dus ik weet niet oftie bij mij ook lekt. :X

en wallen mag ik wel toeren met Zoomer.... 8-)

en voordeel van toertocht in december zijn:
je mag wel over de Wallen.
er zijn geen zondags rijders
en warme chocolade melk genoeg *O*
 
Laatst bewerkt:
komt waarschijnlijk omdat je alleen gas geeft op de rechte stukken. ik daarentegen geef pas gas als ik ongeveer 54graden scheef hang en driftend de grens van het betamellijke opzoek.

gegroet
Peter: de Samurai of Slides

Peter, op een MT-03 bestaan bochten toch niet meer?!
Voor een MT-03 geldt de volgende wetmatigheid: Een bocht is een rechte lijn die twee punten niet via de kortste weg verbind... :Y _O-

Herinner je je deze nog nog nog nog nog nog.....?

full


De enige reden dat er een stuur op zit is om het gashendel een plaats te geven, en het remhendel gebruikt je pas als je weer thuis bent.

Gaaaaaaaaaasssssss!

p.s. Wat staat die witte MT-03 daar nou beteutert bij te kijken... Ooooh, kom maar hoor, jij mag ook meedoen! :Y :+
 
Laatst bewerkt:
@Adonis.:
Olie wisselen bij MT-03 is spannender als bij gewone motor,dus let op wat je doet.
A:eerst motor olie op temperatuur brengen.
B:dan pijlstok er uit halen.
C:aftapplug bij je versnellingspook losdraaien(let op,olie is heet..)
D:dan aftapplug olie tank losdraaien.,en wachten tot alles er uit is.
E:oliefilter er uit halen.
F:alle aftapluggen(2)weer vastdraaien,nieuw olie filter plaatsen.
G:2 liter olie er in gooien.
H:motor starten,en paar keer gas geven.
I:,motor uit zetten.
J:1,2 liter motor olie er bij kieperen.,of rustig aan eerst 1 liter.
K:Motor straten en rustig laten draaien.
L:kleine schroefje boven op olie filter huis beetje los draaien,en wachten tot er beetje olie uit
gaatje komt,schroefje weer vast draaien.
M:motor weer uit zetten,minuutje wachten(uiteraard met recht op staande motor _O- ,
dus op paddock stand,middenbok,of stapel stenen)en dan weer olie pijlen.
Dus wel ff koppie daarbij houden,anders gaat het fout.

Wat een gedoe joh?!

Maar olie peilen op een paddockstand? Dan krijg je toch een vertekend beeld?
Hij moet toch met beide banden op de grond staan, maar wel rechtop?
 
\
Erg verstandig dat je een zwarte gekozen hebt Kees,wit zou bij jou erg snel zwart worden als ik voor je rijd,en die vingers in je neus is ook niet geheel onverstandig om de modder er uit te peuteren :W

[afbeelding]

De reden dat jij vóór me rijdt is omdat ik op het punt sta je op nóg een ronde achterstand te zetten... :+ _O- Maar dat heb jij nog steeds niet in de gaten, Verstappen... ;)
 
Laatst bewerkt:
Wat een gedoe joh?!

Maar olie peilen op een paddockstand? Dan krijg je toch een vertekend beeld?
Hij moet toch met beide banden op de grond staan, maar wel rechtop?

Klopt, niet in de paddock stand inderdaad, dan staat de motor teveel voorover wat een vertekend beeld geeft.

Gewoon ff een blokje onder de jiffy leggen zodat 'ie recht staat, en hem met 1 handje vast houden voor alle zekerheid.
 
Laatst bewerkt:
Hier: MT 03 - Parti in carbonio [modifica componenti] - Forum Yamaha MT-01, MT-03, MT-07, MT-09, MT-10 e Tracer meer foto`s van deze dikke witte MT. Die kerel is echt handig! Mooiste wat ik tot nog toe heb gezien aan knutselwerk. Hij heeft ook zo`n maddoctor achterset en knippers voor/achter. Weet iemand waar je dat makkelijk besteld? Liefst in Nederland natuurlijk. Ik heb Mivv`s carbon besteld. The bullet is through the church! Hopen op deze sound, niet voor de buren:

Allemachtig


heb je nog een goedkoop adresje voor de MIVV's?? hiern in NL
Ik zie ze in NL alleen voor 800,- of meer. bestellen in GB is omgerekend ongeveer 600,-
 
Zo, de bullit is door de kerk, vanaf nu ben ik op papier eigenaar van een nieuwe XJR 1300 dual tone.

full


Vrijdag kan ik hem ophalen, joepie! *O*

Ik heb ook meteen maar het Yamaha stuurkuipje en de IWT stuurrisers erbij besteld en erop laten zetten, kan ik lekker relaxed en uit de wind zitten te sturen als een kapitein op zijn olietanker.

De Maxim is eruit jongens dus het is nu alleen nog maar echt macho stuff hier in de darkroom garage... _O- :W
 
Ah, Yamaha trouw gebleven! ;)

Gave fiets hoor, van 't weekend nog even eentje van dichtbij bekeken :) (uh... ik liep langs eentje, niet wéér een aanrijding...)

Maar toch wel verdacht naked voor je doeleinden, maar wie weet hoe groot je windraam is :)
 
Mooi maatje, de koplamp van de XJR heeft een diameter ter grootte van een ouderwetse metalen vuilnisemmer... hij is redelijk uuuhhmm fors dus... _O-

full
 
mooie motor beetje retro ook?
wel nog steeds je mt erbij?
ff update nieuwe motor rijd super ,mis 1 ding dat zijn de klappen als ik gas er af haalde :(
 
Laatst bewerkt:
Mooi dingetje Blue_eyes,wel ff oefenen op wrede dijkweggetjes he.... :X En Yamaha trouw gebleven,heel mooi.Ik niet.... :]
@Steveman:
Toen ik het las wilde ik al gaan tikken......hoe dichtbij??? O-)
En echt handig he,zo zonder middenbok... _O- :')
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan