Het Yamaha MT-03 Topic Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, balen, zoals het er nu uitziet de hele dag regen.

Blij da'k gisteren de hele dag heb gereden. Heel veel donkere wolken getrotseert, maar geen druppie regen gehad gelukkig.

Komende week wordt het prima weer, vanaf woensdag heb ik 15 dagen vakantie, kan ik nog wat km erbij rijden.

Elhippo, die gele lamp die jij in je koplamp hebt, is dat een H4 of zo'n normale dikke bol?

Ik vertelde een mede MF lid hoe goed jij zichtbaar bent met die gele koplamp, en hij had daar ook wel oren naar.

Wat voor lamp is het en hoe & waar kan je eraan komen? Kan jij ze eventueel leveren?

Aai over je lekker gladde bolletje, ;) :+

Kees
 
@allan: nog bedankt voor je reactie, weet ik in ieder geval dat ik niet voor zo eentje hoef te gaan kijken, wel vreemd dat Yamaha het aanbied in de speciale MT-accesoires :?

@yordy: leuk dat je weer tijd en moeite in een volgend topic wil steken :) :]
hier een piccie van mn brommert, gepimpt en wel! :9~
full
 
ff tussendoor:

k heb leuke spiegeltjes gezien!! en deze keer wel betaalbaar! maar ben WEER bang dat ik er geen hol in zie...kees..mag ik nog een keer proefzitten bij jou?
 
'k denk dat ik wel weet welk spiegeltje jij gevonden hebt.

Daar heb ik zelf ook heeeeeeel lang over getwijfeld, maar ik vond het toch nét iets te.... tja wat zal ik zeggen....

full


Macho...? Niet helemaal mijn ding dus...
 
zo...heb de foto's alvast in de startpagina gezet...had er nu de tijd voor...mocht iemand er niet tussenstaan (stevemans?) laat even weten welke foto je er wilt hebben!

op naar Deel (MT-0)3!
 
Ja, balen, zoals het er nu uitziet de hele dag regen.

Blij da'k gisteren de hele dag heb gereden. Heel veel donkere wolken getrotseert, maar geen druppie regen gehad gelukkig.

Komende week wordt het prima weer, vanaf woensdag heb ik 15 dagen vakantie, kan ik nog wat km erbij rijden.

Elhippo, die gele lamp die jij in je koplamp hebt, is dat een H4 of zo'n normale dikke bol?

Ik vertelde een mede MF lid hoe goed jij zichtbaar bent met die gele koplamp, en hij had daar ook wel oren naar.

Wat voor lamp is het en hoe & waar kan je eraan komen? Kan jij ze eventueel leveren?

Dank lieverd.Die lampjes kan je bij betere auto zaak kopen.Is H4 55/65W,en zit geel bolletje overheen,dus wel soms gat groter maken met mesje in spiegelkant van de koplamp.
full



Aai over je lekker gladde bolletje, ;) :+

Kees
 
Hmm... ik keek net even in 't luchtfilterhuis, tja gewoon ff loeren, en zag dat er wat olie in lag... Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling wel :?

Of kan zoiest (binnen perken) best voorkomen?
 
Hmm... ik keek net even in 't luchtfilterhuis, tja gewoon ff loeren, en zag dat er wat olie in lag... Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling wel :?

Of kan zoiest (binnen perken) best voorkomen?

Jawel, dat is normaal, als je bij koud weer rijdt dan kan die oliedamp niet allemaal verdampen en slaat neer in het luchtfilterhuis. Daarom ligt daar vaak een stukje schuim in dat de olie absorbeert, zodat dat beetje olie later als het warm is alsnog kan verdampen.
 
Laatst bewerkt:
Jawel, dat is normaal, als je bij koud weer rijdt dan kan die oliedamp niet allemaal verdampen en slaat neer in het luchtfilterhuis. Daarom ligt daar vaak een stukje schuim in dat de olie absorbeert, zodat dat beetje olie later als het warm is alsnog kan verdampen.

Ah, mooi :)

Tja, koud weer is 't wel geweest inderdaad.

Bedankt!
 
Bedankt voor de reacties wederom.

@Blue eyes: Goede tip, volgens mij wacht ik idd bijna altijd wel een paar seconden. Ik zal het eens gaan proberen. Dus gewoon DIRECT starten zodra ik de sleutel omdraai.

@Yammie03: Thanks, ik zal het eerst ff proberen zoals hierboven omschreven, mocht dat niet lukken krijg ik graag jouw mapping.


Maar dan blijft het toch nog vaag dat ie met een koude motor altijd goed start.
Of kan dat ook met die gasklepstand te maken kunnen hebben?
 
om het maar weer ontopic te krijgen:
[http://dutchflatland.com/jordy/mtdijk1.jpg (afbeelding)]
[http://dutchflatland.com/jordy/mtdijk2.jpg (afbeelding)]


Ik heb ook van die striping voor op de velgen liggen, zit op een rolletje.
Is dat een beetje makkelijk aan te brengen?
Zit er nl. tegenaan te hikken omdat ik van iemand anders hoorde dat het zo'n bitch is om erop te krijgen.
 


Gele bol heb ik ook al heel lang. Je bent echt beter zichbaar.

Wilde eerst Xenon + geel lampglas maar ik heb geen idee waar ik die Xenon ballasten kwijt moet. En bovendien schijnt het Xenon beter te zijn om eerst de motor te starten voordat je het licht aandoet (en dat kan dus niet op de MT03). Klopt dat?
 
Ik heb ook van die striping voor op de velgen liggen, zit op een rolletje.
Is dat een beetje makkelijk aan te brengen?
Zit er nl. tegenaan te hikken omdat ik van iemand anders hoorde dat het zo'n bitch is om erop te krijgen.

muah...het gaat wel, maar ga er maar vanuit dat het niet echt recht op komt te zitten. Dit komt mede omdat de dikte van de velgrand anders is dan die van de tape waardoor je een beetje gaat schommelen met plakken...

de troost is dan dat als je een zwarte hebt dat je zo hard gaat je er toch niets van ziet })
 
Ik heb in mijn jongere jaren (heeeuuuuuuul lang geleden) voor een reclamebureau gewerkt en veel belettering en zo gedaan, dus dat plakken van die rim striping ging me nog goed af.

Er schijnen ook houdertjes te zijn waarmee die strips die op een rolletje zitten makkelijker te doen zijn.

De stickers zijn goed te doen mits je geduld, een beetje vaardigheid en een scherpe blik hebt. Kijk maar eens hoe mooi ze er bij mij opzitten en kijk dan ter vergelijking eens naar die strips van vive MT-03, dan zie je meteen het verschil tussen meester en leerling, zeg maar gerust zwart en wit... }) ;) :Y _O- :W
 
Laatst bewerkt:
Licht aan/uit doen op MT-03???
Mis toch ergens de schakelaar daar voor op me stuur.
Licht op MT-03 gaat pas aan als de motor draait toch??.En Xenon wordt wel stuk warmer dacht ik,waardoor je koplampglas(plastic) smelt.
En zo geweldig opvallen vindt ik motoren met Xenon niet,tussen al die koekblikken met Xenon.
Dus ik hou het gewoon bij me gele ballon H4,en als het donker is doe ik gewoon me groot licht aan,net als in de file.Wel heb ik koplamp wat lager gezet,omdat ik sneller met groot licht rij.Ook
2 gele ballon H4tjes gescoord voor in me Zoomer.... *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Licht aan/uit doen op MT-03???
Mis toch ergens de schakelaar daar voor op me stuur.
Licht op MT-03 gaat pas aan als de motor draait toch??.En Xenon wordt wel stuk warmer dacht ik,waardoor je koplampglas(plastic) smelt.
En zo geweldig opvallen vindt ik motoren met Xenon niet,tussen al die koekblikken met Xenon.
Dus ik hou het gewoon bij me gele ballon H4,en als het donker is doe ik gewoon me groot licht aan,net als in de file.Wel heb ik koplamp wat lager gezet,omdat ik sneller met groot licht rij.Ook
2 gele ballon H4tjes gescoord voor in me Zoomer.... *O* *O*

Xenon wordt juist NIET warmer maar blijft koeler dan een traditionele (Halogeen) gloeilamp omdat Xenon een gasontladings principe is en dat blijft veel koeler.

Xenon is per 1 mei verboden indien je koplamp (huis-lens-glas geheel) zelf niet is voorzien van de juiste typegoedkeuring voor Xenon.
Deze nieuwe wetgeving is van toepassing op motorvoertuigen en aangezien een motorfiets een motorvoertuig is geldt deze nieuwe wetgeving dus ook voor motorfietsen, wellicht dat men in de toekomst een uitzondering voor motoren gaat maken, maar nu is het dus verboden om achteraf Xenon in te bouwen in een koplamp die daar niet specifiek voor is goedgekeurd.

Een recente vergelijkingstest van 11 lampen in een Duits motorblad gaf aan dat de Philips XP Moto halogeen lamp 35% meer helderheid gaf en een bereik van meer dan 50 meter had, en daarmee testwinnaar was, de tweede beste lamp gaf 15% meer licht dan een standaard halogeen lamp.

Google maar eens op Philips XP moto, of klik PHILIPS XP MOTO MIT BESTNOTEN BEI DER FACHZEITSCHRIFT MOTORRAD NEWS

Dus, een gele lamp om zelf beter te WORDEN gezien, en Philips XP moto om zelf beter TE zien...

Grtz,

Kees
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan