Het Yamaha MT-03 topic - Deel 8: Knallend de winter in!

Weet iemand toevallig een mooie korte kentekenplaathouder die op de pre facelift past?
Goedkoopste die ik kan vinden is 100 euro, inclusief een achterlicht en kentekenverlichting. Op zich niet heel duur, maar als het goedkoper kan is dat altijd fijn :P
 
Beste leden,

Kan iemand mij vertellen welke type lampje er in de koplamp zit. Is dat een H4? Het gaat om een MT-03 uit 2008.
 
op Marktplaats word er momenteel een hele MT-03 aangeboden in onderdelen, dus bij hem zou je misschien wel even kunnen aankloppen

Bedankt voor de tip !

Ik kijk rond voor mn schoonzus.
Ik had deze al getipt aan haar.

Maar dat was geen succes.
 
Laatst bewerkt:
Even een kickje.

Ben en het kijken om ook een mt-03 aan te schaffen! Ben aan ondertussen ook al naar accessoires aan het kijken. Iemand nog aanraders welke nog goed te krijgen zijn? Ik zag al mivv uitlaat:


Handkappen misschien? Engine guards of kapjes?

Zou iemand eens kunnen kijken wat de lengte van de handvatten is? Ik kan namelijk een setje verwarmbare handvatten overkopen, maar ik kan nergens vinden (22mm stuur had ik al gevonden) wat de lengte is 120mm of 130mm?

Alvast bedankt!
 
Beste vrienden/vriendinnen van het mt-03 topic,iemand hier die een mede mt-03 rijdster kan helpen hiermee ?
Betreft een mt-03 van 2007.
(Is niet mijn motor,vraag het in naam van iemand op een facebook MT groep)
Screenshot_20201128_183618_com.facebook.katana.jpg
 
Heb al gelezen dat de nieuwere mt-03's een terugroepactie hebben gehad omwille van een benzine lek veroorzaakt door trillingen,maar kan niet direct iets gelijkaardigs terugvinden voor de 'oudere' modellen. :/
 
Beste MT 03 liefhebbers.
‘heeft er iemand van jullie ervaring met een Big Bore Kit op een 660 mono?
grtz
Vark
 

Bijlagen

  • A5458F3B-7C00-478E-9FAA-2F985A04AA6A.jpeg
    A5458F3B-7C00-478E-9FAA-2F985A04AA6A.jpeg
    250,9 KB · Weergaven: 26
viavia heb ik de mogelijkheid om zo'n origineel windschermpje op de kop te tikken, maar die kerel vraagt een godsvermogen voor dat stukje plastic. iemand een idee wat die dingen reël waard zijn?
 
Beste MT03 liefhebbers,

Hierbij wil ik mij graag aansluiten bij jullie toffe MT03 topic aangezien ik zelf ook al helemaal weg ben van deze motor... Ik heb begin vorig zomer zelf een gekocht. (witte MT03 uit 2006 met 17.000 kilometertjes erop, is inmiddels al ruim boven de 30.000 uitgelopen ;D Wat kun je toch een boel fun hebben op deze motor. Ik kom zelf uit het mooie Oosten en zou mij super tof lijken om een keer een echte MT03 meetup/ride te houden. Graag deel ik wat foto's die ik recentelijk heb gemaakt bij Twente airport wat mij een gave locatie leek voor wat foto's.
MT03.jpg
 

Bijlagen

  • PF.jpg
    PF.jpg
    113,6 KB · Weergaven: 28
  • _MG_0125.JPG
    _MG_0125.JPG
    313,5 KB · Weergaven: 29
  • _MG_0127.JPG
    _MG_0127.JPG
    302,9 KB · Weergaven: 25
  • _MG_0192.JPG
    _MG_0192.JPG
    234,6 KB · Weergaven: 27
  • _MG_0225.JPG
    _MG_0225.JPG
    206,8 KB · Weergaven: 27
  • _MG_0226.JPG
    _MG_0226.JPG
    239,4 KB · Weergaven: 23
  • _MG_0227.JPG
    _MG_0227.JPG
    223,5 KB · Weergaven: 24
  • _MG_0228.JPG
    _MG_0228.JPG
    168,7 KB · Weergaven: 21
  • _MG_0229.JPG
    _MG_0229.JPG
    217,1 KB · Weergaven: 27
  • _MG_0230.JPG
    _MG_0230.JPG
    199,7 KB · Weergaven: 29
  • _MG_0231.JPG
    _MG_0231.JPG
    135 KB · Weergaven: 27
  • _MG_0237.JPG
    _MG_0237.JPG
    130,6 KB · Weergaven: 24
  • _MG_0245.JPG
    _MG_0245.JPG
    215,2 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Welkom! Ik heb je eerste foto toegevoegd aan de OP. Zelf heb ik al bijna 5 jaar geen MT-03 meer, dus ik kijk hier ook weinig. :)
 
Na heel wat jaren op 4 cilinder toerfietsen rondgereden te hebben, werd het tijd voor iets speelser. Dat toeren (lange stukken hard rijden op de snelweg om eindelijk ergens te komen waar het leuk rijden is) kwam er steeds minder van, maar rondom de kerk en af en toe net over de grens wat rondcrossen wel. Dus tijd voor iets speels, eens iets heel anders, een MT-03 dus! Lekker speelse stuurfiets!

Om hem weer in goede staat te krijgen zoek ik wel wat onderdeeltjes, mogelijk kan iemand hier me verder helpen?
- Rechter passagier stepje met steun naar het frame
- Heeft er iemand nog de originele Knipperlichten liggen voor de voorkant?
- Rechter afdek kapje radiatordop/tank, grijs/zwart.

Al tijdens de terugrit viel me het aan/uit gedrag (alsof hij af en toe inhoud) op bij constant toerental in een hoge versnelling.
Wat zijn de ervaringen hier met de EJK-module of alternatieve oplossingen?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
@TBroeke EJK? Die had ik er op laten zetten. Zoop wel meer brandstof (10% ofzo), maar liep heel erg mooi. Maar mijn jas begon wel te stinken van de extra brandstof, omdat er een vortex achter me bleef hangen met uitlaatgassen. :+ Deed mij heel erg denken aan vroeger toen ik nog een 2-takt brommer had en stinkend elke keer thuis kwam. :]

Hier mijn filmpje van de installatie.
 
Blijft toch bijzonder..rijders die van vier naar 1 cilinder gaan,en daarna de 1 cilinder willen laten draaien als vier cilinder..._O-"Ik kies voor motor met karakter"..Daarna dat "karakter"killen met Power Commander,en al dat soort trucjes.Mijn eerste MT-03(2008) ging idd "aan uit", mijn 2e MT-03(2013) niet meer.Yamaha had gasklephuis veranderd.
 
Laatst bewerkt:
Blijft toch bijzonder..rijders die van vier naar 1 cilinder gaan,en daarna de 1 cilinder willen laten draaien als vier cilinder..._O-"Ik kies voor motor met karakter"..Daarna dat "karakter"killen met Power Commander,en al dat soort trucjes.Mijn eerste MT-03(2008) ging idd "aan uit", mijn 2e MT-03(2013) niet meer.Yamaha had gasklephuis veranderd.

EJK was bij mij echt voor het dipje laag in toeren (3750 tpm ofzo). Hoog in toeren niets gevoeld, dan is het inderdaad verschil 4-cil en 1-cil.
 
Bedankt voor de reacties, leuk filmpje ook. Misschien moet ik even wennen aan het niet mooi lopen bij alle toerentallen, een 4cil loopt gewoon altijd soepel rond, al rij je 50 in zn 6.
Maargoed, mocht er iemand zo'n EJK of andersoortig kastje hebben, heb ik interesse, zou liefst wel de lusten van een 1cil hebben, niet de lasten;)
 
Je moet 'm ook afstellen he, dus je hebt ook een dynobank nodig. Tenminste, dat is de makkelijkste en beste manier om 'm in te stellen.
Met een éénpitter moet je inderdaad in de juiste versnelling zitten en als je gas los laat merk je meteen de 'rem'.
 
Het remmen op de motor is uiteraard duidelijk, het gaat om als hij in principe goed loopt, rustig loopt, hij toch af en toe een slag lijkt te missen. dus 10 seconden soepel, even inhouden, weer 20sec soepel etc, en dat enkel als je constante snelheden rijd. trek je vanaf die snelheid weg in die versnelling, geen probleem. Karakter is wel erg breed voor alles wat niet helemaal lekker loopt;).

Nog iemand tips over welke loze stekker te gebruiken voor gps of telefoon lader? En voor een externe acculader? (mag ook een quote zijn uit een eerdere reactie....ben nog niet helemaal bijgelezen)

Tevens nog op zoek naar een setje originele voorkant knippers..:)... heeft niet iedereen al Led;)?
 
Het remmen op de motor is uiteraard duidelijk, het gaat om als hij in principe goed loopt, rustig loopt, hij toch af en toe een slag lijkt te missen. dus 10 seconden soepel, even inhouden, weer 20sec soepel etc, en dat enkel als je constante snelheden rijd. trek je vanaf die snelheid weg in die versnelling, geen probleem. Karakter is wel erg breed voor alles wat niet helemaal lekker loopt;).

Nog iemand tips over welke loze stekker te gebruiken voor gps of telefoon lader? En voor een externe acculader? (mag ook een quote zijn uit een eerdere reactie....ben nog niet helemaal bijgelezen)

Tevens nog op zoek naar een setje originele voorkant knippers..:)... heeft niet iedereen al Led;)?
Volgens mij heb ik van mijn MT03 nog een origineel knipperlicht setje liggen. Ik zal vanavond even kijken of ik die nog ergens terug kan vinden ;D
Je hoort nog van me ;)
 
Het remmen op de motor is uiteraard duidelijk, het gaat om als hij in principe goed loopt, rustig loopt, hij toch af en toe een slag lijkt te missen. dus 10 seconden soepel, even inhouden, weer 20sec soepel etc, en dat enkel als je constante snelheden rijd. trek je vanaf die snelheid weg in die versnelling, geen probleem. Karakter is wel erg breed voor alles wat niet helemaal lekker loopt;).
Dat klinkt niet als het aan/uit-effect vanwege milieu-eisen etc. want dat voel je constant en niet dat het enkele seconden goed gaat.
Hoe lang zit die bougie er al in? Al zijn er natuurlijk nog veel meer zaken waar dit door kan komen. Ik zou niet aan een EJK beginnen voor je weet wat dit veroorzaakt. Dat is namelijk geen aan/uit-effect. Ja, een hele lange aan en uit. :+
 
Ondertussen wat meer kunnen rijden, anders dan de 80km snelweg om de motor thuis te krijgen. het inhouden/minder soepel lopen lijkt rond de 3500 en iets erboven te zitten gek genoeg, bij 2500rpm rustig tuffen lijkt hij gelijkmatiger te lopen. Lijkt veel op de verschillende meldingen in dit topic maar ook op andere forums. Gewoon wat enthousiaster rijden lost het ook op;). Voor nu even prima.

Iets anders waar ik meer over lees en hoor is de kennelijk veel voorkomende lichte fluit in de standaard uitlaat- sinds ik er op let stoort het me. De originele uitlaat kan goed aangepast worden lees ik (staat zelfs een filmpje op yt), openzagen, aanpassen, dichtlassen. Beetje lomp maar waarom niet? Iemand ervaring if tips qua uitlaat, misschien een makkelijke oplossing voor de fluit.. daar blijf ik niet mee rijden..

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Hello guys sorry for my English here, I am not dutch. Some 10 days ago I purchased my MT-03 2007 with almost 22K kilometers. I noticed a thing while riding it. When changing from 2nd to 1st (most times while approaching the traffic lights) the engine went off. I know I don't do something wrong the transition between gears is smooth and I also match the revs. It also happened while I was stopped with neutral and played with the throttle (just to test things if it will go off) and the engine again went off. It is strange and dangerous. Hopefully I still have BOVAG from the dealer but do you have an idea what might that be? TPS maybe or something else?

Thanks :)
 
Does it shut off exactly while revving? And does it start back up right away?
Could it be running too lean? Or maybe the RPMs drop too low after you stop revving?
Otherwise probably the tps like you mentioned.
Maybe check the side stand sensor, kill switch and stuff like that, if they got too loose from vibrations that could be a thing.
Don't really have experience with this problem so these are just some ideas/what I read.
 
Terug
Bovenaan Onderaan