Het Yamaha MT-03 topic - Deel 8: Knallend de winter in!

Goedemiddag,

Ik wil de tomtom rider 550 aansluiten op mijn MT03 uit 2006.
Is er iemand die tips heeft van welke kabel ik het beste de stroom kan pakken? Ik wil hem het liefst niet direct op de accu aansluiten.

Met vriendelijke groet,
 
goeiemiddag , is er iemand die een bepaalde onderdelen voor een mt03 zoekt?
of eventueel een miv uitlaat.

Met vriendelijke groet,
 
Kom ik na 5 jaar weer eens terug.... nog steeds MT-03 maar ondertussen T-max.... ben benieuwd of er nog ouwe hap meeleest.... nb....als je toch voor enorm apart gaat.....die motorscooter is bizar grappig....en snel.....en comfortabel.... met cruisecontrol.... hahaha
20190727_141454.jpg
 
Is er nog iemand hier die een origineel achterlicht wil hebben?

Heb hem ooit (voor niks dacht ik) van iemand gekregen via motor forum. Toen zat er bij mij een scheur in, had de motor alleen verkocht voordat ik het achterlicht vervangen had.

Zou mooi zijn als iemand er nog wat aan heeft...
 
Is er nog iemand hier die een origineel achterlicht wil hebben?

Heb hem ooit (voor niks dacht ik) van iemand gekregen via motor forum. Toen zat er bij mij een scheur in, had de motor alleen verkocht voordat ik het achterlicht vervangen had.

Zou mooi zijn als iemand er nog wat aan heeft...
Niemand dus? Dan toch maar de vuilnisbak...
 
Was vanmiddag kijken bij een mt-03 uit 2008 met akrapovic uitlaten eronder. Wat is hij toch mooi in het rood. Enige minpunt was dat de eigenaar de db-killers niet meer had. Iemand enig idee waar ze te koop zijn voor een redelijke prijs?
 
Hoi Steveman....dat waren nog eens tijden he...inmiddels 2 MT's O3 gereden,met 50k en 10k verkocht.Nu XSR700XT,ER-5'en300i Honda voor de boodschappen...
 
Hallo!

Na 9 jaar een drz400sm gereden te hebben vandaag een mt03 2008 gekocht!

Akras zitten er al op wat raden jullie nog meer aan? Las iets over een kev mod? Zijn er meer restricties?
 
Hey allemaal,

Ik ben wessel, 24 jaar oud en inmiddels 4 jaar in het bezit van mijn motor rijbewijs. Ik tour graag samen met vriendin welke zelf ook rijdt (Monster 620 I.E. Dark customized). Momenteel in het bezit van een MT-03 uit 2006.

motoren;
Yamaha xj600s
Suzuki GSXR 600
BMW K100 RS - caferacer (zelfbouw)

Ik heb nog geen goede foto van mijn MT, die houden jullie tegoed. Mijn MT heeft de originele dempers nog. Deze wil ik tzt gaan vervangen voor een ander leuk setje, nog niet besloten welke.
Verder heb ik een carbon monoseat cover en een kentekenplaathouder gekocht. De planning is nieuwe spiegels, handvatten, rem en koppelingshendels, richtingaanwijzers en radiatorbescherming. Hebben jullie verder nog tips voor leuke aanpassingen?
het zadel is qua kleur een beetje vervaagd, iemand een idee om dit op te lossen?

gelijk even over ...
bij constant rijden tussen de 55/80 km/h merk ik dat de motor niet heel zuiver loopt, ik merk dat hij een beetje wankelend rijdt.
Ik las dat dit te maken kan hebben met een arme afstelling, hebben jullie tips om dit op te lossen?

veel vragen gelijk, en ik hoop dat het forum nog een beetje actief kan worden/blijven.

groeten,
Wes uit Zwolle

(foto gemaakt direct na ophalen van de motor na aankoop)
 

Bijlagen

  • 570E8705-E323-47B2-A557-8A2C66756D59.jpeg
    570E8705-E323-47B2-A557-8A2C66756D59.jpeg
    161,5 KB · Weergaven: 22
Hallo mede MT liefhebbers,

ik heb afgelopen maand mijn eerste motor gekocht, de MT03 uit 2009 in de aller mooiste kleur natuurlijk (Geel8-)). Mij lijkt het leuk om een keer een 1e Gen MT03 meetup de doen. Maar zoals ik hierboven zie, is dit forum niet echt heel actief meer. Misschien een idee om op een andere manier alle MT03 rijders te bereiken en op te roepen om aan het eind van het seizoen een ritje te maken?
Animo voor? iemand een leuk idee om zo veel mogelijk mensen te verzamelen?
Ik zal in ieder geval de komende tijd actief mee te doen in dit forum om te kijken of ze hem nog een beter het leven in kunnen blazen;)
 
Laatst bewerkt:
Wauw, check deze (ken de verkoper verder niet, vind hem wel vet (de motor, nogmaals ik ken de verkoper niet!))

Bekijk bijlage 1516957

Oefff die ziet er wel heel vet uit, maar voor 9.900...
 
Ja, daar koop je dus letterlijk drie normale MT-03s voor tegenwoordig :X

Koop er twee, en probeer hem zelf om te bouwen (kun je het nog een keer verkeerd doen ook!)
precies, uiterlijk is wel mooi maar als je er 3 kan kopen en tijdens het rijden er bar weinig van merkt...
flinke schuiver gemaakt? geen probleem, u heeft nog 2 MT's over:P
 
Goedendag, Kan iemand mij wat raad of tips geven? Ik ben sinds kort in het bezit van een MT03 maar nu zit ik met een electrisch probleem. Na kort ritje start de motor niet meer. HIj reed zonder problemen!. Als nu contact aangaat gaat het lampje van de motor controle knipperen. Als ik de workshop manual goed begrijp geeft hij foutcode 12 (crankshaft position sensor). Ik heb inmiddels de hele draadboom los gehad, al mn stekkers gecontroleerd en ingespoten met contact spray, de sensor doorgemeten (goede weerstand), mn spoelen doorgemeten (goede weerstand), start stop relais gecontroleerd (werken), alle onnodige electra losgemaakt (verlichting, toeter), om kortsluiting uit te sluiten, accu goed opgeladen maar de foutcode blijft en starten ho maar. Is er een manier om de foutcodes te wissen zonder diagnotic tool? Bij mn vorige motor (XT660Z) as er een truuk om diagnose menu op te roepen op je display, maar bij de MT03 lukt dit niet (als ik forum goed gelezen heb zit deze functie niet op een MT). Mn motor ligt nu ver uit elkaar om probleem te vinden,, maar ik ben langzaam aan ten einde raad.
 
oef dat klinkt als een lastig probleem, wat mij toch wel wat teboven gaat bor_600...
zelf loop ik ook te kloten met mijn knipperlichten en achterlicht die al meerdere keren ermee stopten. zekeringen en relais al vervangen, maar niks helpt. Iemand die hier ook ervaring mee heeft?
 
probleem gevonden, na tips van youtube ben ik tot de conclusie dat mn startrelais slecht is. HIj doet het wel, maar niet ok. Foutcodes verdwijnen weer zodra de motor loopt ben ik achter gekomen:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan