Het Yamaha TweeTakt Topic

Alfred.J

Die hard MF'er
5 jun 2003
902
0
Hengelo (Ov)
Frame nr is 4LO-005225 en inmiddels antwoordt van Yamaha die willen de nieuwe eigenaar heel graag spreken, wordt vervolgd denk ik zo.
Kijk eens naar het bloknummer. In die tijd waren bij Yamaha de nummers van het blok en frame gelijk. Als die begint met 31K...... (zoals hierboven ook beschreven) heb je waarschijnlijk het originele nummer al te pakken.
 
4 okt 2016
138
1
Papendrecht
Frame en bloknummer zijn gelijk
frame: *4LO 005225*
blok: *4LO-005225*
En die foto van Jaccobird had ik ook al via whatsapp gehad maar durfde die nog niet te plaatsen.
Het blijft nog even een raadselachtig verhaal.
Hij staat nu geregistreerd als zijnde van de zesde eigenaar.
De zesde is dus diegene die hem net gekocht heeft, de vijfde weet geen historie maar wie weet is er van de eerste 4 nog iemand te achterhalen?
In ieder geval heeft Yamaha interesse getoond om het mysterie op te lossen....
Kijk eens naar het bloknummer. In die tijd waren bij Yamaha de nummers van het blok en frame gelijk. Als die begint met 31K...... (zoals hierboven ook beschreven) heb je waarschijnlijk het originele nummer al te pakken.
 
Laatst bewerkt:

RG-gamma

MF veteraan
29 nov 2009
9.633
21
Frame en bloknummer zijn gelijk
frame: *4LO 005225*
blok: *4LO-005225*
En die foto van Jaccobird had ik ook al via whatsapp gehad maar durfde die nog niet te plaatsen.
Het blijft nog even een raadselachtig verhaal.
Hij staat nu geregistreerd als zijnde van de zesde eigenaar.
De zesde is dus diegene die hem net gekocht heeft, de vijfde weet geen historie maar wie weet is er van de eerste 4 nog iemand te achterhalen?
In ieder geval heeft Yamaha interesse getoond om het mysterie op te lossen....
Heel vreemd,ik weet niet of YPVS cilinders passen op een oud YPVS loos blok,maar
als dat zou is dan heeft een omkatter wel erg veel moeite gedaan om dat voor elkaar te
krijgen,ik zou wel eens een foto van het frame,typeplaatje en bloknummer willen zien.
Een ver gezochte verklaring zou misschien kunnen zijn dat het een pre productie fiets is,
maar dat zou het een heel zeldzame motor maken.
 
Laatst bewerkt:

Janbros

MF veteraan
4 feb 2005
4.801
13
50
wezemaal
Heel vreemd,ik weet niet of YPVS cilinders passen op een oud YPVS loos blok,maar
als dat zou is dan heeft een omkatter wel erg veel moeite gedaan om dat voor elkaar te
krijgen
cylinders passen probleemloos. of de carters identiek zijn weet ik niet 100% zeker. tussen alle modellen (ook banshee) zit ergens een verschil ivm toerenteller opnemer dacht ik, maar alles is onderling verwisselbaar, ook met de 250cc.

en veel moeite ? als je een framenummer kan wijzigen is bloknummer mee wijzigen een koud kunstje. en typeplaatjes kan je gewoon op ebay kopen.
 

jaccobird

Die hard MF'er
26 jun 2002
998
0
61
Dordrecht
Als je zoveel moeite doet waarom dan 4LO ipv 31k is toch mijn eerste gedachte, wel is al duidelijk is dat hij uit Japan is geimporteerd, meer info hopelijk van Yamaha Ned.
 

RG-gamma

MF veteraan
29 nov 2009
9.633
21
Dat blok is geen YPVS motorblok ,die van een YPVS hebben ribbels op die plek juist om te voorkomen dat er mee gerommeld word, zoals op deze foto.


Gezien het lage nummers en dat er interesse is voor die motor dan zal het wel een
pre productie motor zijn,Yamaha haalde wel vaker rare fratsen uit in die tijd met nieuwe modellen,zo had de eerste 4L0 nog wielen van de oudere RD400 op de foto .
Als dat zo is dan zuinig op zijn,waarschijnlijk een aardig bedrag waard.
 
Laatst bewerkt:

Rob RD

MF veteraan
25 aug 2002
13.511
20
59
Rèswèk
Bezoek Site
Da's inmiddels het rotte, die waarde. Ze wisselen in slechte staat al voor meer geld van eigenaar dan dat ze nieuw gekost hebben. Ik weet niet beter of mijn LC heeft ook die ribbels. Ik ga hem vandaag opgraven. Het is trouwens wel een YPVS blok. Bij een 4L(0, 1 of 2) zit de koppelingsdrukmechanisme in het linker carterdeksel en op de Photo zie je nog net dat die bovenop het blok zit, en dat is al die nieuwere uitvoering dus een echt YPVS blok
 
Laatst bewerkt:

Marrcel

Die hard MF'er
22 apr 2003
334
0
haarlem
Nieuwe zuigers. Verse cyl. Carbs opnieuw opgebouwdn nieuwe olieleidingen benzleidingen enz.
Zoveel verbouwd wielen 17” schokker vork. Dan ben je blij met de eerste keer lopen. 10 maanden klus. Deze had 20jaar niet gereden😉
 
21 mei 2018
1
0
Hoi. Bij mijn grootvader staat er nog een yamaha RD500 van zijn in destijds overleden broer.
Hij is van bouwjaar 1986 en nog in vrij goede staat. Er staan wel 44 000 km op.
Voor welke prijs gaan deze motorfietsjes tegenwoordig van de hand als ik vragen mag ?
Zullen deze nog in waarde stijgen ?

Indien ik hem zelf zou houden sta ik dan niet voor veel kosten want ik denk dat 44 000 km voor een 500 tweetakt toch al redelijk wat is. Dringt een revisie zich vanaf 44000 km niet op ?


Groet
 

RG-gamma

MF veteraan
29 nov 2009
9.633
21
Hoi. Bij mijn grootvader staat er nog een yamaha RD500 van zijn in destijds overleden broer.
Hij is van bouwjaar 1986 en nog in vrij goede staat. Er staan wel 44 000 km op.
Voor welke prijs gaan deze motorfietsjes tegenwoordig van de hand als ik vragen mag ?
Zullen deze nog in waarde stijgen ?

Indien ik hem zelf zou houden sta ik dan niet voor veel kosten want ik denk dat 44 000 km voor een 500 tweetakt toch al redelijk wat is. Dringt een revisie zich vanaf 44000 km niet op ?


Groet
Als hij al lang stilstaat dan zal je hoogst waarschijnlijk eerst de carburateurs eens
schoon moeten maken,de accu vervangen en kijken hoe de staat is van de remmen
en ketting.Een draaiende motor levert altijd meer op bij een eventuele verkoop.
Als de motor gereviseerd moet worden dan word dat een dure grap ,zeker als
je zelf niet aan de motor kan werken,2000,- euro zit je zo aan.
Aan de andere kant worden ze alleen maar meer waard,dus geen slechte investering.
 
Laatst bewerkt:

65x45.2

MF veteraan
21 jul 2007
3.054
17
54
Malden
Hoi. Bij mijn grootvader staat er nog een yamaha RD500 van zijn in destijds overleden broer.
Hij is van bouwjaar 1986 en nog in vrij goede staat. Er staan wel 44 000 km op.
Voor welke prijs gaan deze motorfietsjes tegenwoordig van de hand als ik vragen mag ?
Zullen deze nog in waarde stijgen ?

Indien ik hem zelf zou houden sta ik dan niet voor veel kosten want ik denk dat 44 000 km voor een 500 tweetakt toch al redelijk wat is. Dringt een revisie zich vanaf 44000 km niet op ?


Groet
Bij 44k zou die al een revisie achter de rug kunnen hebben.
Misschien een idee om een echte liefhebber en kenner de rd eens te laten beoordelen.
Blijf wel ver weg van zogenaamde liefhebbers die later handelaartjes blijken te zijn.