Het Yamaha TweeTakt Topic

Voortbordurend op waar we gebleven waren vraag ik me toch af waarom er nooit iemand op het idee gekomen is om dat enorme buitenboordmotormotorblok in een motorfiets te hangen. Tuurlijk is het een darm van een systeem maar dat is de RD500 van huis uit ook.
Toeren maakt het uberhaupt niet
RD 500 bij mijn weten niet,de Suzuki RG500 motor dacht ik wel,er is iedergeval een hovercraft met een RG500 motor,maar
ik dacht dat ze in Australia ze ook in een powerboat serie gebruikt zijn,TeamHeronSuzuki zal dat wel weten.
 
RD 500 bij mijn weten niet,de Suzuki RG500 motor dacht ik wel,er is iedergeval een hovercraft met een RG500 motor,maar
ik dacht dat ze in Australia ze ook in een powerboat serie gebruikt zijn.
Nee ik bedoel andesom: Zo'n Evinrude of V6-Yamahablok onder een Thunderace / R1 frame


Echt hoor, als ik daar de centen voor (over) had zou dat een project worden.
 
Yep, ook gebruikt in de zijspannen. Volgens mij heeft Hans de Wit zijn konig van Kim gekocht. Hij rijdt er nog steeds mee op classic evenementen.
Paar keer een praatje met hem gemaakt, als je iets van Konig wil weten dan moet je bij Hans zijn ;)
Wat een kerel, dik in de 70 en paar jaar geleden ook op de Manx GP gereden :}

Een of andere Egbert en zijn maat hebben ooit ook zo'n blokkie gebouwd, maar dan beter.
 
De enige juiste aandrijving... Het regent nu al negen maanden

Denk dat dat persoonlijk is. Laatste jaren als ik in de hete zomers over de dijkjes rijd, kijk ik wel eens met enige jaloezie naar de bootjes op het water. Maar er gaat qua beleving niets boven een viercilinder tweetakt.
 
Hier wat over de Seeley Crescent, blok is voor een speedboot
 
Voortbordurend op waar we gebleven waren vraag ik me toch af waarom er nooit iemand op het idee gekomen is om dat enorme buitenboordmotormotorblok in een motorfiets te hangen. Tuurlijk is het een darm van een systeem maar dat is de RD500 van huis uit ook.
Toeren maakt het uberhaupt niet


Er rijdt momenteel een zijspan bij de classicraces rond met een aangepast Mercury buitenboordmotor blok rond.

En ene noud van der Aa reed tot voor kort met een könig zijspan rond tijdens de classic en demo races
 
En vroeger hadden we Jan Maas
09-04-1976_pag778.jpg
 
Denk dat dat persoonlijk is. Laatste jaren als ik in de hete zomers over de dijkjes rijd, kijk ik wel eens met enige jaloezie naar de bootjes op het water. Maar er gaat qua beleving niets boven een viercilinder tweetakt.

MMMM, nieuw projectje Peter; RG 500 in een bootje bouwen :+ :+
 
Er rijdt momenteel een zijspan bij de classicraces rond met een aangepast Mercury buitenboordmotor blok rond.

En ene noud van der Aa reed tot voor kort met een könig zijspan rond tijdens de classic en demo races

Yep, die twee oude ijzervreters. Techniek is gedaan door de krasse bakkenist.
 

Bijlagen

  • wemeldinge classic race 12.JPG
    wemeldinge classic race 12.JPG
    171,9 KB · Weergaven: 10
Bij de SAM reed ook een zijspan mee met een trabant pruttelblokje en ook eentje met een Hillman autoblok, dat was wel een 4 takt.
Die zijspanners zijn wel de echte knutselaars. Kumano reed op zijn TZ 500 span met Honda Cr 125 cilinders. Hans Hummels creaties werden ook gebruikt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan