Het Yamaha TweeTakt Topic

B71A74F9-2E78-4E27-9644-5EECEA70E149.jpeg


Gespot op circuit Assen afgelopen dinsdag. Nog even met de beste man staan praten. Het is een 125cc.
Hij deed er zo weinig mogelijk aan, want dan blijft het tenminste heel. :+ Hij reed in een andere groep dan ik en ik had hem zien ‘ knokken’ in de Strubben - en de bochten daar naar toe. Als men niet te veel in de weg reed stak ie ze allemaal voorbij, leuk hoor. Indien inhalen niet lukte, had ie Strubben uit natuurlijk het nakijken. Je hoorde hem trouwens nauwelijks tussen al dat bulderende 4T geweld.
 
Ja leuk zo,n 125,ik heb ooit op een EX Hans Spaan gereden,maar met mijn volumineuze torso
ging dat niet lang goed en rookte ik de koppeling uit:$8)7,het zijn echte motortjes voor den lichte mensch.:Y
 
Hmmm ik denk dat je gaat schrikken als je deze in het echt ziet,voorrem een beetje sponzig?,
zo te zien gebruiken de remblokken maar de helft van de schijf.
 
Ik weet nog toen ik mijn eerste powervalve kocht dat ik teleurgesteld was dat het ding niet zo fel was als de 4L0,
wheelies deed de 4L0 spontaan als je maar naar de gashandel keek,de powervalve moest ik bijna uitwonen om die een wheelie te laten maken,
uit Yamaha standpunt misschien beter om meer kopers te trekken,maar vanuit de fun factor gezien een stuk saaier.
De 2e versie de 4L1 is overigens ook tammer dan de 4L0,haalde met moeite nog 180 terwijl een goede 4L0 over de 200 liep.
De powervalve leek op top sneller maar had een grote teller afwijking,de teller van de 4L0 was zo goed als nauwkeurig.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet nog toen ik mijn eerste powervalve kocht dat ik teleurgesteld was dat het ding niet zo fel was als de 4L0,
wheelies deed de 4L0 spontaan als je maar naar de gashandel keek,de powervalve moest ik bijna uitwonen om die een wheelie te laten maken,
uit Yamaha standpunt misschien beter om meer kopers te trekken,maar vanuit de fun factor gezien een stuk saaier.
De 2e versie de 4L1 is overigens ook tammer dan de 4L0,haalde met moeite nog 180 terwijl een goede 4L0 over de 200 liep.
De powervalve leek op top sneller maar had een grote teller afwijking,de teller van de 4L0 was zo goed als nauwkeurig.

Klein correctie:
4L1=250cc
4l0=350cc
 
oojeee de rdlc. Daar hou ik van.
Heb er een paar gekocht bij RH motoren want ik zag de bui al hangen van stijgende prijzen. Veel plezier mee gehad.

2013-08-25%200072%20Gedinne%20(Parade)[1].jpg
140606 tdr & rdlc.JPG
yamaha rd 350 lc 1WT 13042013 004.JPG
divers-248.jpg
rdlc 001.JPG

Had ik toen geweten dat het zo duur zou worden had ik heel de winkel leeggekocht. Maar achteraf is makkelijk spreken....
 
Laatst bewerkt:
Die n°553 rdlc heeft mij een blijvend trauma opgeleverd. Was zeer goed getuned en een dikke kit erop (+400cc ?) TZ spulletjes? banshee spulletjes?
Ik met de fireblade kon op het lange rechte stuk amper een gat slaan om dan totaal in de vernieling gereden te worden op het bochtig gedeelte.
De trauma werd iets verzacht toen ik hoorde dat het een (ex) Frans kampioen was in de rdlc klasse, maar toch zo snel! Die mand remde echt laat en zeer weinig. |(:W

rdlc hoofdstuk al meer dan 7 jaar voorbij. Allemaal te duur. Niets bijgehouden, behalve souvenirs....
 
Ja het is jammer dat al het 2 takt spul zo duur geworden is,leuk voor de eigenaren,minder leuk voor mensen die
een leuke motor willen voor weinig.Zo 1 die nu te koop staat kocht ik in 1986 voor 1400,- gulden met lichte schade en 300km op de teller,
ik vind 2 takten nog steeds heel leuk maar vertik het om zulke bedragen te betalen.
 
Laatst bewerkt:
4LO wheelied beter en is daarom sneller en spannender? Dat is wellicht straat beleving. Dat komt vooral door de niet goed werkende achterveer.
Mijn 31k met R6 achterdemper bedreigt mijn gebit nog wel eens bij een stoplicht sprintje maar op CPZ blijft het voorwiel beter op de grond. Nu 68 awpk met ingnitech cdi en expansie uitlaten. Een 4LO is op CPZ daarmee vergeleken een slakkie.
 
Ja het is jammer dat al het 2 takt spul zo duur geworden is,leuk voor de eigenaren,minder leuk voor mensen die
een leuke motor willen voor weinig.Zo 1 die nu te koop staat kocht ik in 1986 voor 1400,- gulden met lichte schade en 300km op de teller,
ik vind 2 takten nog steeds heel leuk maar vertik het om zulke bedragen te betalen.
Je had er een paar moeten houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan