Het Yamaha TweeTakt Topic

me eigen hier ook maar eens voorstellen

ben Wimmus 41 jaar uit Oss :W

sinds kort ook naast me 4-takt ook maar eens een 2-takt erbij gekocht :Y

beide zijn natuurlijk Yamaha de een een R1 en de andere een RD 350

391461_3080587228411_6034636_n.jpg
378312_3080589308463_367610604_n.jpg
559174_3080604188835_1510909189_n.jpg
 
Om de electronische ontsteking van mn R5 nu eens goed op tijd te zetten heb ik vorige week de petjes er ff afgefrot om mbv de schuifmaat het tijdstip exakt vast te stellen. :Y
Das gelukt, maar het viel me op, dat de linker cilinder veel schoner is dan de rechtse.
Vaak zijn het de linker potten, die vastkleunen. Vreemd, want oliedruk moet in de lange leiding net hetzelfde zijn als in de korte naar de rechter. :?
De rechter rookt ook meer dan de linker.
Verder is mn uitlaat rechts na een rit nog steeds zijknat. :(

Op mn caferacer, die ik met mengsmering rijd, zijn de piepkes bijna droog. *O*
Denk er sterk aan om van de winter de pomp maar uit de R5 te halen en op meng te gaan rijden.
Plaatje van wegrijden met koude motor, rechts legt ie weer een rookgordijn... '(
full


:W
 
2.JPG - Click to see more photos
bij deze ook een foto'tje van m'n cagiva mito 350
rd350lc blokje (4lo voor de kenners) maar gisteren helaas vastgelopen :(
ben dus op zoek naar een ander blokje, nu wel met ypvs of de banshee carters zodat er big bore's oppassen :)

[afbeelding]


leuk speelgoed. banshee kit erop is 485 max meen ik toch ?
Heb er 1 in de performance bikes staan..ding heeft meer dan 100 pk :o
Voor een "oude" paralleltwin :+
 
Om de electronische ontsteking van mn R5 nu eens goed op tijd te zetten heb ik vorige week de petjes er ff afgefrot om mbv de schuifmaat het tijdstip exakt vast te stellen. :Y
Das gelukt, maar het viel me op, dat de linker cilinder veel schoner is dan de rechtse.
Vaak zijn het de linker potten, die vastkleunen. Vreemd, want oliedruk moet in de lange leiding net hetzelfde zijn als in de korte naar de rechter. :?
De rechter rookt ook meer dan de linker.
Verder is mn uitlaat rechts na een rit nog steeds zijknat. :(

Op mn caferacer, die ik met mengsmering rijd, zijn de piepkes bijna droog. *O*
Denk er sterk aan om van de winter de pomp maar uit de R5 te halen en op meng te gaan rijden.
Plaatje van wegrijden met koude motor, rechts legt ie weer een rookgordijn... '(
[afbeelding]

:W

Wel een mooie jas en bijpassende helm :Y *O*
 
Om de electronische ontsteking van mn R5 nu eens goed op tijd te zetten heb ik vorige week de petjes er ff afgefrot om mbv de schuifmaat het tijdstip exakt vast te stellen. :Y
Das gelukt, maar het viel me op, dat de linker cilinder veel schoner is dan de rechtse.
Vaak zijn het de linker potten, die vastkleunen. Vreemd, want oliedruk moet in de lange leiding net hetzelfde zijn als in de korte naar de rechter. :?
De rechter rookt ook meer dan de linker.
Verder is mn uitlaat rechts na een rit nog steeds zijknat. :(

Op mn caferacer, die ik met mengsmering rijd, zijn de piepkes bijna droog. *O*
Denk er sterk aan om van de winter de pomp maar uit de R5 te halen en op meng te gaan rijden.
Plaatje van wegrijden met koude motor, rechts legt ie weer een rookgordijn... '(
[afbeelding]

:W
Waarom moet je de koppen eraf halen om de ontsteking af te stellen ? Volgens mij is er wel een eenvoudigere manier.
 
Ja, das waar :Y , maar dan kun je niet tegelijkertijd ff de binnenkant van je
cilinders bekijken. ;)

(ook interessant na 12000km.)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan