Het Yamaha TweeTakt Topic

P1090242.jpg


Dit type Yamaha's heeft een labyrinth als afdichting dus het is niet mogelijk dat deze uitdrogen
 
[afbeelding]

Dit type Yamaha's heeft een labyrinth als afdichting dus het is niet mogelijk dat deze uitdrogen

Dat zit in het midden van de krukas en de afdichting daarvan kan ook uitdrogen,ook
heb je nog steeds de buitenste keerringen,die wel kunnen uitdrogen,maar goed
zolang de motor het doet ,doet ie het :Y
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ben al een hele tijd actief op het motorforum. Maar zag nu dat er ook een yamaha 2takt topic bestond.
Aangezien ik bezig ben met de restauratie van mijn rz500, zal ik hier even een paar foto`s plaatsen.

{imgatt}
full
 
Op zondag 25 maart bestaat er de mogelijkheid om mee te doen aan een trainingsdag op het Midland Circuit in Lelystad.

Deze dag is puur bedoelt om de spieren los te rijden en om het materiaal voorlopend aan het nieuwe seizoen te testen.

Er wordt van 10:00 tot 17:00 gereden. Vanaf 8:30 kan het rennerskwartier betreden worden, zijn vele faciliteiten aanwezig inclusief restaurant en tribunes.

Kosten voor deze dag liggen op € 42,50 (twee en veertig euro vijftig) dit is inclusief een ongevallen verzekering. Ervaren baco's en EHBO-ers zullen ons daarbij ook tot hulp zijn

Voor dit bedrag mag je de hele dag rijden in daarvoor opgestelde klassen (50 / 125 / 250 enz)

Deze dag voor iedereen open en moeten voldoen aan het geluidsnivo zoals op Assen en Mettet gehandeerd wordt. Het is puur een trainingsdag, dus geen competitie, gelijkmatigheid of massa start.

Bij intresse even een mail naar mij voor verdere informatie.

coeno(at)home.nl
 
Hoi,

Maatje van mij heeft een RD250LX uit '81 gekregen van iemand. Het is een watergekoelde 2cil.
Hij heeft er serieus werk van gemaakt. Frame is opnieuw gecoat, voorvork poten hardverchroomd en het blokje is nagezien, nieuwe zuigers er in en cilinders gehoond.

Vanavond heb ik voor hem het electrisch weer voor elkaar gemaakt.
Nu kom ik bij het balhoofd een stekker tegen waar blijkbaar nooit iets op gezeten heeft.
Er zit namelijk een spinneweb in ;) Volgens tekening zou daar een omval schakelaar op moeten.
Kan het zijn dat die er niet gezeten heeft en de motor daarom gewoon werkt?

Verder kom ik op die plek een draadje groen/rood die alleen uit de kabelboom komt.
Ook hier kan ik geen bestemming voor vinden. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groeten,
Jan-Willem
 
Die bestemming kom je snel genoeg achter,als alles werkt heb je het niet nodig,werkt er
iets niet dan weet je dat er nog iets aangesloten moet worden of verkeerd zit.
 
Bedankt voor de reacties. @ teamheronsuzuki: Mooi werk, mooi blok.
 
Zo! *D

Omdat het vandaag zo'n mooi weer is, ben ik maar ff wezen testen. :Y

En wel op mn klassiekertje (R5) even gecheckt of de Slingeroute nog in takt was. :P
Viziertje open, zonnebrilletje, juichend tweetaktje en een praktisch lege weg.
Morgen proberen of dat ook met de caferacert kan.

Valt soms echt niet mee om een vutter te zijn. :$

Maar..... ik sla me er wel doorheen. :+

:W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan