Het Yamaha TweeTakt Topic

Ziet er wat apart uit ja, zat eerst een ander blok in een TZ 8 pitter van 1500cc
536260
 
Van
1407134

en
1407137

Nu weer eindelijk klaar sinds pasen.
RD had overwinteRD onder een zeiltje. WeRDen we niet vrolijk van.
Frame en andere delen geschuuRD in in de lak gezet. Dito voor remmen , wielen en motorblokkie. Kan weer een winter mee. Volgend jaar de kuip aanpakken.

1407133
 
kwam deze op wikidinges tegen:


ziet er nog redelijk uit..
jammer van die uitlaat... (beide)
 
kwam deze op wikidinges tegen:


ziet er nog redelijk uit..
jammer van die uitlaat... (beide)
Ja is alleen van een Italiaan ,beetje ver weg om ff te gaan kijken ;)
 
kwam deze op wikidinges tegen:


ziet er nog redelijk uit..
jammer van die uitlaat... (beide)
Wij noemen dat zonde.-O-
 
Vanavond 2 sessies op Zandvoort gereden. Voor te weinig inzak en achter te veel. Zie fotos.
Fz1 vork 43mm. Past hier zwakkere r6 veer in?
Achter standaard swingarm met R6 2002 shock. Max preload standaard dogbones. Nu heb ik een set kortere dogbones liggen. Daarmee kan die 25mm hoger staan. Terwijl de r6 shock onbelast ook al iets meer hoogte gaf. Los even van de kettinglijn tegen de uitlaat, zullen die kortere dogbones ook tijdens belasting voldoende meer hoogte geven? Iemand hier praktisch oplossingen? Een dure ohlins gaat er niet op deze low budget racer.
BC90F179-9318-4A66-80C9-D463C5D3CF9C.jpeg
998943DA-E56A-4275-AA03-8EB728CCC197.jpeg
EC3ABDE3-21C9-49A6-A55C-CB4456702806.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Met 25mm meer hoogte achter, gaat de voorkant ook anders belast worden. Aan de andere kant Is dit misschien helkemaal niet wenselijk qua stuurgedrag. Motor kan behoorlijk nerveus worden. Andere veer achter lijkt in eerste instantie beter. Bij mij zit ook de std R6 er in en dan gaat het goed (ik weeg 85k).
 
Met 25mm meer hoogte achter, gaat de voorkant ook anders belast worden. Aan de andere kant Is dit misschien helkemaal niet wenselijk qua stuurgedrag. Motor kan behoorlijk nerveus worden. Andere veer achter lijkt in eerste instantie beter. Bij mij zit ook de std R6 er in en dan gaat het goed (ik weeg 85k).
Das mooi om te horen. Ik weeg ook zoiets.
Zou de te harde vorkveren achter extra belasten?
Btw rij je er ook mee op Zandvoort?
 
Nee, ik rij niet op Zandvoort, ik ben een openbare weg idioot met mate. De tijd dat alles aan de grond lag is alleen nog te zien aan de motor. Ik ben nu wat zuiniger op mijn brozer wordende botjes 🤡
 
Vandaag was ik ff in het Oosten van het land waar iemand met een TZ 250 reverse van 1990, in een Nico Bakker frame aan het opbouwen was :9~:9~
Frame was ook van 1990 destijds door Bakker gebouwd, stijver en lichter dan de frame's van de Yamaha productie racer zelf.:t

Motor ziet eruit in showstaat maar de eigenaar gaat er gewoon mee racen :t en niet voor het eerst....O-)
 
Vandaag was ik ff in het Oosten van het land waar iemand met een TZ 250 reverse van 1990, in een Nico Bakker frame aan het opbouwen was :9~:9~
Frame was ook van 1990 destijds door Bakker gebouwd, stijver en lichter dan de frame's van de Yamaha productie racer zelf.:t

Motor ziet eruit in showstaat maar de eigenaar gaat er gewoon mee racen :t en niet voor het eerst....O-)
Daar zijn ze ook voor gemaakt,knallen met die hap. :]
 
Daar zijn ze ook voor gemaakt,knallen met die hap. :]

O-) Nou?!!.... Daar kun je in het geval van de TZ Reverse je vraag tekens bij hebben:P

Tuurlijk heb je gelijk hoor, :t fijn dat de eigenaar van zo'n fiets er nog lekker mee gaat knallen. Maar die carburateurs hangen echt met de kelken pal achter het voorwiel, leuk bedacht voor de luchtstroom. Maar om het vuil buiten te houden onmogelijk:N
 
Nee, ik rij niet op Zandvoort, ik ben een openbare weg idioot met mate. De tijd dat alles aan de grond lag is alleen nog te zien aan de motor. Ik ben nu wat zuiniger op mijn brozer wordende botjes 🤡
Ok dat is duidelijk.
Net bij Jeroen van vvm langsgeweest. Hij maakte my al snel duidelijk dat de r6 werkt met een 1:2 triangle. Mijn 31k is meer 1:3. Kortom op zoek naar een sterkere veer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan