Het Yamaha TweeTakt Topic

Nico Bakker RD500
48434179457_ef4caa48fc_b.jpg

Mooi ding maar jammer dan weer van die voorvork met radiale remophanging.... O-) Was zoveel beter geweest om een paar P4 30/34 cnc klauwen te gebruiken, en die remmen net zo goed, en bestonden al tijdens het einde van de 2 Tacten.:)
 
Mooi ding maar jammer dan weer van die voorvork met radiale remophanging.... O-) Was zoveel beter geweest om een paar P4 30/34 cnc klauwen te gebruiken, en die remmen net zo goed, en bestonden al tijdens het einde van de 2 Tacten.:)
Ik hou er wel van om nieuwe technieken op oude 2takten te gebruiken. Ingnitech cdi
Vforce membranen. Ik zou deze fiets wel eens zonder kuip willen zien. 😍
 
Wiki verziekt, naar mijn mening tenminste, de hele klassieker afdeling op MP. Mooie motoren maar je weet nooit wat ze nou eigenlijk echt moeten kosten. Ik wilde dat er een filter was op MP waarmee je Wiki kon blokken.
 
Wiki verziekt, naar mijn mening tenminste, de hele klassieker afdeling op MP. Mooie motoren maar je weet nooit wat ze nou eigenlijk echt moeten kosten. Ik wilde dat er een filter was op MP waarmee je Wiki kon blokken.
Bij die catawiki advertenties staat altijd zie omschrijving, meestal sla ik ze dan over. ...tenzij het om een heel interessante motor gaat.
 
Gezien het enige 2taktgebabbel hier plaats lijkt te vinden..
Is er iemand die wat kan zeggen over Gulf 2T halfsyntheet?
 
Kan alleen maar zeggen dat er geen slechte 2takt olie meer bestaat tegenwoordig. Over olie, zoveel mensen zoveel meningen, wat dat betreft een never ending story.....
 
Heb je een bepaalde reden om naar de Gulf olie te vragen? Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar sluit me aan bij bovenstaande post. Zelf gebruik ik voor al mijn tweetakten Castrol Power RS en koop dit per doos in.
 
Gewoon als goed bekend staande olie kopen,Castrol,Putoline RS959,Motul met die 3 zit je zeker goed.
Gulf 2takt ken ik verder niet maar zou het niet gebruiken in een snelle 2takt.
 
Maar in dit geval komt het in een Jawa.
Juist een Jawa heeft heel goede 2takt olie nodig,die dingen zijn van zichzelf nou niet echt topkwaliteit.
Wat betreft Gulf dat is eigendom van Total,dus echt slecht zal die olie niet zijn,maar wil je zekerheid
dan is Castrol een goede keuze,Putoline RS is ietwat overkill voor een Jawa,Motul is ook prima.
 
Ik mik A747 in mijn Dappie, naast dat het een goede 2T olie is, ruikt die zooooooo heerlijk na verbranding.
 
Oké dat wist ik niet, in de produktomschrijving staat nog steeds niet geschikt voor autolube systemen.
 
Ik heb het in meerdere 2 takten gebruikt en dat ging prima,wel eerst alle oude "gewone olie" uit het tankje halen
en de eerste 50km rustig aandoen zo dat ook alle oude olie verdwenen is uit de leidingen en oliepompje.
De moderne A747 is meer synthetisch dan plantaardig.
 
Ik moet zggen dat voor jawa en soortgelijke barrels ik meeste de halfsynthetische Addinol gebruikte, kocht ze per 20L can in.. Ik zag ergens een aanbieding van Gulf 2T, vandaar de vraag.
De toerentallen die een jawa net draait samen met niet zo heet worden is een hoogwaardige volsyntheet of 747 idd wat overkill;
De volsyntheet van de hema kwam ook gewoon de uitlaten weer uit druipen..
 
Ik moet zggen dat voor jawa en soortgelijke barrels ik meeste de halfsynthetische Addinol gebruikte, kocht ze per 20L can in.. Ik zag ergens een aanbieding van Gulf 2T, vandaar de vraag.
De toerentallen die een jawa net draait samen met niet zo heet worden is een hoogwaardige volsyntheet of 747 idd wat overkill;
De volsyntheet van de hema kwam ook gewoon de uitlaten weer uit druipen..
Ik heb vroeger wel eens Total 2takt olie gebruikt,dat beviel opzich prima,maar in hoeverre dat overeenkomt mat de Gulf dat durf ik niet te zeggen.
Verder voldoet de Gulf olie aan de moderne specificaties dus zou ook voor een Jawa moeten voldoen.
 
Ik gebruik voor de oliepomp alleen een jasoFD norm olie. Meestal is dit volsyntheet. De grondstoffen zijn esters en die zijn synthetisch gemaakt. Een halfsyntheet bevat maar de helft esters. Deze zijn aangevuld met minerale olie mogelijk ook plantaardig. Een olie met plantaardige componenten is niet stabiel. De 747 die ik heb vlokt al uit bij 3gC. Daarnaast betekent niet stabiel dat er een reactie plaatsvindt waardoor het gaat klonteren. Hier houden oliepompen niet van.
Als je maten die altijd achter je rijden het lekkere luchtje missen kan je altijd een paar doppies in je tank mixen. Maar voordat je de 2takt een tijd stil zet moet je wel maatregelen nemen. Eigenlijk moet er een tank schone benzine achteraan. In noodgevallen alleen de vlotterbakken leeg maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan