Het Yamaha TweeTakt Topic

Lekkende powervalves,rammelende cilinders,lekkage blok met name bij de schakelpook as.
En natuurlijk gaan proefrijden,kijken of hij goed doortrekt zonder haperen en niet uit z,n versnelling schiet
en de koppeling niet slipt,en let goed op of de powervalves opengaan.En als het een Braziliaan is lekker laten staan tenzij hij al
eens compleet gereviseerd is.

Lekkende powervalves gaat dan echt om uitlaatgas wat dan naar buiten komt?
Rest staat genoteerd, koppeling is net vervangen, verder zou de motor goed moeten zijn volgens de eigenaar op lekke voorvorkkeerringen na maar dat gaan we wel zien :9.

Het is een '84er (in 1992 ingevoerd) dus Made in Japan.
 
Powervalves die lekken kan je vaak zien aan de zwarte drap die er tussen vandaan komt,meestal te zien tussen de 2 cilinders in.
 
Brrrrrrrrr is een kleppenhok 8)7 ,ga onmiddellijk in de hoek staan met ezelsoren op,en zeg 1000x
ik mag niet naar kleppenhokken kijkenB|:+

Zet ze zelf ook maar op dan; ...................................Panigale V4.................belletje...........rinkelen.................:+:W
 
Beste Yamaha tweetakt mannen ik ga dit weekend waarschijnlijk naar een RZ350 YPVS kijken, zijn er naast de standaard dingen wat je controleert aan een gebruikte motor nog specifieke dingen waar ik op moet letten bij dit model?
Als de motor op temperatuur is moet op een gegeven moment het roken wel stoppen, anders zou er wel eens een bakkeerring of pakking kunnen lekken. Powevalves gaan open bij 6000 rpm en dan moet de motor er ineens vandoor willen gaan. Speling op het linksysteem, achterschokdemper is vaak fietspomp.
 
Als de motor op temperatuur is moet op een gegeven moment het roken wel stoppen, anders zou er wel eens een bakkeerring of pakking kunnen lekken. Powevalves gaan open bij 6000 rpm en dan moet de motor er ineens vandoor willen gaan. Speling op het linksysteem, achterschokdemper is vaak fietspomp.
Roken stoppen?,het is een 2 takt die roken altijd :Y roken met een vies geurtje daar moet je voor uitkijken.
Achterschokdemper is inderdaad modelletje fietspomp,zo,n beetje de goedkoopste die ze in Japan konden vinden.
 
YZR500 replica gemaakt door Alex Arletti
48918194328_441413d323_o.jpg
 
Hij is niet supernetjes hoor, het is een ongerestaureerde motor van 35 jaar oud, heeft wat krasjes hier en daar en een grote barst in het kuipje, mist inderdaad die puntbak dus als iemand er er nog eentje heeft liggen??? Verder die lekke voorvork zoals gezegd, kettingsetje mag een nieuwe op en d'r zitten ouwe banden op, allemaal niet echt vreselijk ook gezien de aanschafprijs. :9
 
Hij is niet supernetjes hoor, het is een ongerestaureerde motor van 35 jaar oud, heeft wat krasjes hier en daar en een grote barst in het kuipje, mist inderdaad die puntbak dus als iemand er er nog eentje heeft liggen??? Verder die lekke voorvork zoals gezegd, kettingsetje mag een nieuwe op en d'r zitten ouwe banden op, allemaal niet echt vreselijk ook gezien de aanschafprijs. :9
Ach het is de moeite waard er in te investeren ,ze worden alleen maar meer waard.
 
Hij is niet supernetjes hoor, het is een ongerestaureerde motor van 35 jaar oud, heeft wat krasjes hier en daar en een grote barst in het kuipje, mist inderdaad die puntbak dus als iemand er er nog eentje heeft liggen??? Verder die lekke voorvork zoals gezegd, kettingsetje mag een nieuwe op en d'r zitten ouwe banden op, allemaal niet echt vreselijk ook gezien de aanschafprijs. :9
 
Die zitten tegenwoordig ook op Sjeesboek
 
Laatst bewerkt:
Hij is niet supernetjes hoor, het is een ongerestaureerde motor van 35 jaar oud, heeft wat krasjes hier en daar en een grote barst in het kuipje, mist inderdaad die puntbak dus als iemand er er nog eentje heeft liggen??? Verder die lekke voorvork zoals gezegd, kettingsetje mag een nieuwe op en d'r zitten ouwe banden op, allemaal niet echt vreselijk ook gezien de aanschafprijs. :9
lekkage verhelpen, kettingset erop en gassen met dat ding, daar zijn ze voor gemaakt. Maar zet ze niet onder een zeiltje , kunnen ze slecht tegen :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan