Het YAMAHA WR/YZ-(F) Enduro, Cross en Supermoto Topic Deel 3

@alpje Kan je me dat linkje even doorgeven van die dat jij gekocht hebt? Het moet wel de gelijkrichter zijn, ik lees ook dat een slechte grond ook een oorzaak kan zijn maar dat vermoed ik eerder van niet. Is er trouwens een verschil in de gelijkrichter tussen pakweg een 2003 model en 2010 model? Voor het 2003 model vind ik er opmerkelijk goedkope gelijkrichters.
 
@alpje Kan je me dat linkje even doorgeven van die dat jij gekocht hebt? Het moet wel de gelijkrichter zijn, ik lees ook dat een slechte grond ook een oorzaak kan zijn maar dat vermoed ik eerder van niet. Is er trouwens een verschil in de gelijkrichter tussen pakweg een 2003 model en 2010 model? Voor het 2003 model vind ik er opmerkelijk goedkope gelijkrichters.

Voltage Rectifier Regulator for Yamaha WR250 WR250F WR400 WR400F WR426 WR426F | eBay

alsjeblieft.
 
Hi allemaal,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Yamaha WR450F (2004 model). Ik merk dat ik eigenlijk vooral op de openbare (geasfalteerde) weg rijd. Wat is jullie advies qua olie (welke olie te gebruiken) en om de hoe veel uur raden jullie aan deze te vervangen met gebruik op de weg?


Ik kijk uit naar een reactie :)
 

Bedankt voor het antwoord. Ik heb dus een nieuwe gelijkrichter gekocht op Ebay uit China, maar helaas zonder resultaat. Ondertussen weet ik het echt niet meer. Ik hoop dat iemand van hier mij wat meer advies kan geven. Dit is wat ik tot nu toe gevonden heb.

  1. Batterij is OK (nieuw gekocht) en 12,3 - 12,5 V
  2. Stekkers en connecties zien er allemaal goed uit, doorgemeten met multimeter en er lijkt nergens een onderbreking.
  3. Zekeringen nagekeken, deze zijn ook goed.
  4. Charging coil geeft 25 tot +50V spanning
  5. Lightning coil geeft ook gewoon de spanning tussen de toleranties.
  6. Gelijkrichter heb ik al vervangen, tenzij die nieuwe Chinese gelijkrichter ook stuk is, is dit niet het probleem.
  7. Weerstand van de coils zitten iets boven de aangegeven waardes maar dat ligt denk ik eerder aan de onnauwkeurigheid van mijn multimeter.
Edit: Ik heb net nog getest of er weerstand zit tussen de gele en witte draad die komt van de stator en het motorblok. De multimeter geeft aan dat er een kortsluiting tussen zit. Er zit dus waarschijnlijk een kortsluiting in mijn stator waardoor de ground kortgesloten wordt?

Ik heb dus eerlijk gezegd echt geen idee meer wat ik nog kan doen of waar ik het probleem moet gaan zoeken. Ik zou het heel erg appreciëren moest iemand mij met dit probleem kunnen helpen. Alvast bedankt voor de hulp en de moeite!

Groeten,

Xasuntox
 
Laatst bewerkt:
Yamaha van mijn zoon
 

Bijlagen

  • 80B1F032-B587-47D5-BFE1-98C191F942EF.jpeg
    80B1F032-B587-47D5-BFE1-98C191F942EF.jpeg
    404,9 KB · Weergaven: 27
of kan imand bevestigen of ontkennen of een buddy van een WR nagenoeg hetzelfde is als van een YZ (2018)

......VRAAGTEKEN......
 
nog een vraag de leegte in,
heeft iemand een kilometerteller te leen met 6000+ km
1e week van augustus,

moet van een WR450 zijn 2016+

O-)
 
Dit rubriekje ook maar wat wakker schudden,

VRAAG:

heeft iemand van een YZ een foto van de het oliefilter??
en dan los van het blok, dus de binnenzijde
en dan ook nog van een 2016+ model,

en dan dezelfde vraag over het WR model..
ik wil weten of er verschil in zit..

thanks!
 
Ik kan een nette wr450f kopen uit 2008.
Een Yamaha dealer vertelde dat electra soms niet meer leverbaar is maar alle motorische delen wel.
Weet iemand hoe het over het algemeen zit met de leverbaarheid van onderdelen van zo'n oude wr450f en is electra van bijvoorbeeld een yz hetzelfde?

De wr450f zou met goed onderhoud en recreatief gebruik redelijk betrouwbaar moeten zijn voor een enduro dus ik zit er sterk aan te denken om hem te kopen.
 
Als ik zo een beetje zie op internet lijkt me dat alles nog wel prima verkrijgbaar is zie:
motorcycle spare parts
Yamaha parts house
bike parts yam

Ik weet niet of iemand ervaring met de websites heeft of dat iemand anders ervaring heeft met de wr450f elektrische onderdelen, maar anders zou je het is bij een yamaha dealer in de buurt kunnen vragen. Die kunnen vast nog wel wat rond bestellen wanneer het nodig is
 
  • Leuk
Waarderingen: SvB
Als ik zo een beetje zie op internet lijkt me dat alles nog wel prima verkrijgbaar is zie:
motorcycle spare parts
Yamaha parts house
bike parts yam

Ik weet niet of iemand ervaring met de websites heeft of dat iemand anders ervaring heeft met de wr450f elektrische onderdelen, maar anders zou je het is bij een yamaha dealer in de buurt kunnen vragen. Die kunnen vast nog wel wat rond bestellen wanneer het nodig is

Bedankt voor de links! Ik heb er ook even naar gekeken en het lijkt er inderdaad op dat yamaha de onderdelen nog heeft. Super!
De dealer heb ik gebeld maar ik dacht laat ik het ook maar even in dit topic vragen, misschien zijn er wat tips of specifieke onderdelen waar je op moet letten en bevoorraden.

Jammer dat er weinig tweedehands te vinden is, lijkt wel alsof 80% met een KTM rijd.
Of dat zijn de motoren die stuklopen en in onderdelen op marktplaats aangeboden worden haha
 
Bedankt voor de links! Ik heb er ook even naar gekeken en het lijkt er inderdaad op dat yamaha de onderdelen nog heeft. Super!
De dealer heb ik gebeld maar ik dacht laat ik het ook maar even in dit topic vragen, misschien zijn er wat tips of specifieke onderdelen waar je op moet letten en bevoorraden.

Jammer dat er weinig tweedehands te vinden is, lijkt wel alsof 80% met een KTM rijd.
Of dat zijn de motoren die stuklopen en in onderdelen op marktplaats aangeboden worden haha
Geen probleem! Ik heb zelf niet echt tips waar je op moet letten eigenlijk. Heb zelf ook de meldingen voor een wr450f op marktplaats en autoscout al een tijdje aan staan. Maar inderdaad ook voor ktm's. Wel gemerkt dat indd 80% van de meldingen over ktm's binnenkomen maar ik neig zelf toch meer naar een wr450. Wordt wel weinig van aangeboden helaas.

Wil er zelf graag een om supermoto mee te rijden en occasional bospad. Maar zit onlangs ook na te denken of het mogelijk is om bijvoorbeeld TET ermee te kunnen rijden met wat aanpassingen hier en daar. Lijkt mij erg tof om te doen namelijk!
 
Best grappig.
Ik zit te twijfelen om mijn wr450f modeljaar 2009 te verkopen.
Maar juist doordat er geen van op marktplaats staat heb ik hem er niet op gezet.
Laat maar weten als je geïnteresseerd bent.
Zitten sumo wielen bij, er is ongeveer 1200km geleden een blokrevisie geweest van iets van €2300.
Heeft een yzf 450 demper, nog een reserve yzf450 demper bij
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de links! Ik heb er ook even naar gekeken en het lijkt er inderdaad op dat yamaha de onderdelen nog heeft. Super!
De dealer heb ik gebeld maar ik dacht laat ik het ook maar even in dit topic vragen, misschien zijn er wat tips of specifieke onderdelen waar je op moet letten en bevoorraden.

Jammer dat er weinig tweedehands te vinden is, lijkt wel alsof 80% met een KTM rijd.
Of dat zijn de motoren die stuklopen en in onderdelen op marktplaats aangeboden worden haha
jij weet iig zeker dat je blijft rijden.....
 
jij weet iig zeker dat je blijft rijden.....
Als ik om mij heen kijk, verbaast het mij echt hoe degelijk deze motoren zijn.
Een keer mechanisch pech gehad met een dure rekening. Maar dat is eigenlijk het enige dat ik heb gehad van de 3k naar de 10k toe.
Het is dat ik er de laatste 2 jaar niet echt meer mee heb gereden, anders zou ik hem niet wegdoen.
Zeker als je net zoals ik er nog een setje supermotard wielen bij hebt is het altijd feest
 
Best grappig.
Ik zit te twijfelen om mijn wr450f modeljaar 2009 te verkopen.
Maar juist doordat er geen van op marktplaats staat heb ik hem er niet op gezet.
Laat maar weten als je geïnteresseerd bent.
Zitten sumo wielen bij, er is ongeveer 1200km geleden een blokrevisie geweest van iets van €2300.
Heeft een yzf 450 demper, nog een reserve yzf450 demper bij
Ik stuur je wel even een pb want he wie weet
 
Goedemiddag allemaal,

Ik heb nog niet eerder gepost hier, omdat ik nog niet eerder issues heb gehad met mijn WR uit 2003.

Even een kleine introductie;

Ik heb vorig jaar in de lente een WR450f uit 2003 gekocht, omdat ik eigenlijk altijd al een "crosser" wilde hebben.
De motor die ik tegenkwam stond "om de hoek" en ik had net mijn vorige project motor verkocht (een shadow vt500)

Dus zodoende van die centen de WR gekocht.
Uiteraard mankeerde er het een en ander aan, ding liep niet stationair, waterpomp lekte, voorvork keerringen lek, ketting en tandwielen waren een eind op, voor de rest geen historie.
Een gokje dus.

Nadat de carburateur een badje had gehad en alles netjes was schoon gemaakt liep het ding weer als een kanon.
Keerring van de waterpomp vervangen, dus hij was ook niet langer incontinent.
Voorvork gefixt en een slootje verse olie erin.

Van de herfst heb ik de TET nl ermee gereden, dat was super! Wel een aantal tekort komingen opgemerkt.
Dus zodoende aan het aanpassen begonnen; Grotere tank, langere vertanding, nieuwe koppeling, andere uitlaat, stuurverhogers.

2 maanden terug weer de TET gereden, was wederom top!

Nu het grote probleem, ik heb van de 5 bak een 4 bak gemaakt. Oftewel het beroemde probleem van de slijtende 5de versnelling is werkelijkheid geworden.

Het blokje moet gesplitst worden voor deze job.
Als hij toch openligt zijn er dan nog zaken die ik mee moet pakken? (zuiger, drijfstang, etc..)
Ik hoor graag jullie tips en adviezen :)

Ooh en als iemand tips heeft voor offroaden in Zeeland, dan hoor ik het ook graag :)
 

Bijlagen

  • wr.jpg
    wr.jpg
    364,1 KB · Weergaven: 15
Terug
Bovenaan Onderaan