Het YAMAHA WR/YZ-(F) Enduro, Cross en Supermoto Topic Deel 3

Hi allemaal ik heb @Fred95 een prive bericht gestuurd in de hoop dat hij de rally onderdelen nog beschikbaar heeft. Niks gehoord en laatst gezien is in maart. Iemand hier toevallig nog iets van hem gehoord of contact?
 
Het leek me wel een tof plan om in 1-2 jaar ofso mn wr450 uit te voeren met rally onderdelen. En aangezien hij deze had/heeft voor een 2009 model (welke ik ook heb) leek dat me wel wat. Dus ik dacht mocht ik nu de kans hebben om een dealtje te sluiten zou dat prettig zijn in plaats van alles van allerlei plekken te moeten halen
 
Dag allemaal,

Sorry voor mijn afwezigheid.
Inmiddels zijn de Dakar onderdelen verkocht. Ik heb de motor nog staan. Er moeten nog een paar dingetjes aan gebeuren en dan is die klaar voor de crossbaan of Maïsland. Dus mochten er nog mensen geïnteresseerd zijn in een wr zonder kenteken... Let me know
 
Hoi,
Onlangs een WR450F ‘04 gekocht om te leren rijden. :)

Zijn er grote verschillen in bouwjaren of is het uitwisselbaar? Wat specifieker, kan ik wielen, remklauwen, -schijven van latere modelleren uitwisselen?

Alvast bedankt.

Het cross-avontuur komt ten einde. In de buurt (ZO-Brabant) niet altijd prettig om de “paden” op te gaan. Wilde mee doen met OTR Veghel, maar zonder cross-ervaring… Moeilijker rijden dan ik dacht. :o:X
Dus gaat weer te koop, zie marktplaats

Als het iets voor je is, of je kent iemand dan hoor ik het graag.
 
Het cross-avontuur komt ten einde. In de buurt (ZO-Brabant) niet altijd prettig om de “paden” op te gaan. Wilde mee doen met OTR Veghel, maar zonder cross-ervaring… Moeilijker rijden dan ik dacht. :o:X
Dus gaat weer te koop, zie marktplaats

Als het iets voor je is, of je kent iemand dan hoor ik het graag.
Als je wilt leren crossen is training echt een must. Zeker een 450 maakt het een stuk pittiger, zijn goede motoren om laagtoerig te rijden. Echter merk je dat die maar al te graag wilt.
Ik kan zelf zeggen dat een cross cursus bij bijvoorbeeld motorcurssusen een aanrader is.
Als je dat een beetje onder de knie hebt kan je die van supermotorschool doen
 
Het cross-avontuur komt ten einde. In de buurt (ZO-Brabant) niet altijd prettig om de “paden” op te gaan. Wilde mee doen met OTR Veghel, maar zonder cross-ervaring… Moeilijker rijden dan ik dacht. :o:X
Dus gaat weer te koop, zie marktplaats

Als het iets voor je is, of je kent iemand dan hoor ik het graag.
Zonde dat je m gaat verkopen, ik ben sinds kort aan het sparen voor offroad kleding/spullen. De wr450 die ik van @Twigsterify gekocht heb, rij ik nu vooral op straat en heb ik best onder de knie gekregen. Offroad daarintegen is natuurlijk heel anders.

Toevallig heb ik ook zitten kijken naar de cursussen van motorcursussen en supermotorschool. Wanneer ik mn spullen bij elkaar heb (laarzen en kleding moet ik alleen nog) dan ga ik me er zeker aan wagen om de cursussen te doen! En je leert het niet met 1-2x doen natuurlijk
 
Nee, zeer zeker niet.

Utrecht de motocross baan is vele malen makkelijker dan de zandbaan Veldhoven (waar supermotor school lesgeeft)
Veldhoven kost veel energie om überhaupt rond te komen vergeleken met een harde baan.
Harde baan kan je dus veel meer focussen op je techniek
 
Nee, zeer zeker niet.

Utrecht de motocross baan is vele malen makkelijker dan de zandbaan Veldhoven (waar supermotor school lesgeeft)
Veldhoven kost veel energie om überhaupt rond te komen vergeleken met een harde baan.
Harde baan kan je dus veel meer focussen op je techniek
oh...
die langs t spoor..
 
Nee, zeer zeker niet.

Utrecht de motocross baan is vele malen makkelijker dan de zandbaan Veldhoven (waar supermotor school lesgeeft)
Veldhoven kost veel energie om überhaupt rond te komen vergeleken met een harde baan.
Harde baan kan je dus veel meer focussen op je techniek
Goeie tip inderdaad, naja we gaan het zien. Heb het nog niet ingepland maar heb er zeker zin in.
Zouden jullie eerder op eigen motor gaan of een huurmotor?
 
Ik heb een vraagje, ik heb gistermiddag de olie gewisseld van de wr450, en nu staat er aangegeven in handboek dat de totale inhoud 1.2L is, 0.95L zonder filter en 1.0L met filter. Ik heb ook het filter vervangen en er 1L in gedaan. Maar de pijlstok gaf niks aan, dus ik had er nog iets bij gedaan, nog steeds niks. Toen even een nacht laten staan en net weer gekeken, nog altijd niks. Moet ik nu bij blijven vullen (zeg per 0.2L) en steeds checken of de pijlstok wel goed zit of zou het zo goed moeten zijn?
 
Hij moet eerst een paar minuten gelopen hebben daarna pas peilen. De olie wordt opgepompt in je framebuis. Het is normaal dat je na een tijdje stilstand niks ziet.
 
Nee wie beweert dat dan?
 

Bijlagen

  • DSC04621.JPG
    DSC04621.JPG
    18 KB · Weergaven: 14
Nee wie beweert dat dan?
Naja mijn wr komt uit 2009 met het alu frame, en de dipstick zit vooraan bij het motorblok. Ik had inderdaad in het handboek ook gelezen dat je eerst de motor paar mins moet laten draaien en dan peilen. Maar toch vond ik het gek dat ie helemaal droog bleef, dus durfde ik het nog niet aan om m langer aan te laten zegmaar
 
hallo iedereen,

Ik ben van plan om een wr250f (kenteken) aan te schaffen echter kon ik er weinig tegen op internet.
Hebben jullie wat info waar op te letten ik zie er twee staan.
een bij een voor mijn gevoel handelaar met weinig info en de ander reageert niet.
Beide rond bouwjaar 2004.
Ik ben van plan om er de tet mee te gaan rijden en in Italië enz de bekende offroad Paden.
Eventueel tips voor onderhoud qua handboeken of ervaringen hoor ik ook graag.
 
hallo iedereen,

Ik ben van plan om een wr250f (kenteken) aan te schaffen echter kon ik er weinig tegen op internet.
Hebben jullie wat info waar op te letten ik zie er twee staan.
een bij een voor mijn gevoel handelaar met weinig info en de ander reageert niet.
Beide rond bouwjaar 2004.
Ik ben van plan om er de tet mee te gaan rijden en in Italië enz de bekende offroad Paden.
Eventueel tips voor onderhoud qua handboeken of ervaringen hoor ik ook graag.
Je moet van sleutelen houden.
Olie vervangen 1000km
luchtfilter 1000km
Klepspeling controleren 1000km
Zuiger 1000km

etc etc etc.

Voor de tet heb je meer aan een xt of tt
In Italië ook

Maar dat is mijn mening.

Ow ja, aankooptip.
Vraag wanneer er voor het laatst een motor revisie heeft plaatsgevonden?
Indien niet aantoonbaar in twijfel nemen en rekening houden met een revisie.
 
Een WR250x kan ik mij voorstellen als TET motor , een F heb ik twijfels bij. Niettemin een fijne motor met idd veel onderhoud.
 
Terug
Bovenaan Onderaan