Het Yamaha XT660Z Ténéré topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jack66

MF veteraan
Donateur
9 nov 2008
2.456
572
Alkmaar
Ik zal even deel 3 openen voordat deel 2 gesloten wordt.
We hebben het hier over de Yamaha XT660Z Ténéré, model 2008.

In lijn met zijn voorgangers (34L, 1VJ, 3AJ, 3YF(?)) zouden we hier de kreet 11D moeten gebruiken, maar dat is (nog) geen gewoonte.

deel 1: 2008 Yamaha XT660Z Tenere

deel 2: Het Yamaha XT660Z Tenere topic Deel 2
(deel 2 begint trouwens met een heel aardig bandenoverzicht)

full


full


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Banden nodig voor weinig?

My Net Moto
Mopedreifen.de
...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Onderdelen nodig?

Off-The-Road.de
www.allroadshop.nl
Kedo Performance Products
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bike pimpen?

Touratech
Metal Mule UK
...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Andere sites die betrekking hebben op de XT660Z Tenere!

Yamaha Nederland, XT660Z Tenere
...
...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Effe gluren bij de gezellige buren van dit forum?

Het grote XT/TT/TTR topic nr veif
XTZ 750 Super Ténéré - Deel 5
...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Regelmatige bezoekers in willekeurige volgorde (laat maar weten als er iemand bij moet, het is maar een willekeurige greep uit mijn geheugen):
  • Jack66
  • Johan V
  • Salami
  • hjr1100s
  • Nelis04
  • dallastx
  • Leipo
  • Biking
  • 4strokerules
  • walrenshi
  • GezwindeSpoed
  • Rednose
  • djustmie
  • schiptje
  • kina
  • meik de beik
  • SV_Patrick
  • allan
  • Titbird
  • bult
  • PatrickR
  • Sm Driver (Junior & Senior)
 
Laatst bewerkt:
Jack, doe even een quote-copy-paste van de openings-post van deel 2. Die vond ik wel informatief voor evt. nieuwkomers.

HJ
 
Misschien leuk om een lijstje met foto's van alle gebruikers te plaatsen? zoals je ook ziet in andere topics.
 
Gaat hard met dit Tenere-topic!
@Nelis: vooruit, hier een piccie van mij met mijn Tenere, toen nog vers op 13-6-'08; inmiddels 28.000km en diverse spulletjes verder! En nog steeds naar alle tevredenheid en met heel veel plezier(nu even wat minder, want de Tenere staat in de winterstalling!)!!
457744385_nfmf5-XL.jpg

Greetz, Hans.
 
Voor mij geen winterstalling, ik heb de Ténéré en mezelf net weer even uitgelaten (allebei even de accu opladen :) )
In Noord-Holland was het vanmiddag 5-6 graden boven nul en de wegen zijn sneeuwvrij. Voelt bijna als lente! (niet te vroeg juichen, februari komt nog).
Alleen de tuin en het zijstraatje naar de doorgaande weg zorgden voor wat moeilijke momenten (oftewel: daar glibber je zo onderuit).
 
Laatst bewerkt:
Ik zat nog even wat na te bladeren....we hebben al een aardige database opgebouwd! En een hoop slap gelul... _O-
En weer een hoop nieuwe Teneristen, leuk!

Ik ook dan maar een piccie... ;)
Heb er nu denk ik 10.000km op staan (teller wijkt af door andere overbrenging) en voor mij DE perfecte motor voor alle omstandigheden te berijden!! Heerlijke en loeisterke fiets!
Is al een hoop aan veranderd, en gaat nog meer aan gebeuren om 'm perfect te maken. Zadel, vering, Excel velgen, Roxrisers, extra licht, uitlaat en powercommander, ICO en wat aanpassingen dashboard.

1003007.jpg


cimg2222w.jpg




Gr. Johan.
 
Laatst bewerkt:
@ AE86
Ben jij dat die die waarschuwing kreeg bij die camping tussen geldrop en mierlo?
 
Laatst bewerkt:
@Dallastx: ik ken je al van het xt660 forum :D
Had daar ook al je foto's bekeken via je smugsmug.

Zal binnekort ook maar weer wat foto's maken, die ik nu heb zijn al een paar maand oud.
Inmiddels is er al gigantisch veel aan veranderd
 
@ Jack, volgens mij heb ik je vandaag gespot op de weg langs het noordzeekanaal. Ik kwam uit de richting van Amsterdam en jij uit de richting van Ijmuiden. We hebben nog even naar elkaar gezwaaid. Ik reed op die grijze TDM 900 met xenon....
 
Vandaag de Tenere en mezelf maar eens uitgelaten. En eindelijk de verwarmde handschoenen kunnen uitproberen, in één woord; fantastisch. *O* Dat had ik jaren eerder moeten doen, had heel wat kouwe fikke gescheeld! :Y
En toch ook weer wat andere motorrijders gezien, niet iedereen is bang voor een beetje pekel dus...
Groeten Gijs :W
 
@ Jack, volgens mij heb ik je vandaag gespot op de weg langs het noordzeekanaal. Ik kwam uit de richting van Amsterdam en jij uit de richting van Ijmuiden. We hebben nog even naar elkaar gezwaaid. Ik reed op die grijze TDM 900 met xenon....
@Joris85: nee, dat was ik niet. Ik reed vanmiddag tussen Heerhugowaard en Hoorn. Maar evengoed: :W
 
Ik zat nog even wat na te bladeren....we hebben al een aardige database opgebouwd! En een hoop slap gelul... _O-
En weer een hoop nieuwe Teneristen, leuk!

Ik ook dan maar een piccie... ;)
Heb er nu denk ik 10.000km op staan (teller wijkt af door andere overbrenging) en voor mij DE perfecte motor voor alle omstandigheden te berijden!! Heerlijke en loeisterke fiets!
Is al een hoop aan veranderd, en gaat nog meer aan gebeuren om 'm perfect te maken. Zadel, vering, Excel velgen, Roxrisers, extra licht, uitlaat en powercommander, ICO en wat aanpassingen dashboard.

[afbeelding]

[afbeelding]



Gr. Johan.

Johan
Tellerafwijking kun je eenvoudig corrigeren met een Speedohealer, (78,50)
met originele kabelaansluiing voor de tenere, werkt perfect. :)
Mark
 
Gaat hard met dit Tenere-topic!
@Nelis: vooruit, hier een piccie van mij met mijn Tenere, toen nog vers op 13-6-'08; inmiddels 28.000km en diverse spulletjes verder! En nog steeds naar alle tevredenheid en met heel veel plezier(nu even wat minder, want de Tenere staat in de winterstalling!)!!
[afbeelding]
Greetz, Hans.
bekende achtergrond.............................

full
 
voor de nieuwkomers en mensen die het nog niet gedaan hebben:

vergeet niet de plug bovenop de spanningsregelaar (nr 14 op onderstaande plaatje) los te halen en in te spuiten met vaseline/wd40/acf-50/contactspray/wat je ook maar hebt :P
dit zal vele electrische problemen in de toekomst voorkomen :)

full
 
nog even een ongesorteerde bende foto's uit mijn archief van onze meetings:


DSC02603.JPG

DSC02623.JPG

DSC02628.JPG

DSC02629.JPG

DSC02631.JPG

DSC02632.JPG

DSC02639.JPG


DSC03154.JPG

DSC03194.JPG


en natuurlijk mijn vriendin Sabsie op haar Tenere:
DSC02599.jpg

CIMG1333.jpg

DSC01120.JPG

DSC02568.JPG

DSC02570.JPG


:P
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan