Het Yamaha XT660Z Tenere topic Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
hebbumnognie. Wil graag gewoon op eigen kracht naar huis rijden en daar was het t weer niet voor afgelopen weekend :X
Heb komend weekend geen tijd, blijft bovendien snertweer. Heb ik de afgelopen 10 jaar nog niet meegemaakt dat t zo lang zo slecht was... Kan hier in het dorp nog niet eens fietsen
als ie dr is geef ik wel een seintje, kunnen we misschien een keer een stukje van de TTR rijden :P
 
Hier de laatste fotoshop van de nieuwe Supertenere.
Greetz, Hans.
full


Kom op Yamaha, laat de echte Super nou maar eens zien!
 
Laatst bewerkt:
de vering vd tenere is progresief opgebouwd, dwz hoe dieper
de vering naar beneden gedrukt word hoe stugger dat dit gaat.
als je de veervoorspanning nu dus nog wat verder opschroeft word die dus nog stugger.
nadeel, comfort gaat omlaag op de weg.
voordeel je kan harder over slecht wegdek want de veering slaat niet/minder snel door.

let wel hier gaat het alleen over de veer en niet over de demper.

de vering vd tenere is standaard genoeg voor dagelijks gebruik maar word er meer gevraagd dan schiet die danig te kort.

uit eigen ervaring dus.....[afbeelding]

[afbeelding]


let niet op mijn pose dat is houding geven voor iets wat k#t is maar
wat ik op dat moment niet toe wilde geven.

deze is dus ondertussen vervangen voor een zwarte

mvgr rene :]

Tja, sorry hoor, maar ik ben even aan het bijlezen...
De staking bij INBEV (Belgische brouwers) heeft zo zijn voordelen... ;)

Rene, ik herinner mij het nog goed tijdens die rit... Het was een klap tijdens de ms. Maar zoals Leipo al zei; de Ténéré kan iets verdragen...
En we hadden nog net dat electrisch probleempje verholpen...
 
Laatst bewerkt:
Er is een "netevenhetgaseropindebocht"-spoortje te zien... :] :W

Tja, moet nog even oefenen.
Ben geneigd om te gaan zitten en voet uit te steken, hoorde alleen dat je juist moet gaan staan. (tijdens bert duursma rit)

Rij regelmatig wat simpele offroadweggetjes, mul zand en keihard rijden hoeft van mij niet.
 
Zitten kan ook hoor....
wel je lichaamsgewicht naar de andere kant brengen als waar de bocht heen gaat,
dan duw je de motor als het ware al de goede kant in,
dus bij een bocht naar rechts , links naast het zadel.
probeer maar eens op verharde weg ,dan zal je merken dat zelfs als je niet stuurt
de motor toch van richting veranderd.

mvgr rene :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan