Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zit ik even op youtube mis ik jouw reactie.... Er zit voor circa €4000,- aan goodies op de fiets. Hij staat bij een Yamaha dealer en heeft nog fabrieksgarantie. Ik denk dat ik maar eens een proefrit gaat regelen. Off-road rijden lijkt mij een wat meer rijbewijs bestendiger alternatief om iets leuks te doen met de motor.
bijna zeker weten dat ik tijd heb.Definitief Zondag 22 november
Sallands Zand Challenge
[afbeelding]
Programma:
10:00 verzamelen
11:00 start toertocht
13:00 lunch
14:00 toertocht
15:00-16:00 einde
De rit is ook voor beginners en met all-road banden goed te doen. Gevorderden zijn natuurlijk ook van harte welkom, al was het alleen al om de groentjes het e.e.a. bij te brengen.
= gaat zeker mee
= gaat zeker niet mee
= weet nog niet
= heeft GPS en kan route voorrijden
- hjr1100s
- Biking
- maat van Biking
- Leipo
- Sabsie
- Johan
- collega HJ (a.k.a. Bastiaan) op Honda Transalp met ervaring (Nepal)
- collega HJ (a.k.a. Martijn) op Honda Transalp
- vriend van collega HJ , op KTM 990 Adventure
- Allan
- Kina 90%
- ...
De mensen met GPS krijgen de route en de rest kan hun volgen. De totale route is ongeveer 120km lang, waarvan 75% over onverhard. Er zitten echt hele mooie stukken tussen en dan bedoel ik gewoon een 'liason' door mooi landschap. Er zitten ook een paar 'proeven' in:
- knippenpad van een kleine km lang met kuilen van 1/2 meter diep
- triallus/knippenpad/kruip-door-sluip-door van ruim een km lang
- zandkuiltje
- heeeeeeeele diepe zandkuil; alleen aan te raden wanneer er vrijwilligers zijn om je er uit te hijsen als het niet lukt...
- 100m grote modderpoel (als ie d'r nog ligt)
- paar honderd meter kruip-door-sluip-door
Bij elke proef zet ik een waypoint zodat we daar kunnen verzamelen. Op die manier kun je bv. per koppel de liasons in eigen tempo rijden. Elke proef kent een bypass route voor de mensen met minder gevoel voor avontuur
De 'liasons' kun je prima rijden op Tourances. De proeven alleen wanneer het droog is.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat we de volle 120km gaan uitrijden, maar dat hoeft ook niet want het venijn zit 'm deze keer niet in de staart, maar in het midden!
Omdat het hele gebeuren in mijn spreekwoordelijke achtertuin plaats vindt en er de komende jaren ook nog lol wil hebben is dit hier verplichte kost: http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=6753.0. Vooral ook omdat we in het bos de route delen met andere recreanten. In landbouwgebied is het allemaal goed te overzien, zitten er een paar lange rechte stukken in en kun je je wellicht eens laten gaan
De start en finish is bij cafe De Koerkamp in Lettele http://www.lettele.nl/~dekoerkamp/. Verzamelen dus om 10:00, 10:45 de koffie uitdrinken, 11:00 vertrekken (mag ook eerder)! Je kan eventuele bagage daar achterlaten.
[afbeelding]
Tot zondag!
HJ
Beste mensen,
Als frequent meelezer stel ik deze vraag aan jullie als ervaringsdeskundigen.
Ik wil overstappen van mijn Honda Firestorm uit 1999 naar een Teneré.
Via een internet kwam ik deze motor tegen.
Yamaha XT 660 Z Teneré Limited Edition 2008
8900 KM
Competition White
de limited edition met vele accessoires:
Orgineel Yamaha:
* set zijkoffers
* beugels voor zijkoffers
* hand guards
* hand defelectors
* middenbok
Touratech parts:
* grote engine skidplate
* bijpassende toolbox voor gereedschap
* mistlichten
* koplamp beschermer
* flyscreen
* LED richtingaanwijzers voor en achter
* off-road voetsteunen (voor)
* rempedaal met aluminium drukpunt
* schakelpedaal met aluminium voorkant
* aluminium ketting beschermer
* diverse aluminium beschermingsdelen voor frame en motorblok
* groter aluminium uiteinde voor de zijstandaard
* aluminium bagagerek
* houder voor navigatie systeem (Zumo550)
* Garmin Zumo 550 navigatie systeem
Normaal € 10850.00
Nu € 7950.00
Is dit een redelijke prijs (nederland)?
De motor is een demomotor. Is dit aan te bevelen?
Graag jullie mening, alvast bedankt!
En het weer word alleen maar erger.....heb echt helemaal niets met deze jaargetijden...bah!!! Zit nu al uit te kijken naar april.....
Pekelzooi komt er ook nog aan...pffff...
Maar mooie handschoenen Patrick! Die zijn goed warm door dat de vingers bij elkaar blijven.
Gr. Johan.
Ik heb ook van Dane de handschoenen die lang mee kunnen. Maar het wordt nu gewoon kouder. Ik heb geen handvatverwarming
Maar ze zijn inderdaad een stuk warmer door het principe van de twee vingers bij elkaar methode
Trouwens die aanbieding van die Tenere speciaal, zo noem ik het maar. Ik zou het gelijk doen, die kofferset is al 1000 euro en de Garmin ook 600 euro. En dan de overige opties. Alleen ik vond hem voor 10.500 euro te duur. Gezien ik mijn Tenere veel goedkoper in handen kreeg
Maar voor dat geld zou ik het gelijk doen, heb je niet eens een nieuwe voor. De opties zijn het meer dan waard. Als je de spullen zoals navigatie en kofferset verkoopt heb je 1000 euro. (navi 300 euro en kofferset 700 euro). Kortom dan heb je voor 7000 euro een Tenere met weinig km's voor een leuk bedrag. En dan heb je nog led verlichting, verstralers en TT accessoires.
Hey WijnandKok, jij was net voor ons bij bikershome. Ben er weer 6 dagen gebleven. En net als jij heb ik in Marokko 1 keer vuile benzine getankt ( bij Afriquoi). Inhouden bij 5000 toeren en dit voor zeker 1000 km; Ik was al adresjes voor dealers aan het zoeken toen het na een paar tankbeurten terug in orde was. Kijk even op m'n blog:HJ, ik ben met drie vrienden zelf naar Marokko gereden. Twee wegmotoren, een hd en bmw rt én een bmw 1200 gs (ook met tkc 80). De eerste en laatste 1200 km kun je al overslaan door de autotrein van de DB te nemen. Ofwel van Dusseldorf naar Narbonne. Dan langs de costa's naar Almeria, zuid Spanje. Vervolgens de boot naar Melilla/Nador. Dan naar beneden in Marokko. Eindpunt mijn oudstadgenoot Peter Buitelaar in Ouarzazate zie: www.bikershome.net. Daar vervolgens vier dagen met routes van Peter in de gps met de gs en tenere off road gereden. De Tenere deed het fantastisch. Hoef je niks meer aan te wijzigen. Handelbaarheid uitstekend, ook op lastige technische pistes. Enige wanklank. Een keer blijkbaar vervuilde benzine getankt. Met als gevolg inhouden vanaf 5000 toeren. Hier in Nijmegen bij Termaat het toverdrankje forté er ingegooid. Probleem opgelost.
Groet Wijnand
net een kort testritje gedaan met m'n gloednieuwe TKC80 in het bos en op de baan. m'n eerste ervaring met echte allroadbanden (die originele banden die meegeleverd worden zijn toch niet zo offroad gericht toch?) in het bos deden ze niet slecht, maar op de baan vond ik ze zwaar draaien, kan dat?