Het Yamaha XT660Z Tenere topic Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
zo dat was een lekker dagje, dankjewel HJ voor het uitzetten van de route :}

Sabsie heeft lekker in haar eigen tempo gereden en dat was ook geen probleem omdat ik een GPS met de route had ;)
op bepaalde punten kwamen we weer met z'n allen bij elkaar.

op de speelplekken pakte ik snel de wrr en kon ik ook even lekker spelen ;)
voor de crossbaan had je bijna een onderzeeër nodig

het knippenpad heb ik alleen de eerste 10 meter gedaan: toen lag ik al op mijn muil (de Tenere heeft nu cruise-control *O* ) en verrekte ik mijn schouder terwijl ik de val tegen wilde houden (onbegonnen werk natuurlijk -O- ). we hebben maar een bypass genomen die volgens mij niet onderdeed voor het knippenpad :P ondertussen kwam komkommer ook nog even 3 keer voorbij vliegen om het knippenpad nogmaals te nemen.
Kina: nog bedankt voor het duwen, zelf was ik niet zo makkelijk van die zandbult afgekomen :P

in de eerste zandkuil kon ik me ook even uitleven en kwamen er zelfs een paar mensen die met Sabsie gingen babbelen: bleek een bejaard vrouwtje dat vroeger altijd met haar man motorgereden had. ze vond het maar al te knap dat Sabsie op zo'n hoge Tenere kon rijden.
ik kwam het vrouwtje ook nog even tegen terwijl ze de zandkuil uitklom (welke ze dus speciaal ingeklommen was omdat ze motoren hoorde!) en ik zag haar ogen glunderen *O*

na deze kuil vond Sabsie het wel genoeg (tis ook niet niks voor iemand zonder ervaring), we zijn via een aantal mooie zandpaden terug naar de snelweg gereden, hebben weer gewisseld van motor en gingen weer een uur over de snelweg om lekker voor het ergste weer thuis te zijn :)
 
Leuk verslag HJ! Geweldig!
Alleen de filmpjes doen het niet... :?

... over een half uurtje staan ze in .MOV formaat. Dan zou het moeten werken.

O ja, er was nog een culinair hoogstandje bij het eten......Spaggeti met Wasabi!!! Piste zowat in m'n broek toen de dame met 'iets pittigs' kwam waar Kina om vroeg! Vraag je gewoon serieus naar Tabasco.....Hahahahahahaha! _O- _O-

Hoe kom je er op?!? _O-


Gr. Johan.

.... we zaten natuurlijk al wel een heeeel eind in de rimboe :+

HJ
 
in de eerste zandkuil kon ik me ook even uitleven en kwamen er zelfs een paar mensen die met Sabsie gingen babbelen: bleek een bejaard vrouwtje dat vroeger altijd met haar man motorgereden had. ze vond het maar al te knap dat Sabsie op zo'n hoge Tenere kon rijden.
ik kwam het vrouwtje ook nog even tegen terwijl ze de zandkuil uitklom (welke ze dus speciaal ingeklommen was omdat ze motoren hoorde!) en ik zag haar ogen glunderen *O*

_O- Lachen man! Ik dacht dat die conversatie een heeeel andere toon had: 'Moet dat nou?! Hier te crossen met die lawaai-machines :( !'

HJ
 
Laatst bewerkt:
_O- Lachen man! Ik dacht dat die conversatie een heeeel andere toon had: 'Moet dat nou?! Hier te crossen met die lawaai-machines :( !'

HJ
dat dacht ik in eerst instantie ook, maar nadat ik polshoogte kwam nemen zag ik al dat het positief was ;)
ze maakte zich vooral zorgen of de motor ooit weer schoon zou worden :P
 
Het was blijkbaar weer een leuke dag! :]
Gelukkig kon ik er niet bij zijn. Hoewel het eerder warm was voor de tijd van het jaar, heeft het hier vandaag niets anders gedaan dan fel geregend en hevige rukwinden. Niets dus om ontspannend een aantal honderden km's huiswaarts te rijden... .
Weeral goed georganiseerd, HJ!! :}
:W
 
Leuk verslag mannen en top van Sabsie.
De filmpjes in mov werkt bij mij ook niet, heeft iemand een suggestie? Ben niet zo'n computer technicus, ben wel reuze benieuwd
 
Laatst bewerkt:
Dank je HJ, het is gelukt. Duurde even eer ik door had dat je de URL er in moest plakken.
Leuke opnames, wellicht dat ik in de toekomst een keertje mee rij als het wat minder modderig is. :$
 
Het was blijkbaar weer een leuke dag! :]
Gelukkig kon ik er niet bij zijn. Hoewel het eerder warm was voor de tijd van het jaar, heeft het hier vandaag niets anders gedaan dan fel geregend en hevige rukwinden. Niets dus om ontspannend een aantal honderden km's huiswaarts te rijden... .
Weeral goed georganiseerd, HJ!! :}
:W


ik heb nochtans in uw prachtige land mogen rijden vandaag.
(zelfde omgeving als de grenslandrit)
en heb de hele dag geen drupplel regen gehad *D
WEL veel blubber vd regen van vanacht
mvgr rene
 
en om nog even terug te komen op de vraag die Johan me stelde tijdens de rit:
nee ik ben niet bekeerd ;) ik heb altijd gezegt dat de Tenere prima voldoet op het onverharde pad, alleen op de weg ben ik er niet tevreden (genoeg) mee ;)
voor een rit als deze zal ik altijd de Tenere over de DL verkiezen. voor een wegrit draai ik die keuze om :P

HJ: had jij nou nog een foto of filmpje gemaakt toen ik die zandkuil uitreed?
 
en om nog even terug te komen op de vraag die Johan me stelde tijdens de rit:
nee ik ben niet bekeerd ;) ik heb altijd gezegt dat de Tenere prima voldoet op het onverharde pad, alleen op de weg ben ik er niet tevreden (genoeg) mee ;)
voor een rit als deze zal ik altijd de Tenere over de DL verkiezen. voor een wegrit draai ik die keuze om :P

HJ: had jij nou nog een foto of filmpje gemaakt toen ik die zandkuil uitreed?

... ik was in de veronderstelling van wel, maar blijkbaar niet op het goede knopje gedrukt B|

HJ
 
ik wist dat mijn gave van het ontwijken van camera's ver ging, maar zo ver had ik nu ook weer niet verwacht ;)
 
Mensen, jullie hebben je reuze vermaakt zo te zien. Ik moest wel aan jullie denken en ook wel met wat medelijden, want het weer was hier soms niet al te best (geweest, vooral zterdagnacht).

Leuke foto's en filmpjes.
 
ach het weer was prima, er was wel wat modder, maar niet verschrikkelijk veel.

wie heeft hier ervaring met spaken spannen? ik heb het nog nooit gedaan, maar volgens mij kan het geen kwaad de beide motoren eens na te lopen. tips, trucs & andere handigheden zijn welkom :P
 
Was idd heel puik weer. Alleen had het 's nachts best wel geregend en een voor 10:00 is er nog wat regen gevallen. Groot deel van de dag was er een mooi najaarszonnetje bij, met als bijkomend nadeel dat allerlei volk het bos in trok en ons pad kruiste... hoewel dat al met al nog best mee viel.

HJ
 
ach het weer was prima, er was wel wat modder, maar niet verschrikkelijk veel.

wie heeft hier ervaring met spaken spannen? ik heb het nog nooit gedaan, maar volgens mij kan het geen kwaad de beide motoren eens na te lopen. tips, trucs & andere handigheden zijn welkom :P


spaken spannen is op zich niet heel moeilijk maar een foutieve spanning
heeft grote gevolgen dus het moet wel goed gebeuren.
een grove regel waar wij ons als amateurs aan moeten houden bij het spannen
van spaken is dat die beter wat te los kan staan als te strak omdat je daarmee
velg krom trekt!!!!
met een steek of ringsleuteltje tik je tegen de spaak aan.
dat moet een heldere klank geven.
dit doe je spaak voor spaak.
alle spaken moeten dezelfde klank geven.
klint er een doffer dan moet die aangespannen worden.
niet te veel teglijk aandraaien maar per kwartslag controleren.
klinkt er een veel helderder dan staat die te strak, dit komt bijna nooit
voor (vanuit orginele setting of een klojo moet er aan hebben gezeten)
BIJ TWIJFEL een deskundige raadplegen dit spaart uiteindelijk geld uit.

TIP
als je op wwr de spaken per 2 met een ty-rib bij elkaar bind blijven
ze langer heel onder zware belasting.
dit hoeft bij de tenere normaliter niet te gebeuren behalve mischien bij johan :P

groeten rene(die afgelopen zondag zijn versnellingspook naar de g#d heeft gereden)
 
Mwa...niet echt. Heel klein beetje in m'n bovenbenen.
En jij? ;)

Nog effe terugkijkend op gisteren.....was 1 van de leukste ritten die ik met de Tenere heb gereden, echt super nogmaals!!


Gr. Johan
 
spaken spannen is op zich niet heel moeilijk maar een foutieve spanning
heeft grote gevolgen dus het moet wel goed gebeuren.
een grove regel waar wij ons als amateurs aan moeten houden bij het spannen
van spaken is dat die beter wat te los kan staan als te strak omdat je daarmee
velg krom trekt!!!!
met een steek of ringsleuteltje tik je tegen de spaak aan.
dat moet een heldere klank geven.
dit doe je spaak voor spaak.
alle spaken moeten dezelfde klank geven.
klint er een doffer dan moet die aangespannen worden.
niet te veel teglijk aandraaien maar per kwartslag controleren.
klinkt er een veel helderder dan staat die te strak, dit komt bijna nooit
voor (vanuit orginele setting of een klojo moet er aan hebben gezeten)
BIJ TWIJFEL een deskundige raadplegen dit spaart uiteindelijk geld uit.

TIP
als je op wwr de spaken per 2 met een ty-rib bij elkaar bind blijven
ze langer heel onder zware belasting.
dit hoeft bij de tenere normaliter niet te gebeuren behalve mischien bij johan :P

groeten rene(die afgelopen zondag zijn versnellingspook naar de g#d heeft gereden)

Zal ik ze dan maar vastlassen? :P


Gr. Johan.
 
Tie-wraps doe je om je spaken zodat als er eentje breekt hij nog vast wordt gehouden door de ander. zo voorkom je dat hij niet in je remklauw terecht komt.
 
Mwa...niet echt. Heel klein beetje in m'n bovenbenen.
En jij? ;)

Nog effe terugkijkend op gisteren.....was 1 van de leukste ritten die ik met de Tenere heb gereden, echt super nogmaals!!


Gr. Johan

valt mee... maar heb niet het technische knippenpadje gereden, dus dat scheelt.

Vandaag gewoon weer woon-werk gereden. Dan is het toch eigenlijk verbazend dat je met die motor net zo makkelijk met 130kph over de snelweg door regen en storm rijdt als over een knippenpad. Blijf het een top-fiets vinden.

HJ
 
@Johan, jij hebt xenon op de tenere toch? Heb je alleen het normale licht vervangen of ook het grootlicht?

Gr. Patrick

Je vroeg het Johan, maar we hebben op beide teneres xenon,
alleen het gewone licht , het groot licht heeft geen zin ivm de opstarttijd van xenon,
wel gaat het grote licht erbij branden , het gewone licht gaat dus niet meer uit,
als je grootlicht schakeld, alles met een relais geschaleld, en een diode.
Hou je in de lichtschakelaar zelf maar een kleine stroom.
Zou het niet meer willen missen. :)

gr Mark
 
@Johan, jij hebt xenon op de tenere toch? Heb je alleen het normale licht vervangen of ook het grootlicht?

Gr. Patrick

Ik heb dim En grootlicht xenon (5000K) op de Tenere. Ik heb in het schakelhuis op het stuur de schakelaar doorverbonden, zodat als ik van dim naar groot schakel, dat dim blijft branden bij grootlicht.
Geeft een aardige opbrengst! En het scheelt verbruik. Aardig als je extra licht er op zet bijvoorbeeld.

In de koplamp zit het grootlicht met een aparte draaibevestiging. Als je het hart met een figuurzaag wegzaagd dan kan je daar xenon in zetten. ;)


Gr. Johan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan