Het Yamaha XT660Z Tenere topic Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net nog even een stukje v.d. route gereden: het ligt er goed bij. Hier en daar natuurlijk een modderplas waar je dan kunt kiezen of je er door wilt of er langs, en een stuk van 200m dat wat glibberig was, maar voor de rest keurig ingeklonken zandwegen.

Volgens de weersverwachting is het morgen hier in de regio zo goed als droog bij een aangename 14 graden...

... volgens mij zo goed als perfecte omstandigheden, hoewel een beetje druilregen geen kwaad zou om wat recreanten te weren ;)

Vond nog wel een kleine, maar niet onoverkomelijke, onvolkomenheid in de route...

HJ
 
Laatst bewerkt:
Vond nog wel een kleine, maar niet onoverkomelijke, onvolkomenheid in de route...

HJ

iets als dit??

full



Jammer dat ik dr niet bij ben.
Moest eerst maar eens een motortje kopen ;)
Have fun
 
Meik, heb je al proefgereden? Wordt wel eens tijd voor zo'n overheerlijke Tenere toch? :+

Of was jij dat tijdens je proefrit, je moet toch weten wat ie allemaal kan!? :}
 
Uhhhh.....ja.

Reed op zoiets....beetje in gelijke strekking....ofzo... net effe andere kleurstellingen ;)
10146586.jpeg




Gr. Johan
 
Laatst bewerkt:
aan alle mannen en vrouwen die morgen de
salland zand challenge gaan rijden heel veel
plezier toegewenst.
doe het rustig aan het crash-team hoeft niet
verder uitgebreid te worden. :+
Ik had best meegewild maar had al een off-road afspraak
in Belgie afgesproken (is ook dichterbij voor mij)

(iets voor schiptje mischien?? HET KAN NOG STEEDS)

MVGR RENE
 
en nog aansluitend op bovenstaande.

mocht de zandervaring goed bevallen blijft mijn
aanbod staan om een allroad of een offroad
route uit te zetten in brabant.

verder heb ik ook een mooie(verharde)aar route uitgezet in de
betuwe(startpunt in tiel) maar wil die eigenlijk bewaren tot het
voorjaar waneer de fruitbomen in bloei staan>

UHH komkommer is die rit nog gebruitkt op het arm weekend??

MVGR RENE
 
Meh, ik heb een rotte achterwiellager. Nou heb ik nog een wiel, maarja, moet ik ook direct band verwisselen. Ik heb mijn zaterdagavondje wel weer vol..
 
en nog aansluitend op bovenstaande.

mocht de zandervaring goed bevallen blijft mijn
aanbod staan om een allroad of een offroad
route uit te zetten in brabant.

verder heb ik ook een mooie(verharde)aar route uitgezet in de
betuwe(startpunt in tiel) maar wil die eigenlijk bewaren tot het
voorjaar waneer de fruitbomen in bloei staan>

UHH komkommer is die rit nog gebruitkt op het arm weekend??

MVGR RENE
Nee, ik heb een eigen rit uitgezet.
 
Meh, ik heb een rotte achterwiellager. Nou heb ik nog een wiel, maarja, moet ik ook direct band verwisselen. Ik heb mijn zaterdagavondje wel weer vol..

Heb je nog geluk dat je dat nu weet.
ik ben op de tweede dag vd brabo600 vroegtijdig naar huis gegaan
met een totaal verot achterwiellager. dat was echt zwaar balen, met
een gangetje van 30 km p/u binnendoor en bij ieder bocht denken dat
alles uit elkaar spat.
en van te voren echt helemaal niks gemerkt anders was het uiteraard
niet zo gegaan.
p.s zag net wat leuke foto s van je op dta *D
rene
 
Veel plezier morgen...

Volgende keer (als het wat korter aan de Belgische grens te doen is) probeer ik er ook eens bij te zijn.
 
Heb vrijdag de Linge route nog gereden, was prachtig weer.
Wat is Nederland toch mooi!! 8-)

Ik hoor graag hoe de Salland rit geweest is?? :]
 
Was SUPERRRRRRRRRRR!! Echt hulde HJ deze route...man,man,man wat gaaf. Lekkere zandwegen, baggerpaden en wegen, crossbanen(en 1 komplete baggerbende op 1 baan..lekker hoor! :9~ ) Bosspeelstukkies met hele technische stukkies en klimmetjes en knippenpaden en mooie omgeving.

Ik hoorde af en toe dikke knallen van de vering afkomen als je met beste snelheid over gaten reed. Upgradje is best welkom. ;)
Ja, zaten een paar geweldige uitdagingen tussen, echt leuk om te rijden. Dat stuk in het bos met dat hele technische sluippaadje was erg leuk. Nog een stuk met heel veel steile klimmetjes en knippenpad....uber! Crossbaan was echt aanpoten maar echt geweldig om daar doorheen te rammen, wat een bagger en waterzooi, hulde! ....en 1x omgeflikkert O-) ..hehe...(en kras erbij op de tank.. B| )
Alle proeves waren echt super om te rijden....hoe bizar ze ook af en toe waren, geweldig!

Heb me ZEER vermaakt!! *D *D }) :}
En wat deed de Tenere weer geweldig zijn ding!!

Terugweg...ben ook net thuis....HEL! GPS leidde me door flevoland (hoe opener kan je treffen...pfff), met de raarste wegen op open stukken. En geen lantaarnpaal te bekennen. Zag wel wat onverharde wegen daar...
En daar brak de hel los!
Het regende zo hard, dat auto's stil gingen staan op de weg met vette rukwinden en storm. En bleef maar gaan, sjesus.
Was weer een ultieme test van de bandencombi.....eigenlijk wel geslaagd. :Y
Maar wel weer een paar ' in je broekschijt' momenten....wat een pokkeweer zeg...uit het niets.

Kan me niet herrinderen dat ik het ZOOOO koud heb gehad zeg, kolere.... Tot het bot...
Mijn regenoutfit was niet geschikt voor deze kou(daaronder was alles al zeiknat van de inspanning.)

En ik wist niet dat een bepaald lichaamsdeel blauw kon worden van de kou... :o :+ _O-

Maar weer thuis, lekker warm!


Ja, was echt super HJ!! Hartstikke bedankt voor de organisatie!! Klasse rit! :} :} *D
Ben ook erg benieuwd naar de foto's en filmpies. :)


Gr. Johan.
 
Laatst bewerkt:
De sallands Zand challenge...

... was wat meer challenge dan in eerste instantie voorzien. Een paar flinke regenbuien in de late nacht / vroege ochtend hadden er voor gezorgd dat het parcours, dat er zatermiddag nog zo mooi bij lag, toch wat glibberig was geworden. Bastiaan (collega HJ), a.k.a 'de man zonder noppen', had er op zijn ouwe trouwe Transalp z'n handen vol aan.

We begonnen geheel volgens planning om 10:00 met een bakkie koffie welke niet half zo sterk was als de verhalen die er bij verteld werden. Leipo, Sabsie en Bastiaan waren al present toen ik arriveerde en we schoven aan bij de kerkgangers welke in het cafe bij kwamen van de vroege donderpreek van de pastoor. De rest druppelde binnen en moest zich na een meestal lange koude en natte rit over de snelweg eerst warmen a.d. koffie. In een wolk van benzinedamp arriveerde Komkommer en toen hij zijn koffie op had gingen we op pad.

De eerste etappe kenmerkte zich door natte maar goed berijdbare delen afgewisseld met een paar modderige delen. En dan is het toch weer even wennen om die lef-knop om te zetten en ondanks het glijden v.d. achterkant het gas er op te houden.

Maar iedereen sloeg zich er dapper door en bijna iedereen koos zelfs voor de modder-route wanneer er ook gelegenheid was om die te omzeilen. Na een dik half uur kwamen we aan bij het crossbaantje welke behalve voor motoren intussen ook geschikt was voor waterscooters. Een handjevol helden, waaronder de onbevreesde Komkommer, de leipe Leipo, de woeste boswachter Johan en die-maat-van-biking-hoe-heet-ie-ook-al-weer deden een poging om rond te komen. Wat zowaar ook lukte! Maar niet zonder zwaar af te zien en met het laten van flink wat zweetdroppels!

DSC00148.JPG


Low-res fillumpie:
http://home.planet.nl/~scho3025/Tenere/MOV00009.mov

Verder ging het met deel 2 van de route. Eerst even tussen de weilanden door wat rechte stukken af raggen. Dit stuk was goed te doen, wel wat plassen maar geen bijzonder modderige toestanden. Een mooie aanloop naar de volgende uitdaging: een knippenpad van een kleine km lang. De eerste 50m zag er uit als een enorme modder bende en bij mijn verkenning vorige week was ik niet verder gelopen (!) dus nam ik aan dat het hele stuk zo beroerd was. Misschien kwam het door de door Kina uitgedeelde sushi (!) waardoor er hogere machten werden losgemaakt, of misschien de opmerking mijnerzijds dat hier de mannen van de mietjes gescheiden zouden worden.

Low-res fillumpie:
http://home.planet.nl/~scho3025/Tenere/MOV00011.mov

Anyhow, eendrachtig werd besloten een poging te wagen. En wat bleek? Na die eerste modderige 50m was het een keurig droog knippenpad. Niet dat je er niet alsnog volkomen van in het zweet kon komen maar niet de modderhel die ik had voorzien. Nam niet weg dat ik 'm in die eerste 50m zeker 3 keer op heb moeten rapen door gebrek aan trialvaardigheden en grip. Pfew!
De knippenpad bypass was blijkbaar ook de moeite waard: Komkommer is er 3x over heen gereden... nadat ie natuurlijk als 1e het knippenpad zelf bedwongen had!

Na deze krachtmeting leek het een goed idee om eerst de lunch maar eens te nuttigen. Hierbij moet ik eerlijk bekennen dat ik de deelnemers cultureel gezien wat verkeerd heb ingeschat waardoor we in een soort van bruin cafe met Gulio Eglisias achtergrondmuziek uit de jaren 80 onze uitsmijter, spaghetti, schnitzel en patat naar binnen werkten. Het smaakte er echter niet minder om. Wijnand besloot om huiswaarts te rijden want Sallands Zand hakt er toch wat zwaarder in dan zo'n l*llig Marokkaans zandduintje ;)

Op het program stond de volgende hindernis: een niet al te pittig maar toch spannende omleiding door een zandkuiltje. Dit was toch wel geinig om te doen hoewel het wandelende publiek belangstellend of ge-irriteerd stond te kijken. Nou was het ook puik
wandel weer dus ik kan het wel enigszins begrijpen dat je op je rustige boswandeling niet verrast wilt worden door een stelletje motorrijders. Desondanks was er in de verste verte geen verbodsbod te vinden waaruit wij zouden kunnen afleiden dat we buiten
het boekje gingen (zelfde paadje was 2 weken eerder nog gebruikt voor de Hellendoornse enduro rit). Nette kerels als we zijn besloten we verder te gaan waarbij nog heel kort werd overwogen om ook die heeeeeeeeeeele diepe kuil te overwinnen; gezien de drukke bevolking van de bodem van die kuil oa met loslopende honden hebben we dat plan maar laten varen.

Er valt immers nog meer te ontdekken. Leipo en Sabsie wachten het niet af, vinden het mooi geweest en keren huiswaarts. Bastiaan splits zich wegens verplichtingen elders ook af. De rest gaat verder naar het volgende knippenpad/trialpaadje. Hier wordt
het laatste restje luie zweet er uitgeperst oa in pogingen een kuil aan de steile kant uit te rijden!

Low-res fillumpie:
http://home.planet.nl/~scho3025/Tenere/MOV00012.mov

http://home.planet.nl/~scho3025/Tenere/MOV00013.mov

Ik beloof de heren dat we nog wat makkelijke stukken gaan doen om nog even te kunnen vegen en zo gezegd zo gedaan. We nemen nog een laatste hindernis in de vorm van een flinke modderpoel, maar niks kan ons nog tegenhouden. Om 15:50 staan we aan het einde van de tweede etappe. Die derde bewaren we voor een volgende keer.

DSC00150.JPG


DSC00151.JPG


DSC00152.JPG


DSC00153.JPG


De motoren en de berijders hebben zich goed gehouden. Menigeen moet nog een paar uur snelweg rijden, maar deze jongen zit om 18:00 fris gewassen aan het avondmaal; moe en voldaan, een leuke dag met leuke lui!

Bedankt voor de inspanning dame en heren! Volgens mij (kon niet alles zien wat er achter mij gebeurde) is er keurig gereden, en ruimschoots rekening gehouden met andere recreanten. Respekt ook voor Kino die, komende uit Belgie, er een heel weekend van heeft gemaakt enkel om met recht te kunnen zeggen:

I SURVIVED THE SALLANDS ZAND CHALLENGE !!!

TenereHead.jpg

HJ
 
Laatst bewerkt:
Henk Jan , dank voor de organisatie! Ik heb lekker gereden. Dat knippenpad was toch echt bijzonder. Ja, ik moest helaas eerder naar huis. Want de AH en de boodschappen voor morgen stonden nog in de planning. De motor staat met dikke korsten Sallands Zand in de garage. Maar als herinnering laten zitten?
Groet wijnand
 
Leuk verslag HJ! Geweldig!
Alleen de filmpjes doen het niet... :?

O ja, er was nog een culinair hoogstandje bij het eten......Spaggeti met Wasabi!!! Piste zowat in m'n broek toen de dame met 'iets pittigs' kwam waar Kina om vroeg! Vraag je gewoon serieus naar Tabasco.....Hahahahahahaha! _O- _O-

Hoe kom je er op?!? _O-


Gr. Johan.
 
Laatst bewerkt:
Mooi verslag! Zo te lezen alweer zo'n mooie rit van HJ met veel afwisseling en zo.
Wacht met smart op de filmpjes :Y


Moest vandaag een paar keer met enige jalouziegevoelens aan jullie denken tijdens mijn eigen offroad (voet)tocht....
Toch maar snel even een motor kopen voor een volgende keer ;)
 
Ben ook weer thuis. Wat een wind op de terugweg! Het was weer een leuke dag. De motor weer eens leuk uitgelaten. HJ bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan