Het Yamaha YZF-R6 Topic Deel #48 : Wake Up Call

Wat hebben jullie trouwens als bagage voor de R6? Zadeltasjes, tailbag, rugzak? Ik heb deze alvast besteld voor mezelf en mw dirk:

rBVaWFx18oWAGurPAAGde6hwl40584.jpg
1113955173_03.g_400-w-st_g.jpg


We zijn er nog niet helemaal uit wat we op de motor gaan binden. We vonden dit wel wat voor de korte uitvluchten:

Schermopname (2694).png
Schermopname (2693).png


41KeGMOLYYL._AC_.jpg
81d8qUDXJ2L._AC_SL1500_.jpg



en voor wat langere toertjes zoiets als dit erbij?

91tTqTuOASL._AC_SL1500_.jpg
810okNvcKfL._AC_SL1500_.jpg


Past op de R6 én de XJ6.
 
Laatst bewerkt:
Betrouwbaar is die in de vorm van altijd starten, na elke winter is het met een druk op de knop weer aan en rijden.
Echter kun je wel erg veel verhalen (ook op het motor forum) aantreffen van R6-jes met deze bouwjaren die last hebben van een afbrokkelende of gescheurde cilinderwand.

😱 Zeg dat nou niet joh.... haha, maaruh, oorzaak?

Ik heb de cilindercompressie al eens gemeten en bij mij is hier geen sprake van, ik heb ook besloten dat mijn snoesje hier nooit last van gaat krijgen:+

Hoe doe je dat dan? Kan je er zelf iets tegen doen dan??
 
Zijn jullie hier al bekend met deze website en adapters die ze verkopen om led lampen in je R6 te plaatsen zonder dat gaten hoeft te boren in je originele doppen?
LED Headlight Cap Adapter

Ik heb nu als dimlicht xenon en groot licht nog gewoon halogeen. En aangezien ik beide lampen wil laten branden (groot licht naar beneden stellen) wilde ik natuurlijk beide dezelfde type/kleur lampen hebben. Toen maar besloten om geen extra xenon set er bij te kopen maar deze (diepere) doppen samen met twee led lampen te bestellen. Ik ben benieuwd hoe het gaat staan en welk lichtbeeld en kleur het gaat geven. Als ik het in heb gebouwd zal ik er wel een foto van delen.
injection-iso-1.png
injection-install.jpg


 
Laatst bewerkt:
Onder het motto dat mijn R6 meer lawaai moet maken wil ik een K en N luchtfilter monteren. Heeft er iemand ervaringen tov een standaard filter?
 
Op mijn R6 zat het al toen ik hem kocht en je hoort het luchtfilter wel als je het gas los laat. Het zijn de kosten volgens mij ook niet echt en je hoeft nooit meer een ander filter te kopen.
 
Ik kon natuurlijk weer niet wachten tot eind februari of zo, en heb dan maar besloten 'm op te halen uit de opslag bij de dealer....! We krijgen toch geen echte winter. Maar het tochtje van zo'n 40 km realiseer ik me toch wel dat dit geen koud weer motor is hahaha, dikkere trui aan Dirk!
IMG_20191221_132311.jpg


Maar wat een machine zeg, wat loopt ie goed, en dat geluidje, dit had ik al véél eerder moeten doen!

IMG_20191221_132250.jpg


Jaja, pak is nog niet kompleet, laarsjes nog erbij, komt allemaal goed....!! Voorlopig even portemonee dicht..... 😇

M'n buddy zitje zit trouwens wel klem, sleuteltje draait wel een stukje, maar ik voel duidelijk weerstand. Gisteren zat ie er los bovenop, en nadat ik even in de papieren en het gereedschap had gekeken, heb ik 'm gesloten met enig aandringen, maar nu dus klem. Tips?

Ophaalritje:


20191220_091732.jpg
20191220_091724.jpg
20191220_091713.jpg


Hopelijk niet teveel plaatjes enzo, maar ik ben ENTHOUSIAST man!! En wat een sound zeg....!

Dikke voldoende w.m.b..... *O*
 
Ik heb de Cap adapters gemonteerd en passen perfect. Net als origineel. Mooi extra ruime in de koplamp en geen gedoe om de xenon draden en ballast weg te werken.

De led's die ze er bij hadden gedaan gaven geen goed lichtbeeld en heb inmiddels andere besteld.

DSC_0255.JPG


Halogeen lichtbeeld dimlicht
DSC_0274.JPG

Xenon dimlicht
DSC_0276.JPG


Led's met verkeerd lichtbeeld (direct andere besteld en netjes geld retour gekregen van cyclerevive.com)
DSC_0275.JPG
 
Mooi filmpje Dirk !! Veel rijplezier met je nieuwe aanwinst. En gelijk heb je dat je hem nu al heb opgehaald en niet eind februari. Het wordt volgende week wel 12 graden, dus we kunnen weer volop rijden.

Groeten.
 
Mooi filmpje Dirk !! Veel rijplezier met je nieuwe aanwinst. En gelijk heb je dat je hem nu al heb opgehaald en niet eind februari. Het wordt volgende week wel 12 graden, dus we kunnen weer volop rijden.

Groeten.

Bedankt man, en zodra het kan pak ik 'm, want wat een machien..... klinkt continu kwaad, boos, geïrriteerd omdat we nog stilstaan.... en dan gaat ie in z'n 1, koppeling, "beetje" gas ( 😇 ) en dan gaat ie zingen.... wat een stem zeg.

@Thomas96 Jou blauwe is ook fraai hoor (2000/2001?)! Prachtige harde blauwe kleur, past precies bij z'n stem (of is die van jou een dame?). Kan allemaal he, wat een hobby jongens, heerlijk!!

En ZOVEEL mooier dan de concurrentie.... wat een vormen, scherp EN rond..... Daar moét je wel van houden!
 
@dirkzelf Hij is van 2000 bijna helemaal origineel op de ingebouwde knipperlichten in de voorlampen waar vroeger de stadslicht zaten na.

Goed idee man, ingebouwde knippers in de koplampen!! Er zijn ook setjes voor de achterlichten geloof ik, heb jij dat ook?

Ik zat er al aan te denken om ze achterin bij de achterlichten in te bouwen (met zo'n kant en klaar setje), maar hat me nog niet gerealiseerd dat het voor ook kon....!

Is dat lastig die knippers in de koplampen inbouwen? Lijkt me echt mooi!
 
Je had 't over verliefd worden hè... Dat gaat samen met jaloezie.... de BMW en de XJ6 willen er niks mee te maken hebben....

IMG_20200107_160543813.jpg
_O-

Ik zit ook nog te denken aan een seat covertje voor de bijzit, of vervangen door iets anders. Mooi afwerken, er gaat toch niemand bij me achterop.... ze weten allemaal hoe ik rijd. :$ Misschien zelfs wel zoiets als dit (erg fraai):

IMG-20191214-WA0000.jpg


En misschien een setje (kleine) zadeltasjes, of een tailbag voor langere ritjes of naar een evenement of zo.

81d8qUDXJ2L._AC_SL1500_.jpg
91tTqTuOASL._AC_SL1500_.jpg


Heb al wel een fraaie no-drag backpack.... kan ook best al wat in. Is vast wel genoeg.....

2019-New-for-OGIO-Mach-Motorcycle-Riding-Backpack-Waterproof-Carbon-Fiber-Hard-Shell-Motocross...jpg


Beetje geinen... :

IMG_20200107_160448574.jpg
 
Heb je ze trouwens zelf ingebouwd? Ik wil dat ook wel, maar wil graag even weten waar ik aan begin.... :$

nee ik heb de motor zo gekocht.

Maar het lijkt mij niet zo heel spannend.
Je haalt de bedrading van de stadslicht eraf en zet er de bedrading van de knipper licht erop.
Of je haalt de draden van het relais van de knipperlicht eraf en zet de bedrading van de stadslicht erop.
 
nee ik heb de motor zo gekocht.

Maar het lijkt mij niet zo heel spannend.
Je haalt de bedrading van de stadslicht eraf en zet er de bedrading van de knipper licht erop.
Of je haalt de draden van het relais van de knipperlicht eraf en zet de bedrading van de stadslicht erop.

Dat denk ik ook niet, maar kan ik gewoon een oranje lampje er in klikken ipv de kleine heldere? Ik heb geen idee of die wel te koop zijn... Ik wilde de zij knippers eraf halen en knippers erop zetten die vlak lopen aan de kuip, zeg maar ingebouwd, en dan doorlussen naar de stads lichtjes (als die oranje te koop zijn dan he....)
 
Dat denk ik ook niet, maar kan ik gewoon een oranje lampje er in klikken ipv de kleine heldere? Ik heb geen idee of die wel te koop zijn... Ik wilde de zij knippers eraf halen en knippers erop zetten die vlak lopen aan de kuip, zeg maar ingebouwd, en dan doorlussen naar de stads lichtjes (als die oranje te koop zijn dan he....)

Ik heb net een nieuw filmpje gemaakt. Bij mij zijn ze ook oranje.

 
Dat zeker. Maar hoeveel zou je willen ombouwen. Ik heb trouwens nog wel een deel van een achterkant van een R1/R6 met led verlichting moet alleen nog ff checken of die werkt.

Heb ik ook besteld. Met ingebouwde knippers.... Maar ik houd alles zo origineel mogelijk qua bedrading, dan kan 't zo weer teruggezet worden indien nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan