Het Yamaha YZF-R6 Topic Deel #48 : Wake Up Call

Dacht dat dat niet kon op de R6 1999...??

Zo te zien wel.
39F9E590-83B8-4B44-B7F0-A431B450AD5D.png
 
Zo te zien wel.

Koel! Laat eens weten hoe het bevalt, want dat wil ik ook wel....

Dit is dus niet zo'n universeel setje met zo'n aparte schakelpook sensor? Maar gewoon aansluiten op de bestaande sensors die al reeds in de motor aanwezig zijn....? Mag mij best 100 euri kosten....
 
geluids filmpje werkt niet, moet toestemming hebben of zoiets...?

Oh hij stond op private, als het goed is werkt hij nu wel.


Ik ben eind deze maand ook toe aan een nieuwe set banden, iemand nog tips welke? Ik twijfel nu tussen de Michelin Pilot Power 2CT of de Bridgestone S22.
 
Koel! Laat eens weten hoe het bevalt, want dat wil ik ook wel....

Dit is dus niet zo'n universeel setje met zo'n aparte schakelpook sensor? Maar gewoon aansluiten op de bestaande sensors die al reeds in de motor aanwezig zijn....? Mag mij best 100 euri kosten....



Hier staat precies hoe het moet.
 
Oh hij stond op private, als het goed is werkt hij nu wel.


Ik ben eind deze maand ook toe aan een nieuwe set banden, iemand nog tips welke? Ik twijfel nu tussen de Michelin Pilot Power 2CT of de Bridgestone S22.

Keedan, lekker he... !! Wel een beetje ver weg.... haha
 
Right, maar dit is geen 1999 R6, en die heeft dacht ik geen sensor voor de versnelling. Maar misschien begrijp ik 't verkeerd. Zal es bij mijn dealer navragen.


kijk hier ff Dit zal hetzelfde zijn als 1999.
 

kijk hier ff Dit zal hetzelfde zijn als 1999.

hm, ok, lijkt dus wel te kunnen, sweet.... thanks.

Nog wat anders, volgens mij wordt het fantastische gezang van mijn R6 mede veroorzaakt door het ontbreken van een db killer.

Wat weten jullie daar evt van?

- Hoort die er origineel wel in?
- Wettelijk verplicht?
- Is de uitlaat origineel?
- Er staat VENOM op (nauwelijks leesbaar), maar op het www wordt ik er niet veel wijzer door...
- Zijn er universele db killers die erin passen (indien verplicht)?

Zie fotos


vlcsnap-2020-03-05-16h09m20s107.png
vlcsnap-2020-03-05-16h08m58s918.png
 
hm, ok, lijkt dus wel te kunnen, sweet.... thanks.

Nog wat anders, volgens mij wordt het fantastische gezang van mijn R6 mede veroorzaakt door het ontbreken van een db killer.

Wat weten jullie daar evt van?

- Hoort die er origineel wel in?
- Wettelijk verplicht?
- Is de uitlaat origineel?
- Er staat VENOM op (nauwelijks leesbaar), maar op het www wordt ik er niet veel wijzer door...
- Zijn er universele db killers die erin passen (indien verplicht)?

Zie fotos


Bekijk bijlage 1471481Bekijk bijlage 1471482

Ik heb een laser uitlaat zonder db killer en genoeg lawaai en gezang.
Verplicht geen idee, al langs genoeg politie en kmar motoren geweest.
 
Voor zover ik weet is het ontbreken van een DB killer in wezen illegaal. Maar als jij een agent geen aanleiding geeft om het te controleren zul je ook niet zo snel spontaan staande gehouden worden om het zomaar even te controleren.

Het kan en mag zeker wel (spontaan en zonder aanleiding controleren). Maar de kans is zeer.. zeer gering.
 
Hoi! In plaats van te beginnen op een MT09, toch maar besloten om te beginnen op een R6 uit het jaar 2000! Zal ruim €100-120 per maand besparen op de verzekeringspremie.. en uiteraard een vermogen op de aanschafkosten.

Uiteraard gaat de MT09 over ruim 2 jaar wel komen! ;)

Voor nu iig de R6! Zal de komende tijd wel geregeld hier aanwezig zijn :)
 
Hoi! In plaats van te beginnen op een MT09, toch maar besloten om te beginnen op een R6 uit het jaar 2000! Zal ruim €100-120 per maand besparen op de verzekeringspremie.. en uiteraard een vermogen op de aanschafkosten.

Uiteraard gaat de MT09 over ruim 2 jaar wel komen! ;)

Voor nu iig de R6! Zal de komende tijd wel geregeld hier aanwezig zijn :)

Ik ben ook begonnen op een R6 RJ03 van 2000. Prachtige motor.
 
Laatst bewerkt:
Hoi! In plaats van te beginnen op een MT09, toch maar besloten om te beginnen op een R6 uit het jaar 2000! Zal ruim €100-120 per maand besparen op de verzekeringspremie.. en uiteraard een vermogen op de aanschafkosten.

Uiteraard gaat de MT09 over ruim 2 jaar wel komen! ;)

Voor nu iig de R6! Zal de komende tijd wel geregeld hier aanwezig zijn :)

Haha een MT09 heeft een goede vriend van me een tijdje gehad. De vering is in ieder geval ruk...
 
Gear indicator zit erop en werkt dus het is mogelijk op een RJ03. Prijs viel ook we mee 140 euro inclusief monteren.

Nu is er alleen een slangetje gescheurd 😭
C48BA2DB-62FF-4A1B-97E6-B6155996F371.jpeg
 

Hier al eens gekeken??
Nee wel een goeie bedankt.

Vandaag kleine 100 km gereden maar op de n35 na de tunnel richting Almelo viel mijn motor stil midden op de weg. Toch weer aan de praat gekregen maar viel later toch weer stil. Nu staat ie bij de garage 😭😭
 
Nee wel een goeie bedankt.

Vandaag kleine 100 km gereden maar op de n35 na de tunnel richting Almelo viel mijn motor stil midden op de weg. Toch weer aan de praat gekregen maar viel later toch weer stil. Nu staat ie bij de garage 😭😭

Het spook van Twente, jammer joh, enig idee wat? Ontsteking? Brandstofleiding/carbs?

Lekkere blêhr tunnel lijkt me dat, lange tunnelbak, ga ik zsm een keer naartoe. Elke keer als ik er met de vrachtwagen doorkom denk ik..... etc..
 
Het spook van Twente, jammer joh, enig idee wat? Ontsteking? Brandstofleiding/carbs?

Lekkere blêhr tunnel lijkt me dat, lange tunnelbak, ga ik zsm een keer naartoe. Elke keer als ik er met de vrachtwagen doorkom denk ik..... etc..

Ik hoor heel veel Exup klep of de dynamo.
dus maar afwachten.

De tunnel zonder Db killers is prachtig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan