Het Yamaha YZF-R6 Topic Deel #48 : Wake Up Call

Ik heb toch besloten niet meer bij de R6 te gaan kijken. Heb diverse motorzaken gebeld en zij hebben het mij afgeraden. Rustig verder kijken naar 1 met goed onderbouwde historie.

Verstandig, is dit anders niks:

Alles lijkt compleet
 
R6.jpg


hallo, de naam is Bennie en ik ben sinds kort de trotse eigenaar van Stacy, mijn R6 uit 1999. inmiddels al 2000 km opgereden en ben er met de minuut meer van overtuigd dat dit echt een topaankoop was.

Ps: foto is zonder pak, heb inmiddels al een pak ;)
 
Lastig te zeggen. Je ziet nu oude modellen van de eerste generatie rijden met 70.000 kilometer op de teller. Zolang ze het bekende motorblok probleem niet krijgen moet dat tonnetje wel haalbaar zijn lijkt me. De nieuwe generaties misschien nog wel langer.

Wat heb je op het oog?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
met die blokken is helemaal niks mis, van 99-02 veel cilinderwand kwalen

het gros lijkt het echter niet te hebben maar idd, de eerste generatie kan dit probleem oplopen ja.

2e gen dus vanaf 2003 heeft het niet meer dus denk dat je op 50000 nog best safe zit
 
Nog nergens last van. 😃🎉
dan ben je nog 1 van de gelukkige😉, heb nu al meerdere R6 en van deze jaren gedemonteerd met verschillende tellerstanden en dezelfde issues. tip...eerst goed warmdraaien en dan pas belasten en bij andere einddemper plus luchtfilter opnieuw af laten stellen. Dit type staat origineel al schraal afgesteld wat ten koste gaat van de aluminium legering van de cillinderwanden=scheuren
 
Voor zover ik weet is het voornamelijk een koelingsprobleem cilinder 2 en 3 worden gekoeld door hele nauwe doorvoer leidingen waardoor de koeling soms tekortschiet met andere woorden zolang je je R6 niet in de stress jaagt wat temperatuur betreft kun je er volgens mij heel lang van genieten. Ik weet dat dat ingaat tegen de natuur van de sportieve rijder maar met wat zelfbeheersing en het goed monitoren van de temperatuur zou het zelfs op lange termijn geen probleem moeten opleveren mijn R6 had dik 60000 km op de teller zonder enig probleem. Als je temperatuur op het display boven de 100 graden komt zou ik even rustig aan de kant gaan staan.... of eventjes rustig rijden tot de temperatuur weer richting 80 en 90 graden zakt.
 
Voor zover ik weet is het voornamelijk een koelingsprobleem cilinder 2 en 3 worden gekoeld door hele nauwe doorvoer leidingen waardoor de koeling soms tekortschiet met andere woorden zolang je je R6 niet in de stress jaagt wat temperatuur betreft kun je er volgens mij heel lang van genieten. Ik weet dat dat ingaat tegen de natuur van de sportieve rijder maar met wat zelfbeheersing en het goed monitoren van de temperatuur zou het zelfs op lange termijn geen probleem moeten opleveren mijn R6 had dik 60000 km op de teller zonder enig probleem. Als je temperatuur op het display boven de 100 graden komt zou ik even rustig aan de kant gaan staan.... of eventjes rustig rijden tot de temperatuur weer richting 80 en 90 graden zakt.

Je geeft het inderdaad zelf al aan op bedrijfstemperatuur houden en brengen 👍, ik heb er 10 gedemonteerd met tellerstanden tussen de 32.000 en 67.000. maatje van mij heeft er 1 met 93.000 op de teller and counting, rijd nog steeds👊
 
dan ben je nog 1 van de gelukkige😉, heb nu al meerdere R6 en van deze jaren gedemonteerd met verschillende tellerstanden en dezelfde issues. tip...eerst goed warmdraaien en dan pas belasten en bij andere einddemper plus luchtfilter opnieuw af laten stellen. Dit type staat origineel al schraal afgesteld wat ten koste gaat van de aluminium legering van de cillinderwanden=scheuren

hoe raad jij het warm rijden aan? Al rijdend of stationair? Ik doe het zelf al rijdend namelijk en op lage toeren zodat de motor voldoende oliedruk heeft en de rijwind het koelwater geleidelijk opwarmt ipv te snel zoals het geval is bij stationair warmdraaien.
 
hoe raad jij het warm rijden aan? Al rijdend of stationair? Ik doe het zelf al rijdend namelijk en op lage toeren zodat de motor voldoende oliedruk heeft en de rijwind het koelwater geleidelijk opwarmt ipv te snel zoals het geval is bij stationair warmdraaien.
Stationeer draaien is nooit goed voor een motor. Gewoon rustig rijden en als de motor op temperatuur is dan een keer gassen.
 

Yamaha YZF-R6 Discontinued After 2020​

Yamaha USA has announced the 2020 model year will be the last for the Yamaha YZF-R6, as the model will be discontinued in the USA and Europe.

Buried deep within a new model press release issued by the company was an ominous paragraph relating to the Yamaha YZF-R6, VMAX, WR250R, and SMAX.
Yamaha YZF-R6 discontinued There are few finer sportbikes you can buy for the price of a Yamaha YZF-R6, and now it’s no more.
“With deep consideration of evolving global market trends and regulations that limit production volumes on certain models, the following Yamaha models will be discontinued after model year 2020: YZF-R6, VMAX, WR250R, and SMAX.
“Yamaha understands the iconic history of these models. Regarding the future, Yamaha is continuously looking at new ideas and concepts to support and expand the market, as well as enhance our customers’ experiences.
“Consumers can contact their local Yamaha dealer on the remaining model year 2020 availability of these discontinued models.”

It’s a sad and rather quiet departure for the machine regarded by any a tester (myself included) as one of the finest Yamaha’s ever created, but its demise comes as a result of strict Euro 5 emissions regulations and with Europe now no longer selling the model, Yamaha in Japan can’t justify selling the R6 in North America.
Yamaha YZF-R6 discontinued 2017 model
The YZF-R6 was still a good performer for Yamaha USA in the sales charts, however, numbers had steadily dwindled since the heyday of sportbikes in the early to mid-2000s, and when Yamaha released the 2017 R6 that had fancy new clothes but not a lot of new tech, the writing was already on the wall for the much-loved machine.
The Yamaha YZF-R6 debuted one year after the YZF-R1 in 1999, going on to become the instant benchmark of the supersport category. The model was responsible for debuting a number of key Yamaha innovations, including the Yamaha Chip Controlled Throttle (YCCT) and Yamaha Chip Controlled Intake (YCCI) systems with the landmark 2006 R6, a machine so good, you can directly trace the current 2020 R6 back to that model in both chassis and engine architecture.
The demise of the Yamaha YZF-R6 leaves Yamaha with no middleweight sportbike—either in twin-cylinder or supersport form—with only the YZF-R3 and YZF-R1 (a jump of 40 hp for the R3 to 190 hp for the R1) on sale. That leaves a massive hole in Yamaha’s line-up, and we have yet to hear of any word as to what the company will do to fix it.

This is a sad day for sportbike lovers around the world, as we say farewell to one of the finest sports motorcycles ever created in the Yamaha YZF-R6.
 
Beste r6 -rijders,


Mijn r6 is weg. Maar ik heb nog wat spulletjes liggen.
Het zijn onderdelen voor het bouwjaar 1999-2002
Geen idee wat het op kan brengen. Ik heb dus heb indicatie prijs gegeven. Maar sta open voor een goed realistisch bod. :Y

-pazzoracing rem en koppelingshendel verstelbaar, nieuwprijs ( 200+)geen ali expres variant maar de echte. Korte hendels wat veel relaxter is dan de originele. Zwart. Zo goed als nieuw €100,-

-MRA dubble bubble kuipruit. Smoke, dus je kan er doorheen kijken. Handig voor op het circuit . Maar bij relaxt rijden houdt het je beter uit de wind. Paar krasje. €30 ,-

- achterlicht, smoke , met geïntegreerde knipperlicht. Oogt gewoon gaaf! €50,-

- origineel seatcover. Rood, geen grote krassen . Staat gebruikt (, maar nog erg netjes.) €100,-

-Hell stalen remleidingen voorzijde. Wit met rode banjo €25 ,-

Matriss stuurdemper 12 standen. Rood. Beetje verkleurd maar werkt prima. Alleen het plaatje dat onder de balhoofdmoer bevestigd moet worden, is weg... €25,-

Duo voetsteunen links en rechts € 50,-

Alles in 1 koop. €300,-


Stuur een privébericht en we komen er wel uit!
Groeten Maikel School

Bijlagen​

  • 20201212_154806.jpg
    20201212_154806.jpg
    117,7 KB · Weergaven: 1
  • 20201212_154751.jpg
    20201212_154751.jpg
    128,7 KB · Weergaven: 1

  • 20201212_154653.jpg
    20201212_154653.jpg
    172,1 KB · Weergaven: 1
  • 20201212_154645.jpg
    20201212_154645.jpg
    165,6 KB · Weergaven: 1
  • 20201212_154634.jpg
    20201212_154634.jpg
    71,6 KB · Weergaven: 1
  • 20201212_154540.jpg
    20201212_154540.jpg
    195,4 KB · Weergaven: 1
  • 20201212_154547.jpg
    20201212_154547.jpg
    135,4 KB · Weergaven: 1
  • 20201212_154350.jpg
    20201212_154350.jpg
    215,1 KB · Weergaven: 1
  • 20201212_154319.jpg
    20201212_154319.jpg
    189,8 KB · Weergaven: 1
  • 20201212_154313.jpg
    20201212_154313.jpg
    241,9 KB · Weergaven: 1
  • 20201212_154249.jpg
    20201212_154249.jpg
    191,2 KB · Weergaven: 1
  • 20201212_154242.jpg
    20201212_154242.jpg
    151,8 KB · Weergaven: 1
  • 20201212_154222.jpg
    20201212_154222.jpg
    98,4 KB · Weergaven: 1
  • 20201212_154200.jpg
    20201212_154200.jpg
    216,1 KB · Weergaven: 1
  • 20201212_154127.jpg
    20201212_154127.jpg
    212,2 KB · Weergaven: 1
  • 20201212_154103.jpg
 
Laatst bewerkt:
Iemand interesse in uitlaatpaķingen ( cylinderkant) voor R6 2007 en nieuwer?

Heb er nog 8 over

Past in envelop

En belangrijk: gratiisssss

Doe maar pb
 
nice, kat eronder vandaan gehaald?

Ja die was al weg, had er alleen eerst de originele uitlaat er nog op zitten. Nu vervangen door de akra slip-on. Creeert een diepe bass in het geluid en er kan een db-killer in voor 't circuit :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan