Het Yamaha YZF-R6 Topic Deel #48 : Wake Up Call

Ha R6 rijders,

Kwam bij de zolderopruiming nog wat spulletjes van de r6 2003 tegen. Misschien kan ik er hier iemand blij mee maken. Handig om te hebben als reserve.

Dynamo,
Remset,
Kuipdeeltjes

Advertentie staat bij " Te koop onderdelen" gedeelte of stuur me even een pb.
 
Even een vraagje: hier heb ik nog een FZR250R staan. Daar moeten nieuwe (voor)remblokken in. Na enig onderzoek blijkt dat R6 remblokken van 1999 tot 2006 (misschien wel meer) hetzelfde zijn.
Heeft iemand tips welke blokken het handigst zijn, gewoon voor straatgebruik? Gewoon gesinterde?
En voor normaal geld?
Alvast bedankt.
 
Even een vraagje: hier heb ik nog een FZR250R staan. Daar moeten nieuwe (voor)remblokken in. Na enig onderzoek blijkt dat R6 remblokken van 1999 tot 2006 (misschien wel meer) hetzelfde zijn.
Heeft iemand tips welke blokken het handigst zijn, gewoon voor straatgebruik? Gewoon gesinterde?
En voor normaal geld?
Alvast bedankt.
TRW is redelijk goedkoop en gewoon goed
 
Hallo,
Vandaag ga ik kijken voor een R6 uit 2000 kleurstelling rood /wit met 46000 km. De motor ziet er super strak uit geen kapotte kuipen of val of glijschade, de knippers zijn origineel net als de kentekenplaat houder. Wel zit er een akrapovic einddemper onder.
Ik ben bekend met de evt. Stuk gaan van cilinder wand. Is dit de moeite waard om hem te kopen of toch niet? Plus waar moet ik evt. Nog meer op letten?

Het wordt mijn eerste motor.

Greetz
 
Hallo,
Vandaag ga ik kijken voor een R6 uit 2000 kleurstelling rood /wit met 46000 km. De motor ziet er super strak uit geen kapotte kuipen of val of glijschade, de knippers zijn origineel net als de kentekenplaat houder. Wel zit er een akrapovic einddemper onder.
Ik ben bekend met de evt. Stuk gaan van cilinder wand. Is dit de moeite waard om hem te kopen of toch niet? Plus waar moet ik evt. Nog meer op letten?

Het wordt mijn eerste motor.

Greetz
de versnellingsbak wil nog weleens minder zijn met name van de 1 naar de 2 en carbs met tps sensor wil ook nog weleens stuk gaan waardoor hij slecht loopt. als je hem 1maal hebt goed warm laten worden voordat je hem gaat belasten en hou het oliepeil goed in de gaten. andere einddemper met luchtfilter vraagt ook om een andere afstelling omdat dit type R6 uit zichzelf al arm afgesteld staat
 
Hallo,
Vandaag ga ik kijken voor een R6 uit 2000 kleurstelling rood /wit met 46000 km. De motor ziet er super strak uit geen kapotte kuipen of val of glijschade, de knippers zijn origineel net als de kentekenplaat houder. Wel zit er een akrapovic einddemper onder.
Ik ben bekend met de evt. Stuk gaan van cilinder wand. Is dit de moeite waard om hem te kopen of toch niet? Plus waar moet ik evt. Nog meer op letten?

Het wordt mijn eerste motor.

Greetz
Ik heb ook een R6 van 2000. De cillinderwanden zou ik mij persoonlijk niet al te druk om maken. Het gaat al 21 jaar goed waarom zou het dan nu in 1x kapot gaan.

mensen worden te vaak bang gemaakt met dit probleem. Ik zou een testrit doen goed voelen hoe die schakelt. En ik heb een defecte TPS sensor gehad.
 
Hallo,
Vandaag ga ik kijken voor een R6 uit 2000 kleurstelling rood /wit met 46000 km. De motor ziet er super strak uit geen kapotte kuipen of val of glijschade, de knippers zijn origineel net als de kentekenplaat houder. Wel zit er een akrapovic einddemper onder.
Ik ben bekend met de evt. Stuk gaan van cilinder wand. Is dit de moeite waard om hem te kopen of toch niet? Plus waar moet ik evt. Nog meer op letten?

Het wordt mijn eerste motor.

Greetz

ben in het bezit geweest van R6 2001, hier heb ik een korte akrapovic onder laten zetten door Pajic.
Heb later in Tiel wel optimaal laten afstellen op een testbank dmv een dynojetkit en K&N luchtfilter.

Niet bang zijn voor gescheurde cilinderwanden, alles kan gebeuren maar het is niet zo dat ze dit allemaal automatisch oplopen..
Zoals gezegd is: netjes warm rijden en voor de rest genieten zoals ik 5 jaar heb mogen doen van mijn 1e motor8-)
 
Hallo R6 liefhebbers.
Ik ben op zoek naar mijn eerste "moderne" circuitfiets.
Mijn budget zou rond de 3500€ zijn. Maar er is reserve. Met 4500€ heb ik geen geld meer voor velgen met regenbanden, vering, etc,....
De R6 van 2005 lijkt me haalbaar, maar de r6 van 2006 is wat duurder.
de 2005 vind ik mooi, het 2006 model heb ik wat moeite mee.
Maar het 2006 model zal nog meer circuit gericht zijn. 17500tr/min !!! Voor mij als classic racer een verdubbbeling :Y 8)7
Is er een artikel (liefst NL) die de 2 modellen vergelijkt?
...
 
Ik ben aan het uitkijken om een R6 te kopen. Ik had een Panigale, daarvoor trackdays geboekt, intussen volledig gekeerd en een S1000XR van BMW in bestelling.
Concreet zit ik met twee aankomende trackdays en een motor die tegen dan nog vol in rodage zal zitten. Dat zie ik dus niet helemaal zitten.


Is deze fiets hier bekend? Dingen waarop te letten als ik ga kijken? Zien jullie hier op foto al zaken die voor "problemen" zouden kunnen zorgen?

Alvast bedankt!
 
Ik ben aan het uitkijken om een R6 te kopen. Ik had een Panigale, daarvoor trackdays geboekt, intussen volledig gekeerd en een S1000XR van BMW in bestelling.
Concreet zit ik met twee aankomende trackdays en een motor die tegen dan nog vol in rodage zal zitten. Dat zie ik dus niet helemaal zitten.


Is deze fiets hier bekend? Dingen waarop te letten als ik ga kijken? Zien jullie hier op foto al zaken die voor "problemen" zouden kunnen zorgen?

Alvast bedankt!
Ik zie krassen op het ontstekingsdeksel terwijl de kappen volgens de adverteerder zo goed als nieuw zijn; een indicator dat deze een keer op z’n kantje heeft gelegen. Ze zijn maar licht, maar desondanks zou ik goed letten op (verborgen) valschade waar je niet op zou letten als je de staat van de kappen ziet. Denk aan schade aan achterbrug, voorpoten, en evt. balhoofdspeling en als je testrijdt goed controleren of alles 100% rechtdoor wil en geen afwijking heeft.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie krassen op het ontstekingsdeksel terwijl de kappen volgens de adverteerder zo goed als nieuw zijn; een indicator dat deze een keer op z’n kantje heeft gelegen. Ze zijn maar licht, maar desondanks zou ik goed letten op (verborgen) valschade waar je niet op zou letten als je de staat van de kappen ziet. Denk aan schade aan achterbrug, voorpoten, en evt. balhoofdspeling en als je testrijdt goed controleren of alles 100% rechtdoor wil en geen afwijking heeft.

Super. Dank voor de tip. Had het inderdaad ook opgemerkt. Natuurlijk, elke fiets van die leeftijd heeft al tegen de grond gelegen... Ik neem mijn broer nog mee, die heeft zelf een R6 gehad, dus dat gaat ook zeker een hulpmiddel zijn.
 
Kan iemand mij vertellen of de vorm van de tank van een RJ11 en RJ15 afwijken wat betreft de tank cover en de tanksliders op de zijkanten?

Gaat dus om de kap tussen de kroonplaat en de tankdop. en om de carbon protectie aan de zijkant van de tank. zoals afgebeeld:
1621368624444.png
 
Kan iemand mij vertellen of de vorm van de tank van een RJ11 en RJ15 afwijken wat betreft de tank cover en de tanksliders op de zijkanten?

Gaat dus om de kap tussen de kroonplaat en de tankdop. en om de carbon protectie aan de zijkant van de tank. zoals afgebeeld:
Bekijk bijlage 1633995

De tank is zo ver ik weet anders, een tank van een RJ11 zal niet passen op een RJ15 i.c.m. de tankcover die je aan de voorkant hebt zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tvs
Ik wil een sticker op het kontstuk vervangen ivm een krasje. Iemand tips hoe ik die sticker er zo netjes en recht mogelijk op krijg? Kan het niet markeren neem ik aan aangezien het oppervlakte ontvet moet worden.
 
Nou paar weken geleden m'n motor afgesteld bij Tovami, erg blij met het resultaat. Ik merk echt dat de motor beter optrekt lager in de toeren.
1622210709125.png
 
Sinds korte tijd eigenaar van een R6, altijd al gewild. Is wel even wat anders dan een KTM supermoto :P.De motor is op wat kleine dingen eigenlijk helemaal origineel, maar heb al upgrades in gedachten... nog aanbevelingen?


IMG_20210530_211604__01__01.jpg
 
Ik ben op zoek naar twee beugeltjes voor de onderkuip.zie foto. Iemand deze nog liggen?
 

Bijlagen

  • C56A633A-7B82-46DC-8127-A66B64E3F2F5.jpeg
    C56A633A-7B82-46DC-8127-A66B64E3F2F5.jpeg
    156,4 KB · Weergaven: 14
Vindt het uitlaatgeluid al wel aardig eigenlijk. Verkoper vertelde dat er een klep in de uitlaat zit maar dat die is gedemonteerd waardoor die dus iets harder klinkt. Voor de looks zou ik het nog wel willen uiteindelijk.

Dacht eerst aan een stuurdemper en QS
 
Sinds korte tijd eigenaar van een R6, altijd al gewild. Is wel even wat anders dan een KTM supermoto :P.De motor is op wat kleine dingen eigenlijk helemaal origineel, maar heb al upgrades in gedachten... nog aanbevelingen?


Bekijk bijlage 1641578
Mooie bike man, ik mik ook op een 4e generatie R6 als tweede motor. Ikzelf zou persoonlijk voor een upgrade in vermogen gaan aangezien ik al een tijdje op een R6 rijdt maar een QS en stuurdemper zijn ook verstandige upgrades. Gesinterde remblokken en stalen remleidingen gaan je handeling van de motor ook aanzienlijk ten goede komen
 
Terug
Bovenaan Onderaan