Het Yamaha YZF-R6 Topic Deel #48 : Wake Up Call

Mooie bike man, ik mik ook op een 4e generatie R6 als tweede motor. Ikzelf zou persoonlijk voor een upgrade in vermogen gaan aangezien ik al een tijdje op een R6 rijdt maar een QS en stuurdemper zijn ook verstandige upgrades. Gesinterde remblokken en stalen remleidingen gaan je handeling van de motor ook aanzienlijk ten goede komen
Nieuw lucht filter erin en de motor laten afstellen?
Ik begin me ook wat te oriënteren op wat anders. Zit te denken richting een 848 evo of een big gang).
(Ik wil bij m’n volgende motor sowieso een ander soort blok).
 
Gesinterde remblokken en stalen remleidingen zeker een goede tip! Motor heeft een nieuw luchtfilter, weet niet of deze afgesteld is daarop. Is dat wel echt nodig dan? Ook bij een standaard uitlaatsysteem?.
 
Sinds korte tijd eigenaar van een R6, altijd al gewild. Is wel even wat anders dan een KTM supermoto :P.De motor is op wat kleine dingen eigenlijk helemaal origineel, maar heb al upgrades in gedachten... nog aanbevelingen?
- decat met andere einddemper of een fullsystem als je dit doet zou ik hem sowieso opnieuw laten afstellen.
- stuurdemper
- led koplampen (mijn beste upgrade vind ik, motor oogt een stuk jonger en beide koplampen branden nu geeft ook veel beter licht waardoor je beter zichtbaar bent)
- windscherm
- qs, blipper etc.
- gear indicator
- stalen remleidingen

Verder een mooi ding hoor!
 
- decat met andere einddemper of een fullsystem als je dit doet zou ik hem sowieso opnieuw laten afstellen.
- stuurdemper
- led koplampen (mijn beste upgrade vind ik, motor oogt een stuk jonger en beide koplampen branden nu geeft ook veel beter licht waardoor je beter zichtbaar bent)
- windscherm
- qs, blipper etc.
- gear indicator
- stalen remleidingen

Verder een mooi ding hoor!
Heb je een foto van je led koplampen? Ben wel nieuwsgierig.
 
Heb je een foto van je led koplampen? Ben wel nieuwsgierig.

Zeker, zie bijlagen. Geen alitroep, plug and play en makkelijk af te stellen. Je verblind geen andere weggebruikers, zit ook een dot certificering op. Helaas alleen geen e-keur.

Welk merk quickshifter gebruiken jullie? Led koplampen ziet er idd mooi uit

Woolich racing
 

Bijlagen

  • 99DE67EC-FFA6-490C-BB28-38FCE8887964.png
    99DE67EC-FFA6-490C-BB28-38FCE8887964.png
    246,1 KB · Weergaven: 34
  • 4EFC0686-57E4-4E2E-B167-54FE274844DD.png
    4EFC0686-57E4-4E2E-B167-54FE274844DD.png
    277,3 KB · Weergaven: 31
  • F03D6A53-487E-4E24-BABA-7C2818C6AA41.png
    F03D6A53-487E-4E24-BABA-7C2818C6AA41.png
    211,5 KB · Weergaven: 33
  • F00ACC4B-D8FC-4927-986C-8B034D023F27.png
    F00ACC4B-D8FC-4927-986C-8B034D023F27.png
    72,2 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Hallo, sinds kort heb ik een RJ15 als circuitmotor en wil daar een extra setje velgen bij.
Passen de velgen van een RJ11 in een RJ15? Ik kan namelijk een setje RJ11 velgen overnemen voor een schappelijke prijs.
 
Hallo, sinds kort heb ik een RJ15 als circuitmotor en wil daar een extra setje velgen bij.
Passen de velgen van een RJ11 in een RJ15? Ik kan namelijk een setje RJ11 velgen overnemen voor een schappelijke prijs.

Velgen van de RJ11 passen op die van de RJ15, zijn dezelfde.

 
heren*,
vraagje,
waar zou ik (niet meteen) een usd vv kunnen scoren,
voor potentieel projectje..

compleet, maar zonder wiel..


*en dames uiteraard..
 
Vorig jaar heb een K en M filter en een nieuwe demper + kat vervanger laten monteren. Ik heb de motor niet laten afstellen want dat zou niet hoeven. Als ik dr motor nu laten flashen bijv bij Druijf, hoeveel PK winst zou dit maken/ zal ik afstellen van de motor goed merken?
 
Vorig jaar heb een K en M filter en een nieuwe demper + kat vervanger laten monteren. Ik heb de motor niet laten afstellen want dat zou niet hoeven. Als ik dr motor nu laten flashen bijv bij Druijf, hoeveel PK winst zou dit maken/ zal ik afstellen van de motor goed merken?
Je gaat zeker verschil merken, de milieu restricties schrijven ze er dan ook uit. PK winst durf ik niet te zeggen, maar dat weten ze bij Druijf vast wel.
 
Vorig jaar heb een K en M filter en een nieuwe demper + kat vervanger laten monteren. Ik heb de motor niet laten afstellen want dat zou niet hoeven. Als ik dr motor nu laten flashen bijv bij Druijf, hoeveel PK winst zou dit maken/ zal ik afstellen van de motor goed merken?

Ik heb een K&N filter, akrapovic demper en een katvervanger. Ging van 115pk naar 120pk op 't achterwiel, motor trekt veel soepeler op lager in de toeren, zeker een aanrader! Het rijdt gewoon een stuk beter.
 
Ik heb me vrijdag weer vermaakt op Midland. Augustus naar het politie circuit en ergens dit jaar nog een nieuw Motorpak
kopen.
 
Standaard uitlaat is mij achteraf toch iets te stil tijdens het rijden, dus ben mij aan het oriënteren op een slip-on. De kat. wil ik vooralsnog laten zitten omdat het niet te luid moet zijn. Zit te kijken naar een Akrapovic gp demper, kost niet alles en vindt de styling mooi:
1625501238658.png

Benieuwd of iemand hier deze demper heeft, of misschien iets anders (beters?)
 
Standaard uitlaat is mij achteraf toch iets te stil tijdens het rijden, dus ben mij aan het oriënteren op een slip-on. De kat. wil ik vooralsnog laten zitten omdat het niet te luid moet zijn. Zit te kijken naar een Akrapovic gp demper, kost niet alles en vindt de styling mooi:
Bekijk bijlage 1651369
Benieuwd of iemand hier deze demper heeft, of misschien iets anders (beters?)
Rij naar Miles Pajic. Kan je van alles uitzoeken en horen. Ik heb daar ook meteen de kat vervangen.
 
Je hebt van die telefoonhouders die je kan monteren op de tankring, maar ik weet niet of dat op een supersport handig is. Zelf heb ik een quadlock waar ik heel erg tevreden over ben, maar als ik ooit een stuurdemper monteer moet die ook weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan