Het Yamaha YZF-R6 Topic Deel #48 : Wake Up Call

Mezelf weer verwend + rug protector. Na m’n vakantie eens opzoek naar nieuwe handschoenen.
 

Bijlagen

  • 9227856E-9A88-4CC5-9E06-BEB89CEB32AC.jpeg
    9227856E-9A88-4CC5-9E06-BEB89CEB32AC.jpeg
    103,1 KB · Weergaven: 49
Je hebt van die telefoonhouders die je kan monteren op de tankring, maar ik weet niet of dat op een supersport handig is. Zelf heb ik een quadlock waar ik heel erg tevreden over ben, maar als ik ooit een stuurdemper monteer moet die ook weg.
nee is niet handig op een racer, ik zal denk dan maar op de spiegel stang moeten monteren
 
nee is niet handig op een racer, ik zal denk dan maar op de spiegel stang moeten monteren
1626698284873.png

1626698352215.png


Maatje van me heeft z'n GPS houder aan z'n stuurdemper gemonteerd(hyper pro), zal wel even vragen hoe hij dit gedaan heeft.


Btw, LED koplampen zijn weer op voorraad:
 
Laatst bewerkt:
Ziet er wel netjes uit, ben benieuwd hoe hij dat gedaan heeft. Zo ziet mijn stuurdemper er uit
 

Bijlagen

  • 9461DD73-344B-420F-A5F9-E69335E5CD4F.jpeg
    9461DD73-344B-420F-A5F9-E69335E5CD4F.jpeg
    174,8 KB · Weergaven: 31
Hallo,

Sinds kort eigenaar van 2006 R6 circuitmotor!
Heeft er misschien iemand nog een up to date link naar een service manual hiervan?
Hoor graag!
 
Ik zoek een 240 mm remschijf voor mijn regenwiel, weten jullie waar ik die kan kopen? Van wat voor type motor past de achterremschijf ook? Yamaha gebruikt veel 220mm en 245mm schijven achter, 240 ben ik helaas nog niet tegengekomen.
 
Binnenkort oliebeurtje uitvoeren, was benieuwd wat voor olie jullie gebruiken/aanraden.
 
Gisteren een leuke dag gehad op het politie circuit. Echter gaf de instructeur aan dat mijn stuur / kroon plaat heel laag zit. Ik heb de motor zo gekocht en ben een leek in techniek etc. Wat is het nadeel / voordeel hiervan?
 

Bijlagen

  • D67E30CC-E2F2-4BEC-AAE8-5D223EA466B2.jpeg
    D67E30CC-E2F2-4BEC-AAE8-5D223EA466B2.jpeg
    175,2 KB · Weergaven: 41
  • 62080D8C-5B6A-4A9F-82DA-A94784C33C08.jpeg
    62080D8C-5B6A-4A9F-82DA-A94784C33C08.jpeg
    174,8 KB · Weergaven: 41
  • 246A3E21-A5D1-42FD-B2BB-EDC617D2FA43.jpeg
    246A3E21-A5D1-42FD-B2BB-EDC617D2FA43.jpeg
    157,1 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Mijne is nog standaard en daar zit het inderdaad wat hoger dan bij jou op de foto. Motor verlaagd misschien?
 
Gisteren een leuke dag gehad op het politie circuit. Echter gaf de instructeur aan dat mijn stuur / kroon plaat heel laag zit. Ik heb de motor zo gekocht en ben een leek in techniek etc. Wat is het nadeel / voordeel hiervan?

Denk dat het besturen en je lean angle anders zijn dan op de standaard hoogte, wat een nadelig effect kan hebben op 't circuit of in bochten. Zou hem gewoon op de standaard hoogte zetten.
 
Vorig jaar heb een K en M filter en een nieuwe demper + kat vervanger laten monteren. Ik heb de motor niet laten afstellen want dat zou niet hoeven. Als ik dr motor nu laten flashen bijv bij Druijf, hoeveel PK winst zou dit maken/ zal ik afstellen van de motor goed merken?
Ik had 20 pk winst met Delkevic decat en ecuflash bij Druijf. Akrapovic einddemper en en K&N zaten er al op. 20 pk winst omdat mijn motorzaak de exupklep verkeerd om haf gemonteerd. Bij 8000 rpm ging de klep dicht ipv open.
 

Bijlagen

  • FullSizeRender.mov
    30,3 MB
Een hele goedenavond allemaal!

Ik zal me eerst eens even voorstellen.
Ik ben koen, bijna 30(😱), en op zeer korte termijn hopelijk eigenaar van een r6 zoals die hier door jullie geadoreerd wordt.

Mijn rijbewijs heb ik inmiddels, en vanmiddag wezen kijken bij een imho prachtige r6 uit 2002(RJ03) Bij Brouwer motorsport in Nijkerk.

Dat is precies waar de schoen een beetje wringt. Op het internet heb ik natuurlijk gezocht op kwalen van dit type R6, en je leest nogal verhalen over de bekende cilinderwand die scheurt.

Echter, als je googled op problemen krijg je problemen, dus bij deze wil ik eens bij mede-liefhebbers van de R6 polsen of ze zo'n model hebben, en zoja, wat heeft jou doen besluiten er toch voor te gaan?
en mocht er een statistiekenexpert aanwezig zijn, hoevaak komt het voor? 1/10, 1/100?

T liefst koop ik namelijk toch de r6, ipv de alternatieven zoals de gsxr600 of de zx-6r.

Alvast bedankt voor jullie meedenken, en hopelijk mag ik me binnenkort lid noemen van dit topic met een r6🥳.

p.s. als ik ga proefrijden gaat er uiteraard een ervaren iemand mee, en ik zal hieronder even de link van de advertentie plaatsen👌

 
Een hele goedenavond allemaal!

Ik zal me eerst eens even voorstellen.
Ik ben koen, bijna 30(😱), en op zeer korte termijn hopelijk eigenaar van een r6 zoals die hier door jullie geadoreerd wordt.

Mijn rijbewijs heb ik inmiddels, en vanmiddag wezen kijken bij een imho prachtige r6 uit 2002(RJ03) Bij Brouwer motorsport in Nijkerk.

Dat is precies waar de schoen een beetje wringt. Op het internet heb ik natuurlijk gezocht op kwalen van dit type R6, en je leest nogal verhalen over de bekende cilinderwand die scheurt.

Echter, als je googled op problemen krijg je problemen, dus bij deze wil ik eens bij mede-liefhebbers van de R6 polsen of ze zo'n model hebben, en zoja, wat heeft jou doen besluiten er toch voor te gaan?
en mocht er een statistiekenexpert aanwezig zijn, hoevaak komt het voor? 1/10, 1/100?

T liefst koop ik namelijk toch de r6, ipv de alternatieven zoals de gsxr600 of de zx-6r.

Alvast bedankt voor jullie meedenken, en hopelijk mag ik me binnenkort lid noemen van dit topic met een r6🥳.

p.s. als ik ga proefrijden gaat er uiteraard een ervaren iemand mee, en ik zal hieronder even de link van de advertentie plaatsen👌

Ik denk dat het wel mee valt hoor met die clinderwand. Ik zie genoeg R6 met 50-60K zonder problemen.
Ik heb zelf een uit 2005 gekocht omdat ik voor een injectie model wil.
ik ga de mijne binnenkort wel verkopen omdat ik last van de zithouding
 
Hoi allemaal,
Ik ben al een tijdje Koos Motorloos maar overweeg om weer een R6 te kopen. Ik zie nu op de Yamaha site dat er alleen nog maar een circuitversie van de R6 wordt gemaakt???

Kan ik niet gewoon dat ding halen en er een kenteken op doen?
 
Hoi allemaal,
Ik ben al een tijdje Koos Motorloos maar overweeg om weer een R6 te kopen. Ik zie nu op de Yamaha site dat er alleen nog maar een circuitversie van de R6 wordt gemaakt???

Kan ik niet gewoon dat ding halen en er een kenteken op doen?
Zover ik weet niet ivm uitstoot.
Ik had 2 weken geleden bijna m’n R6 ingeruild echter was de motor al weg:(.
 
Zover ik weet niet ivm uitstoot.
Ik had 2 weken geleden bijna m’n R6 ingeruild echter was de motor al weg:(.
Ughhh. Wat nu dan? Wil het liefst nieuw en niet tweedehands.
Die R7 vind ik echt 3 x niks. Die 1000's zijn leuk maar vind het geluid zo matig.

Panigale V2? Ook niet echt mooi geluid (ik hou van hoogtoerig gehuil ipv dat laagtoerige gebrom). MV Agusta F3 niet helemaal mijn ding.
Echt balen dit zeg.
 
Afgelopen zondag weer een training gehad op Assen, wel wat geleerd in bochtensnelheid. Volgend jaar sowieso meer circuitdagen pakken :)
 
Ik ga het topic verlaten. Ik heb gisteren de R6 ingeruild voor een Ducati 899. Bedankt voor de tips. Zal nog af en toe mee leze.
 

Bijlagen

  • E46F447E-AC39-435D-A11D-92D224A09A3D.jpeg
    E46F447E-AC39-435D-A11D-92D224A09A3D.jpeg
    336,2 KB · Weergaven: 33
Na lang wachten een nieuwe einddemper in ontvangst mogen nemen, zeer blij mee! Was eerst bang dat het te luid zou zijn, maar het geluid is perfect gebalanceerd.

IMG-20211123-WA0003.jpeg

IMG-20211123-WA0001.jpeg

Nu nog een keer een andere kuipruit, die van mij is pikzwart, wil iets doorzichtiger.
 
Nu nog een keer een andere kuipruit, die van mij is pikzwart, wil iets doorzichtiger.

Check anders even zero gravity, daar heb je ook smoke ruitjes die een lichte tint hebben maar je kan er prima doorheen kijken.

Gisteren het laatste rondje gedaan voor dit jaar, volgetankt en denk dat ik van het weekend maar even de motor schoonmaak voor z'n winterslaap.

IMG_1809.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan