Het Yamaha YZF-R6 Topic Deel #48 : Wake Up Call

Hey iedereen, mijn r6 (2002) staat te koop omdat ik zoek naar een naked bike / tour om langere afstanden te kunnen rijden met een meer comfortabele houding.

Maar nu zag ik dat er ook kitjes zijn om een superbikestuur te monteren.
Heeft iemand hier ervaring mee? In wat voor mate bevorderd het de houding, met de voetsteuntjes in een sportieve houding en een recht stuur?

Denk je dat ik in mijn kappen/raam moet gaan zagen? Daar heb ik namelijk niet zoveel zin in.

Hier een fotootje van mijn (bijna volledig) originele r6.

x3Jrmm0.jpg
 
Iemand interesse in een set Barracuda spiegels? Ze zaten op mijn R6 uit 2006. Het ziet er mooi uit, maar je ziet er geen reet mee en dat vind ik belangrijker. Ik rij namelijk woon \ werk met de motor dus ik moet goed kunnen kijken in de spits. Ik heb daarom de originele spiegels er zojuist weer op gezet.

RACE

Alleen af te halen in Almere - Buiten. Ik dacht aan 50 euro voor de set. Er zit geen schade of iets op.
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand mij vertellen of de tankcover van de 2006-2007 versie hetzelfde is als die van de 2008-2010 versie? Gaat om dit onderdeel: Tankcover Yamaha R6 2008-2009.

Die van mij is vanmiddag in Nürburg moeten achterblijven...
 
Laatst bewerkt:
Klopt het dat de teller van het 2006 model nogal vriendelijk is als het gaat om het tonen van de snelheid?

Ik heb het idee dat wanneer ik 130 rij dat ik maar 110 of 115 rij ofzo. En dat wanneer ik 140 rij dat ik 130 rijd.

Ik zal van het weekend eens de GPS er bij pakken, maar als ik het vergelijk met mijn CBR dan lijkt het alsof ik de auto's minder snel inhaal bij 130.

Aangezien die toerenteller ook iets van 3000 rpm gratis er bij geeft ben ik wat sceptisch.

Is dit misschien iets bekends van dit model?
 
Even een vraagje ik heb pas geleden de remklauwen van mij r6 1999 gereviseerd.

Remmen zijn voorzien van stalen remleidingen nieuwe blokken olie etc..

Echter kan ik mijn rem hendel met veel kracht nog steeds tegen het stuur aan knijpen. Ik dacht altijd dat die met stalen remleidingen super hard moet worden. Klopt dit? Enige wat ik nog niet gereviseerd heb is de rempomp..
 
Klopt het dat de teller van het 2006 model nogal vriendelijk is als het gaat om het tonen van de snelheid?

Ik heb het idee dat wanneer ik 130 rij dat ik maar 110 of 115 rij ofzo. En dat wanneer ik 140 rij dat ik 130 rijd.

Ik zal van het weekend eens de GPS er bij pakken, maar als ik het vergelijk met mijn CBR dan lijkt het alsof ik de auto's minder snel inhaal bij 130.

Aangezien die toerenteller ook iets van 3000 rpm gratis er bij geeft ben ik wat sceptisch.

Is dit misschien iets bekends van dit model?

De teller van mijn 2007 geeft bij snelheden richting de 200 en daarboven meer aan dan mijn gps inderdaad.
 
Ik ben ook al weer druk bezig met mijn racer. Voor het eerst de bougies nagekeken sinds ik hem heb. Blijkt de vorige eigenaar de bougie bij cilinder 1 te vast gedraaid te hebben.... dus je raad het al. Weg schroefdraad in het blok. Dus vandaag proberen te repareren en anders zelfs het blok er uit.
 
Even een kort vraagje, ben aan het kijken voor een wat modernere en lichtere fiets voor op het circuit dan mijn RSV Mille. Vooral een R6 werd mij aanbevolen dus heb ik mijn oog laten vallen op de 2006/2007 modellen. Nu begreep ik dat deze bouwjaren wel eens problemen kunnen krijgen met het motorblok. Weet iemand precies hoe dit zit? Aan "de mijnes doet het nog" heb ik niet zo veel, begreep dat er problemen kunnen ontstaan met de krukaslagers en dat het niet bij elke motor hoeft te zijn.
 
Hier mijzelf maar eens voorstellen! Ik ben Kimberly, 28 jaar en rij sinds 2012 op mijn yamaha R6!

Hierbij wat foto's van mijn trouwe tweewieler ;)
full
 
Mijn MT-10 is verkocht, ik ben er voor 99% zeker van dat ik dinsdag een R6 RJ27 ga bestellen, dus ik denk ik meld me alvast even. Prachtige machine trouwens Phoentje.

Hoe dan ook, hallo allemaal.
 
Hey jongens, even een vraagje...
Heb "per ongeluk" een R6 in de garage bijgekregen. J15, 2009.
Zijn er mogelijkheden om de inline demper te veranderen ?
Ik ben dus niet op zoek naar een andere einddemper, de-cat of Y-stuk.

Geluidsniveau dient ongeveer zelfde te blijven (circuit) en originele einddemper voldoet prima.
Ik had graag de lelijke, roestige en zware demper vervangen door een netter exemplaar.
Vermogen boeit niet zo, wel uitzicht en gewicht.

Tips voor mooie vervangpinkers (liefst LEDs inbouw in de kuipen) zouden ook welkom zijn.

Dank voor de info !
 
Mijn motor is helaas afgeschreven na een diefstalpoging en ik heb nog wat spullen over.

Iemand hier die nog wat heeft aan een originele kentekenplaathouder en originele demper voor een 2006 model?
Volgens mij heb ik ook nog een duo sit en stepjes voor de passagier.

Ik hoef er niks voor. Het ligt in de weg.


Op te halen in Almere.

Ik heb ook nog stalen remleidingen voor de voorkant. Die mogen weg voor weinig.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan