Het Yamaha YZF-R6 Topic Deel #48 : Wake Up Call

The Bastard

MF veteraan
24 feb 2008
13.317
1
Almere
Had een 2009 R6 en die getotalled en in 2010 een nieuwe 2010 R6 gekocht.
Ik vind het geluid alleen zo braaf. Heb een Leovince GP demper erop maar zit te overwegen om de kat eruit te halen. Ben bang dat het te veel herrie is though en dat het rijden niet meer fijn is daardoor maar ook dat ik (nòg) sneller aangehouden word.

Zwaar in dubio jongens, wat jullie?
Anders een growler kopen die maken meer herrie alhoewel deze geen keurmerk hebben.

djmelvee

MF'er
1 feb 2018
44
10
26
Zeeland
Ik wil heel graag een RAM Mount (X-Grip?) installeren op mijn R6, maar zie door de bomen het bos niet meer. Waar kan ik hem het beste (en goedkoopste) bestellen?

grrtjuhh

Die hard MF'er
1 feb 2015
461
217
Drenthe
Ik wil heel graag een RAM Mount (X-Grip?) installeren op mijn R6, maar zie door de bomen het bos niet meer. Waar kan ik hem het beste (en goedkoopste) bestellen?
Gewoon de orginele doen. Uit ervaring kan ik spreken dat de Chinese spullen troep zijn.

djmelvee

MF'er
1 feb 2018
44
10
26
Zeeland
Vorige week een bobine vervangen en nieuwe bougies in mijn motor gezet. Gisteren wilde ik weer even een stukje rijden en na een tijdje viel mij een ratelend geluid op. In eerste instantie dacht ik dat het de bougies waren welke misschien niet goed vast zaten, maar dat is het helaas niet. Het ratelende geluid is nog steeds. Iemand hier een idee wat het zou kunnen zijn? Zie filmpje via deze link

Het betreft een R6 uit 2007 (model 2006). Verder helemaal geen problemen mee gehad, netjes onderhouden en altijd supernetjes gelopen. Dit is nu ineens.

• Wow
Waarderingen: Ride Dirty

Ruud-b

Rookie
20 apr 2019
18
51
Utrecht
Vorige week een R6 gekocht. Goed onderhouden en leuke extra's zoals laser uitlaat, knipperlicht in het achterlicht en voorknippers in de kuip.

Wat ik nog ga doen
- zwart kruipruitje
- wheelstriping (suggesties voor kleur welkom)
- nieuwe stuurgewichtjes

Daarnaast zit er wat oxidatie/viezigheid op de velg wat ik er lastig af krijg. Iemand daar ervaring mee?

Bijlagen

Ride Dirty

MF veteraan
3 mrt 2017
2.174
2.718
Ede
Vorige week een R6 gekocht. Goed onderhouden en leuke extra's zoals laser uitlaat, knipperlicht in het achterlicht en voorknippers in de kuip.

Wat ik nog ga doen
- zwart kruipruitje
- wheelstriping (suggesties voor kleur welkom)
- nieuwe stuurgewichtjes

Daarnaast zit er wat oxidatie/viezigheid op de velg wat ik er lastig af krijg. Iemand daar ervaring mee?
Mooie fiets, ziet er super strak uit!

ik zou wit velgenlint doen, success met plakken alvast haha ik had bestelld maar kreeg het er met geen mogelijkheid mooi erop, maar dat kan ook aan mijn geduld liggen :+

En pas op met ruitjes bestellen, ik heb eens een ruitje via mp gekocht en die was gewoon gespoten door de verkoper...en nog niet mooi ook niet ;)

success en veel plezier met je nieuwe R6:t

• Like
Waarderingen: Ruud-b

SPRKZ

MF'er
2 jan 2014
64
2
28
Delft
Ligt het aan mij of zijn de prijzen van een R6 nog steeds hoog? Als ik het vergelijk met een aantal jaar terug, blijven de prijzen van de 2006-2008 modellen hangen tussen de €5500-€6500.

Ik wil al een enige tijd de overstap maken, maar ik blijf het echt gaar vinden dat ze nog €6.000 vragen voor een motor die al 10+ jaar oud is met 20.000-30.000km op het blok.

• Like
Waarderingen: Theodt

Ride Dirty

MF veteraan
3 mrt 2017
2.174
2.718
Ede

Hier heb ik al wel wat dingen weg, waaronder een TPC sensor voor mn R6 2001.
Zit in de Lutte (nabij Oldenzaal) maar ze doen vast aan verzenden lijkt me.

• Like
Waarderingen: Joost#59

Evolx

MF'er
23 sep 2017
56
1
25
Alkmaar
Ik ga morgen kijken naar een model uit 2006.
Kan iemand mij wellicht nog vertellen of/wat de aandachtspuntjes zijn?

SPRKZ

MF'er
2 jan 2014
64
2
28
Delft
Ik ga morgen kijken naar een model uit 2006.
Kan iemand mij wellicht nog vertellen of/wat de aandachtspuntjes zijn?
Ik heb recent een R6 2008 (RJ15) gekocht, heb vooral gelet op de onderhoudsgeschiedenis. Zo ver ik weet zijn er niet echt bekende kwaaltjes met het RJ11(2006) model. Het verschil tussen RJ11 & RJ15 is vooral het blok en de kappen die iets anders zijn.

Ride Dirty

MF veteraan
3 mrt 2017
2.174
2.718
Ede
Ja man. Ik heb besloten hem over te nemen. Nu alleen het rijbewijs er nog voor halen O-)

Echt een hele mooie, nette machine. Model '06 in het wit. Moet alleen wat nieuw rubber onder.
Netjes! Wit is altijd mooi:9~

Ligt eraan hoeveel actieve mensen we hier hebben anders kunnen we wel eens een ritje doen met de R6jes*O*
(als je je rbw hebt dan:+)

1400406

Ik heb nog een oud beestje8-)

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Evolx

SPRKZ

MF'er
2 jan 2014
64
2
28
Delft
1.jpg

Maandje terug opgehaald in Zeeland en ben nog steeds blij met m'n beslissing om de FZ8 weg te doen hiervoor. Dingen die ik er nog aan wil veranderen zijn als volgt:
  • Gear indicator;
  • Decat met Y-Pipe, andere uitlaat;
  • Yoke Protector(origineel is lichtelijk beschadigd door de alarmsleutel);
  • Handvatten;
  • Buddy seat cover;
  • Passagiers stepjes verwijderen en hier ook een cover toepassen.

• Love
Waarderingen: Ride Dirty

gixxer750srad

MF veteraan
14 jun 2008
2.934
207
42
dichtbij TT Assen
even een vraag voor hier, ik heb laatst voor de leuk een hoop onderdelen voor een Yamaha R6 opgekocht bwjr 99-00. echter ik weet niet zo heel veel van de Yamaha zijn deze onderdelen ook te gebruiken voor model 2001-2003? of is daar alles anders aan?