Het Yamaha YZF-R6 Topic Deel #48 : Wake Up Call

Jas-Per

Die hard MF'er
9 jun 2016
848
30
Zieke Zuiden
disclaimer :Deel 47 is gesloten op 21 december 2016, hierna heeft niemand een deel 48 geopend ?!? Ik ben dus maar zo vrij geweest om het even te doen...



Welkom in het Yamaha YZF-R6 Topic
R6-9.jpg


Informatie :

Algemeen :
De Yamaha YZF-R6 is een motorfiets uit de supersportklasse van Yamaha. Het is de opvolger van Yamaha YZF600R (Thundercat) en het kleine broertje van de Yamaha YZF-R1. De R6 is vanaf 2003 uitgerust met een elektronisch geregelde brandstofinjectie. De grote laterale stijfheid van het gegoten aluminium frame resulteert in een bijzonder betrouwbaar en ultrastrak rijgedrag. (bron: wikipedia)

Service Manuals :
Alle service manuals

How To's :
Beide koplampen laten branden
Vering afstellen model 1999 t/m 2002




De Yamaha YZF-R6 rijders : PB even de foto link + specs en ik zet je er bij !

Elcapitan
full

  • Modeljaar 1999
  • 2002 achterlichten met ingebouwde knipperlichten
  • Rizoma knippers voor
  • Hyperpro vering voor en achter
  • Dubbel brandende koplampen
  • WP stuurdemperset
  • Compleet bos uitlaatsysteem met carbon demper

Ride Dirty
full

  • Modeljaar 2001
  • Akrapovic demper door Pajic
  • H4 ledverlichting
 
Laatst bewerkt:
Heb de R6 (2006 RJ11) verkocht afgelopen jaar, maar volg de berichten nog wel. Heb er 10 jaar en daarvoor met zijn voorganger nog 3 jaar heel veel plezier aan beleefd op het circuit.
 
Het is geen motor rij weer dus weinig te melden. Blijkbaar is de R6 zo betrouwbaar dat niemand hoeft te klussen aan z'n r6. Nog even op het mooie weer wachten dus. Ik zal binnenkort wel even fotos posten van mn brommert
 
nja niks te doen.. de straat R6 is kaal voor onderhoud en de circuit r6 is op de nieuwe accu na eindelijk klaar!

met een heel klein beetje geluk binnenkort naar ahnendorp voor de afstelling en dan kennen we eind deze maand beginnen aan een intensief jaar :D
 
Voor de 'verbouwers' 😈 onder de R6 rijders heb ik nog originele R6 delen over.
Zijn van nieuwe motor model RJ11 (2006_7) gehaald ivm ombouw naar racer.

complete rem/schakelset
met schetsplaten, voetsteunen L+R, hielplaat, rem en schakelpedaal en schakelstang


En los:
schakelpedaal
rempedaal
schetsplaat L+R
1 x voetsteun rechts
8 uitlaatringen

Gebruikt:
Remhendel
1 balhoofdlagerset
Balhoofdmoer
1 set EXUP kabels
benzine injectorset (bovenste in de luchtfilterkast)
Gelijkrichter

diverse bougies
pakking koppelingsdeksel NIEUW
pakking pickupdeksel gebruikt
pakking dynamodeksel gebruikt
 
Laatst bewerkt:
*O* R6 hier! *O*

full




Ede woonachtig 0318! :W
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deze week mijzelf een r6 uit 2006 aangeschaft, nu zit er een standaard demper onder, Mijn aandacht is gevallen op een demper van M4, heeft iemand hier ervaring mee?
 
Zal ook wel weer mee lezen. Wil/wou mijn motor verkopen maar toen ik hoorde wat een zaak ervoor gaf zei ik dikke doe. (R6 uit 2009 met 10.000 km) Tussen de 2 en 4 duizend euro.
 
Nou, vandaag even flink aan de gashendel gedraaid en na een keer enthousiast optrekken bij het stoplicht schoot de koppeling door..

Ook direct bingo en lag er compleet uit :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan