Het Yamaha YZF-R6 Topic Deel #48 : Wake Up Call

Had een 2009 R6 en die getotalled en in 2010 een nieuwe 2010 R6 gekocht.
Ik vind het geluid alleen zo braaf. Heb een Leovince GP demper erop maar zit te overwegen om de kat eruit te halen. Ben bang dat het te veel herrie is though en dat het rijden niet meer fijn is daardoor maar ook dat ik (nòg) sneller aangehouden word.

Zwaar in dubio jongens, wat jullie?

Anders een growler kopen die maken meer herrie alhoewel deze geen keurmerk hebben.
 
Ik wil heel graag een RAM Mount (X-Grip?) installeren op mijn R6, maar zie door de bomen het bos niet meer. Waar kan ik hem het beste (en goedkoopste) bestellen?
 
Vorige week een bobine vervangen en nieuwe bougies in mijn motor gezet. Gisteren wilde ik weer even een stukje rijden en na een tijdje viel mij een ratelend geluid op. In eerste instantie dacht ik dat het de bougies waren welke misschien niet goed vast zaten, maar dat is het helaas niet. Het ratelende geluid is nog steeds. Iemand hier een idee wat het zou kunnen zijn? Zie filmpje via deze link

Het betreft een R6 uit 2007 (model 2006). Verder helemaal geen problemen mee gehad, netjes onderhouden en altijd supernetjes gelopen. Dit is nu ineens.
 
Vorige week een R6 gekocht. Goed onderhouden en leuke extra's zoals laser uitlaat, knipperlicht in het achterlicht en voorknippers in de kuip.

Wat ik nog ga doen
- zwart kruipruitje
- wheelstriping (suggesties voor kleur welkom)
- nieuwe stuurgewichtjes

Daarnaast zit er wat oxidatie/viezigheid op de velg wat ik er lastig af krijg. Iemand daar ervaring mee?
 

Bijlagen

  • IMG_20190504_172606.jpg
    IMG_20190504_172606.jpg
    258,7 KB · Weergaven: 19
  • IMG_20190504_172614.jpg
    IMG_20190504_172614.jpg
    390 KB · Weergaven: 18
Vorige week een R6 gekocht. Goed onderhouden en leuke extra's zoals laser uitlaat, knipperlicht in het achterlicht en voorknippers in de kuip.

Wat ik nog ga doen
- zwart kruipruitje
- wheelstriping (suggesties voor kleur welkom)
- nieuwe stuurgewichtjes

Daarnaast zit er wat oxidatie/viezigheid op de velg wat ik er lastig af krijg. Iemand daar ervaring mee?

Mooie fiets, ziet er super strak uit!

ik zou wit velgenlint doen, success met plakken alvast haha ik had bestelld maar kreeg het er met geen mogelijkheid mooi erop, maar dat kan ook aan mijn geduld liggen :+

En pas op met ruitjes bestellen, ik heb eens een ruitje via mp gekocht en die was gewoon gespoten door de verkoper...en nog niet mooi ook niet ;)

success en veel plezier met je nieuwe R6:t
 
Ligt het aan mij of zijn de prijzen van een R6 nog steeds hoog? Als ik het vergelijk met een aantal jaar terug, blijven de prijzen van de 2006-2008 modellen hangen tussen de €5500-€6500.

Ik wil al een enige tijd de overstap maken, maar ik blijf het echt gaar vinden dat ze nog €6.000 vragen voor een motor die al 10+ jaar oud is met 20.000-30.000km op het blok.
 
Ik ga morgen kijken naar een model uit 2006.
Kan iemand mij wellicht nog vertellen of/wat de aandachtspuntjes zijn?
 
Ik ga morgen kijken naar een model uit 2006.
Kan iemand mij wellicht nog vertellen of/wat de aandachtspuntjes zijn?

Ik heb recent een R6 2008 (RJ15) gekocht, heb vooral gelet op de onderhoudsgeschiedenis. Zo ver ik weet zijn er niet echt bekende kwaaltjes met het RJ11(2006) model. Het verschil tussen RJ11 & RJ15 is vooral het blok en de kappen die iets anders zijn.
 
Ja man. Ik heb besloten hem over te nemen. Nu alleen het rijbewijs er nog voor halen O-)

Echt een hele mooie, nette machine. Model '06 in het wit. Moet alleen wat nieuw rubber onder.

Netjes! Wit is altijd mooi:9~

Ligt eraan hoeveel actieve mensen we hier hebben anders kunnen we wel eens een ritje doen met de R6jes*O*
(als je je rbw hebt dan:+)

1400406


Ik heb nog een oud beestje8-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
1.jpg


Maandje terug opgehaald in Zeeland en ben nog steeds blij met m'n beslissing om de FZ8 weg te doen hiervoor. Dingen die ik er nog aan wil veranderen zijn als volgt:
  • Gear indicator;
  • Decat met Y-Pipe, andere uitlaat;
  • Yoke Protector(origineel is lichtelijk beschadigd door de alarmsleutel);
  • Handvatten;
  • Buddy seat cover;
  • Passagiers stepjes verwijderen en hier ook een cover toepassen.
 
even een vraag voor hier, ik heb laatst voor de leuk een hoop onderdelen voor een Yamaha R6 opgekocht bwjr 99-00. echter ik weet niet zo heel veel van de Yamaha zijn deze onderdelen ook te gebruiken voor model 2001-2003? of is daar alles anders aan?
 
Hoi R6 dames en heren,

Prachtige motoren die R6-en, maar er zit er geen in mijn motorenpalet. Toch een vraag na een korte introductie.
Naast een Z1000 en een SV650 (voor in de winter) rijd ik een 390 Duke van het laatste model. Er zit WP ophanging op, maar dan wel in de goedkoopste vorm en ik ben, zonder in detail te treden, niet geheel tevreden over de achterschokdemper.
veel uitgevoerde swap op het 2013-2016 390 Duke model is de volledig instelbare achterschokker van een R6. Deze is 2 mm langer dan die van een 390, en zou zonder noemenswaardige aanpassing moeten passen. Ik heb een heel mooie jong gebruikte uit 2001 (R6-model 99-02) gekocht, maar .. . . . krijg 'm er met geen mogelijkheid in zonder te gaan slijpen aan het bovenste gedeelte van de schokdemper (bij het gasvulschroefje) of aan frame of achterswing. Dat laatste igv ondersteboven monteren van de schokdemper, waarbij ik eigenlijk nieteens weet of een schokdemper dan uberhaupt nog goed werkt.
Een lang verhaal kort: De99-02 R6 demper past dus NIET op het 2017 model 390 Duke. ;(
De bussen waar de bouten doorheen moeten zijn 30 mm lang voor die van de R6 en 32mm voor die van de Duke en de onderste is 12 ipv 10 mm, maar dat is allemaal het probleem niet, dat is met een vulbusje en twee 1 mm onderlegringen passend te maken.

Mijn vraag: Zou de schokdemper van het 2003 model (tot wanneer is dat model zo gemaakt) wel passen?
Weet iemand van jullie of de lengte en de maat van de montageogen waar de bouten doorheen gaan?
En is de demper aan de kant waar bij de 99-02 demper het gasvulschroefje zit slanker dan de 99-02 schokdemper?
Alvast dank voor jullie hulp aan een niet-R6 rijder.

Bijgaand nog even de reden waardoor het 'fout' gaat met montage van deze demper op de Duke.

https://www.motor-forum.nl/attachments/img_8929-jpg.1427876/
https://www.motor-forum.nl/attachments/img_8930-jpg.1427877/
ps. Als iemand van jullie nog een mooie jong gebruikte originele 99-02 YZF-R6 schokdemper nodig heeft .....
De schokdemper verkeert in mooie staat, enkel wat stukjes lak van de veer eraf.
Ik stoor mij daar niet zo aan, want poetsen doe ik de Duke toch niet, maar het is uiteraard bij te werken voor als het er helemaal perfect uit moet zien.
 
Laatst bewerkt:
Iemand interesse in de nieuwere model Yamaha R6 Akrapovic uitlaat? Helemaal NIEUW, komt van een showroom R6. Helaas kan ik de carbon beschermplaat niet vinden.

gaat om dit model:
Akrapovic-Yamaha-YZF-R6-2017-Slip-On-1__36497.1494002634.jpg


Bij interesse graag een berichtje sturen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan