Het Yamaha YZF-R6 Topic Deel #48 : Wake Up Call

Ik zie een R6 op MP staan.
Heeft 40K gelopen en volgens de verkoper zit er al een nieuwe koppeling in.
Is dit normaal met die kilometerstand?
 
Tja, een r6 heeft niet echt het vermogen om koppeling te roken. Tenzij je wheelies of andere ongein gaat doen. :+

Gewoon nagaan of de rest van de motor netjes en goed onderhouden is.

Maat van me heeft een CBR 1000 met bijna 50k op teller en .. de originele koppeling. :t
 
Bedoelen jullie koppelingsplaten? Als je 50k met koppelingsplaten doet kun je beter geen racer rijden want dan rij je echt niet zoals het hoort. Mijn koppelingsplaten gaan nog geen 8000 km mee..:')
 
Bedoelen jullie koppelingsplaten? Als je 50k met koppelingsplaten doet kun je beter geen racer rijden want dan rij je echt niet zoals het hoort. Mijn koppelingsplaten gaan nog geen 8000 km mee..:')
Dan is het dus niet heel vreemd dat er bij 40k al een nieuwe koppeling in zit. Ben natuurlijk een newbee als het gaat om motoren.
 
Bedoelen jullie koppelingsplaten? Als je 50k met koppelingsplaten doet kun je beter geen racer rijden want dan rij je echt niet zoals het hoort. Mijn koppelingsplaten gaan nog geen 8000 km mee..:')

Iemand die 8k met koppelingsplaten doet rijd ook niet zoals het hoort volgens mij;)
 
Hallo mede R6 rijders ☺. Leuk om te lezen dat hier ook enthousiaste R6 rijders actief zijn.

Sinds gisteren ben ik trotse eigenaar van een fantastisch yamaha R6 Black raven uit 2006 met slechts 13k op de teller. Ik heb hem over mogen kopen van een medewerker van de yamaha dealer in Hilversum die hem zelf nieuw had gekocht en er zeer zuinig op heeft gepast.

Er zitten tal van extra opties op:
- led knipperlichten voor
- achterlicht met geïntegreerde knipperlichten
- korte kentekenplaathouder
- verstelbare rem en koppelingshendels
- xenon
- Laser uitlaat
- Stuurdemper
- Sport luchtfilter
- Power comander
- Metalen remleidingen
- Metalen race remvloeistof potjes

Foto's
540.jpg

540.jpg


Nu alleen nog wachten op wat beter weer om lekker te gaan rijden. 😎
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd, die ziet er prachtig uit, ben stiekem verliefd op de Raven editie:+
 
Afgelopen zaterdag proef gereden met de R6, wat een nerveus apparaat was het. Ook proef gereden met een CBR600 en dat was toch relaxter. Prachtige motoren die R6 maar helaas voor mij nog niet de juiste motor.
 
Heeft er iemand ervaring met een 2008+ subframe op een 2007 model? Gaat om een circuitmotor, dus uitlijnen van zitje is minder relevant. gaat mij voornamelijk om aansluiting frame.

Benieuwd omdat TSS een subframe maakt voor +- dezelfde prijs als een tweedehands subframe, met het voordeel dat het een buizenframe is en buigt ipv breekt. Alleen enkel voor 2008+
 
Hallo mede R6 rijders ☺. Leuk om te lezen dat hier ook enthousiaste R6 rijders actief zijn.

Sinds gisteren ben ik trotse eigenaar van een fantastisch yamaha R6 Black raven uit 2006 met slechts 13k op de teller. Ik heb hem over mogen kopen van een medewerker van de yamaha dealer in Hilversum die hem zelf nieuw had gekocht en er zeer zuinig op heeft gepast.

Ziet er strak uit!
 
Zo hé, 3 maanden wachten op CBR, dan nog eens 2 maanden voordat de rijschool plek heeft, en dan de bougies nog vervangen na er een geploft te hebben op CPZ..

Maar ik kan eindelijk rijden :)

Alleen een opvallend feitje na dat rondje is dat de teller toch wel héél sterk afwijkt van de werkelijk gereden snelheid.
Wij hebben bij het binnenkomen van het dorp zo'n digitale radar staan die je snelheid weergeeft. Waar die zegt 55, heb ik 67 op mijn klok staan |(

Naarmate de snelheid oploopt word het alleen maar meer. Ik moet 160 op de motor rijden om aan de 130 te komen op mn GPS
Iemand bekend mee, enig idee wat ik eraan kan doen? :? Betreft een 2006 model.
 
Zo hé, 3 maanden wachten op CBR, dan nog eens 2 maanden voordat de rijschool plek heeft, en dan de bougies nog vervangen na er een geploft te hebben op CPZ..

Maar ik kan eindelijk rijden :)

Alleen een opvallend feitje na dat rondje is dat de teller toch wel héél sterk afwijkt van de werkelijk gereden snelheid.
Wij hebben bij het binnenkomen van het dorp zo'n digitale radar staan die je snelheid weergeeft. Waar die zegt 55, heb ik 67 op mijn klok staan |(

Naarmate de snelheid oploopt word het alleen maar meer. Ik moet 160 op de motor rijden om aan de 130 te komen op mn GPS
Iemand bekend mee, enig idee wat ik eraan kan doen? :? Betreft een 2006 model.
Is de vertanding aangepast? Kleiner voortandwiel/groter achtertandwiel?
 
Hi, ik meld me ook hier even, want sinds kort ben ik eigenaar van de 1999 R6 in de rood/witte uitvoering, ik noem hem aardbeien met slagroom omdat ie er zó lekker uitziet... Naast de R1200RT van 2008, daar gaan we mee op vakantie natuurlijk, want bij mw Dirk houdt 't op de XJ6 bij 140 wel op.... 😇

Goed, de R6 dus om op de zondagmiddagen hier en daar wat lawaai te schoppen, de familie in verlegenheid te brengen, wat vrienden de oogjes uit te steken en te testen of ome Roz wel wakker is....

Ik heb geen idee wat ik kan verwachten op langere termijn, geen garantie, maar hij loopt als een tierelier, start meteen, nieuwe dynamo, z.g.a.n. bandjes, distributie ketting is niet te horen, frame en voorvork lijken OK, lijkt geen schuiver gemaakt te hebben, maar wat weet ik ervan, als de verkoper (die ik overigens wel vertrouw na 4 motoren) er ook geen historie ervan kent..... Maar ja, de prijs was er dan ook naar. Staat nog op stal, ga er nu niet mee rijden natuurlijk, en feb/mrt haal ik 'm er uit. Kan eigenlijk niet wachten.....

Was eigenlijk op zoek naar iets met injectie, maar deze loopt echt te gek, start meteen en trekt als een dolle, die 120 PK zouden er nog wel eens in kunnen zitten ook.... Heb nog korte tijd een FJR13000 gehad van 2005 maar die voelde met z'n 140 pk lang niet zo snel als deze, zal 't gewicht wel zijn.

IMG_20191109_144420465.jpg
IMG_20191109_144425696.jpg
IMG_20191109_144450780.jpg


Komen nog nieuwe stripes / stickers op de wielen.

Meer leden hier met een 1999? Tips voor, tja noem maar op, pimping, onderhoud, tuning, what to buy etc.

Ik heb wel al een paddock stand.
 
Dik ding, ik zou hem op de uitlaat na zo origineel mogelijk houden. Qua uitlaat klinkt de Laser Xtreme GP wel echt 't ziekst.

Ik ben zelf de afgelopen maanden bezig geweest met het uitzoeken van andere uitlaatbochten. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om een tweede originele set te halen van Yamaha zelf en hiervan ga ik morgen de katalysator afslijpen en de y-pipe er tussen monteren. Het eindresultaat zal ik eind dit weekend even uploaden. :)
 

Bijlagen

  • IMG_20191103_154822.jpg
    IMG_20191103_154822.jpg
    156,2 KB · Weergaven: 2
Laatst bewerkt:
Hi, ik meld me ook hier even, want sinds kort ben ik eigenaar van de 1999 R6 in de rood/witte uitvoering, ik noem hem aardbeien met slagroom omdat ie er zó lekker uitziet... Naast de R1200RT van 2008, daar gaan we mee op vakantie natuurlijk, want bij mw Dirk houdt 't op de XJ6 bij 140 wel op.... 😇

Goed, de R6 dus om op de zondagmiddagen hier en daar wat lawaai te schoppen, de familie in verlegenheid te brengen, wat vrienden de oogjes uit te steken en te testen of ome Roz wel wakker is....

Ik heb geen idee wat ik kan verwachten op langere termijn, geen garantie, maar hij loopt als een tierelier, start meteen, nieuwe dynamo, z.g.a.n. bandjes, distributie ketting is niet te horen, frame en voorvork lijken OK, lijkt geen schuiver gemaakt te hebben, maar wat weet ik ervan, als de verkoper (die ik overigens wel vertrouw na 4 motoren) er ook geen historie ervan kent..... Maar ja, de prijs was er dan ook naar. Staat nog op stal, ga er nu niet mee rijden natuurlijk, en feb/mrt haal ik 'm er uit. Kan eigenlijk niet wachten.....

Was eigenlijk op zoek naar iets met injectie, maar deze loopt echt te gek, start meteen en trekt als een dolle, die 120 PK zouden er nog wel eens in kunnen zitten ook.... Heb nog korte tijd een FJR13000 gehad van 2005 maar die voelde met z'n 140 pk lang niet zo snel als deze, zal 't gewicht wel zijn.

Bekijk bijlage 1444535Bekijk bijlage 1444534Bekijk bijlage 1444533

Komen nog nieuwe stripes / stickers op de wielen.

Meer leden hier met een 1999? Tips voor, tja noem maar op, pimping, onderhoud, tuning, what to buy etc.

Ik heb wel al een paddock stand.

Prachtding 1 van mijn favoriete modellen!!!

Ik rij de 2001 versie, maar alleen de achterlichten zijn dan 2 rondjes en de rest is niet veel verschil denk ik..

Heb een Akrapovic bij Pajic laten monteren, wat van die antislip matjes van Ali op de tank, voorruitje is spiegelend met RideorDie sticker en recent heeft ie een K&N luchtfilter gekregen en een carberatiekitje van Dynojet Tiel😍
 
Kwam trouwens na al het spul uit op 106.5 achterwiel paarden, dus dat is netjes voor de oude dame:)
 
Mooie kleurstelling heb je!

Dik ding, ik zou hem op de uitlaat na zo origineel mogelijk houden. Qua uitlaat klinkt de Laser Xtreme GP wel echt 't ziekst.
Ik ben zelf de afgelopen maanden bezig geweest met het uitzoeken van andere uitlaatbochten. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om een tweede originele set te halen van Yamaha zelf en hiervan ga ik morgen de katalysator afslijpen en de y-pipe er tussen monteren. Het eindresultaat zal ik eind dit weekend even uploaden. :)

Prachtding 1 van mijn favoriete modellen!!!
Ik rij de 2001 versie, maar alleen de achterlichten zijn dan 2 rondjes en de rest is niet veel verschil denk ik..
Heb een Akrapovic bij Pajic laten monteren, wat van die antislip matjes van Ali op de tank, voorruitje is spiegelend met RideorDie sticker en recent heeft ie een K&N luchtfilter gekregen en een carberatiekitje van Dynojet Tiel😍

Bedankt, goede keus dus!

Hoe evaren jullie de betrouwbaarheid?

Ik heb geen idee wat voor uitlaat dit is. Ik dacht origineel, maar misschien ook niet. Klinkt wel lekker donker en rauw hoor... Zodra ik 'm heb zal ik eens een soundcheck posten. Eerst maar es lekker mee raggen, en dan kijken of er iets anders op moet, voorlopig heb ik wel genoeg uitgegeven.... TT komt er ook nog aan.... Oh ja, tentje....!!

Er moest natuurlijk ook een nieuwe jas komen, maar daar moet ik me ook op de RT natuurlijk mee kunnen vertonen... weer 300 eutjes verdampt....

IMG_20191109_165356807.jpg


Deze vinyl wheel deco's komen op de zwarte velg:

Schermopname (2682).png


en deze op de rode velg:

Schermopname (2681).png


Nog geen 10 eutjes bij Ali's Express..... normaal 25. Was deal.

En waarschijnlijk nog iets als dit:

s-l640.jpg


Later.....
 
Hm, maar eens o de rollerbank dus..... ben wel benieuwd waar mijn R6 piekt.....

Die 120Pk was geloof ik fabrieksaf op de krukas, dus zelfs nieuw kwam er denk ik geen 120 uit op je wiel..
Voor de uitlaat had ik 102 en na de uitlaat 104.5, daar is dus met de Dynojet kit ongeveer 1.5pk bijgekomen.

Geen wereldschokkende cijfers maar de Dynokit was eigenlijk meer om hem eens goed af te stellen op de uitlaat etc (iets wat ik nog had nagelaten bij installatie uitlaat)

Betrouwbaar is die in de vorm van altijd starten, na elke winter is het met een druk op de knop weer aan en rijden.
Echter kun je wel erg veel verhalen (ook op het motor forum) aantreffen van R6-jes met deze bouwjaren die last hebben van een afbrokkelende of gescheurde cilinderwand.

Ik heb de cilindercompressie al eens gemeten en bij mij is hier geen sprake van, ik heb ook besloten dat mijn snoesje hier nooit last van gaat krijgen:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan