Inmiddels ook weer wat geknutseld.....
En wat een genot he, alleen al kijken ernaar....
Bekijk bijlage 1465587
Bekijk bijlage 1465584
Bekijk bijlage 1465581
Bekijk bijlage 1465583
ziet er strak uit hoor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Inmiddels ook weer wat geknutseld.....
En wat een genot he, alleen al kijken ernaar....
Bekijk bijlage 1465587
Bekijk bijlage 1465584
Bekijk bijlage 1465581
Bekijk bijlage 1465583
heren een vraagje,
ik overweeg een R6 aan te schaffen voor het woon-werk tijdens mooi weer in de zomer.
Hoe is de zithouding voor ritjes van +/- 45min heen en 45min terug op een dag?
Ik lees op meerdere plekken dat de R6 de meest "sportieve" houding heeft in vergelijking met de cbr etc.
Verder heb ik ook gewoon het merkgetrouwe tikje wat er wel meer hebben dat ik alles yamaha wil rijden (yz250 enduro en een xj600 cafe racer)
Bekijk bijlage 1466228
Vandaag ff een stukje gereden met een collega.
Zijn woorden: niet bij te houden wat een geluid dat diepeCollega nu stikjaloers natuurlijk....!
Zijn woorden: niet bij te houden wat een geluid dat diepe
Ja, precies, mijn collega (die met de Honda BlackBird XX) zei, direkt na het starten van mijn R6 "Dirk, hij is boos!" en beter had ie het niet kunnen zeggen, zijn Blackbird (mooie motor hoor) met +/- 160 PK is een naaimachine. Zeg maar zoiets al een FJR1300. Mooie machines, maar tegen mij zeggen ze niks, in tegenstelling tot mijn R6, die schreeuwt "KOM OP NOU, RAGGEN DIRK, GAS LOS, TOE DAN, KOM MAAR, IK BIJT NIET, ALLEEN EEN SCHORRE STEM".... en je weet wat ze zeggen van mooie vrouwen met een hese stem.....
Op film klinken ze minder in het echt veel beter.Tijdens en na het douchen moet er gezongen worden!
Op film klinken ze minder in het echt veel beter.
Ik loop naar buiten zet de motor aan. Zet er een tuinstoel neer en een flesje bier. Puur genieten.Ja zeker, 100% mee eens, maar sluit je stereo maar eens aan, beetje bas en mid tone erin.... kun je tóch even genieten...!
Het genot gaat gauw over als je er een bekeuring voor krijgt,ik had ook zoiets op m,n gsx-r zitten maar werd er wel voor aan de kant gezet,ziet er strak uit hoor.
Stel je hebt de originele knippers er nog aan zitten en werkend mag het dan wel weer?Het genot gaat gauw over als je er een bekeuring voor krijgt,ik had ook zoiets op m,n gsx-r zitten maar werd er wel voor aan de kant gezet,
de tussenafstand is namelijk te klein,ik kwam er af met een waarschuwing,maar het mag dus niet en kan er dus een bekeuring voor krijgen.
Stel je hebt de originele knippers er nog aan zitten en werkend mag het dan wel weer?
Zoals sommige mensen nog konden herinneren ben ik afgelopen maanden bezig geweest met een katvervanger en een gp uitlaat. Hieronder een kleine storyline met alle aanpassingen die ik heb gedaan en die nog komen:
Bekijk bijlage 1469302
In oktober een tweede set uitlaatbochten gehaald(tevens van een 2010 model, waarbij de uitlaat langer is en er een kleine aanpassing is in de bocht t.o.v. het 2008 model). De decat komt van het merk "Dominator", ik moet zeggen dat de kwaliteit en afwerking erg netjes is. Ook ben ik door de heren netjes te woord gestaan toen er bleek dat de decat niet paste op de uitlaatbochten. Dit komt dus omdat de uitlaatbocht van 2010 iets dikker in het midden, waardoor de decat van 2008 niet paste.
Na wat mailtjes een vervangende decat gekregen voor de uitlaatbochten die ik had liggen..
Bekijk bijlage 1469303
Uiteindelijk een Laser GP uitlaat op de kop kunnen slaan voor een kleine 150€,-, met m'n zwager met een slijptol bezig geweest. Vanaf 6.5cm geslepen zoals de beschrijving dat aangaf van Dominator(zie bijlagen). Daarna de honeycomb eruit geboord en de binnenkant van de uitlaatbocht schoon geblazen met een compressor. Vervolgens kon ik de decat over de bochten heen krijgen en heb ik de uitlaatbocht ingesmeerd met een exhaust sealer om lekkages tegen te gaan.
Bekijk bijlage 1469305
Nadat alles klaar was heb ik eerst zelf geprobeerd de uitlaatbochten te monteren, helaas lukte dit niet. Eén van de tapeinden brak af(ondanks het goed insmeren van de moertjes met kruipolie), dus heb ik het uiteindelijk laten doen door de heren van Motorbanden Quickservice in Bleijswijk. Zij zijn er nog wel even mee bezig geweest, aangezien er nieuwe tapeinden op de motor moesten komen. Zij hebben daarom ook het volgende moeten doen:
- Uitlaat tapeinden uitboren;
- Helicoil monteren;
- Nieuwe tapeinden monteren;
- Uitlaatbocht monteren zonder spanning;
- GP uitlaat monteren;
- Sevo buddy monteren;
- Gehele systeem gecontroleerd.
Bekijk bijlage 1469304
Het uiteindelijke resultaat zoals je bovenaan ziet, motor maakt een leuk geluid, over een maand of twee laat ik hem afstellen. Db-killers laat ik erin en heel misschien dat ik terug ga naar de originele einddemper(maakt iets minder geluid, wat misschien prettiger is voor de omgeving). Mocht ik echt gezeik krijgen met de politie en dergelijke kan ik altijd teruggaan naar de originele set, aangezien ik nog alles heb liggen.
Geel blijft toch een mooie kleur hoor, hard en zacht tegelijk.....!
Super cool om te zien, kan je eens laten horen...?
Ik heb wel 1 filmpje, zal wel even kijken of ik nog andere filmpjes kan maken;
Ja het gele is echt veel beter dan ik dacht, toen ik de motor zag op de website was ik er een beetje sceptisch over, maar toen ik hem eenmaal zag was ik verkocht. Veel mensen vinden de vlammen kinderachtig, maar het valt gewoon lekker op en je ziet ze niet vaak in verhouding tot de black raven en race blue edities.
Bekijk bijlage 1469399