Het Zijspan Café deel 2 ...de tap is geopend!..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja 2, model 89 en een nieuwe in 1992 gekocht, veel km,s mee gemaakt. niet kapot te krijgen.
Neef van mij had een 83 model met lucht ondersteunde voorvork en die scheurde ermee rond alsof hij Wayne Rainey was maar ging niet kapot

Ik doe ook m'n best, maar hij wil inderdaad niet kapot......
 
motorfietsen worden in Denemarken extra zwaar belast omdat het als luxe artikel gezien wordt (dat heeft een Deen mij wel eens proberen te vertellen) vandaar het veel hogere prijskaartje
 
Wat je zelf al zegt ;) 40 jaar OUD!!

Geintje natuurlijk, Lasmoat is ook al bijna 40 en ik net 30 geweest :+
 
Heren Sidecardisten, ben op zoek naar een span met R1150GS (of R1200GS).
Wie in de volgende weken of maanden iets te koop weet, ben dankbaar voor tips.
Dit komt natuurlijk niet veel te koop...andere route is 1150GS kopen en de parts bij de specialisten kopen en er een bouwen...maar is de duurdere optie. Ben ook op zoek via kanalen in Duitsland. Ben uit B, en hier is weinig te koop...span moet dienen voor zeer verre reizen van 6000 tot 15000 km per toer (jaarlijks) en dus ook geschikt voor slechte wegen (Balkan, Albanie, Kaukasus) en lichte off-road. dank bij voorbaat voor tips.
 

Oud :X ? Gastjes toch...ik ben bijna 55 en voel me nog heel jong, leeftijd zit tussen de oren...brommer rijden daarop zit geen leeftijd, ik doe deze zomer tripje naar Kaukasus...tot Baki aan de Caspische...pas als de dood komt dan ben je oud en groeit er gras op den buik :Y .
 
Heren Sidecardisten, ben op zoek naar een span met R1150GS (of R1200GS).
Wie in de volgende weken of maanden iets te koop weet, ben dankbaar voor tips.
Dit komt natuurlijk niet veel te koop...andere route is 1150GS kopen en de parts bij de specialisten kopen en er een bouwen...maar is de duurdere optie. Ben ook op zoek via kanalen in Duitsland. Ben uit B, en hier is weinig te koop...span moet dienen voor zeer verre reizen van 6000 tot 15000 km per toer (jaarlijks) en dus ook geschikt voor slechte wegen (Balkan, Albanie, Kaukasus) en lichte off-road. dank bij voorbaat voor tips.
Dat is wel het mooiste span dat er is. Een 1150 met een moderne éénpersoons bak.
Misschien wil Slingertje wel verkopen. Maar dat zal waarschijnlijk duurder zijn als zelf bouwen _O- _O-
 
Heren Sidecardisten, ben op zoek naar een span met R1150GS (of R1200GS).
Wie in de volgende weken of maanden iets te koop weet, ben dankbaar voor tips.
Dit komt natuurlijk niet veel te koop...andere route is 1150GS kopen en de parts bij de specialisten kopen en er een bouwen...maar is de duurdere optie. Ben ook op zoek via kanalen in Duitsland. Ben uit B, en hier is weinig te koop...span moet dienen voor zeer verre reizen van 6000 tot 15000 km per toer (jaarlijks) en dus ook geschikt voor slechte wegen (Balkan, Albanie, Kaukasus) en lichte off-road. dank bij voorbaat voor tips.
Zo iets dus?

full


Daar zitten wij ook aan te denken ....
De GS heb ik al 8-)
 
Zo iets dus?

[afbeelding]

Daar zitten wij ook aan te denken ....
De GS heb ik al 8-)

Jawel, een goede 1150GS is te krijgen voor 5.500-6.000 Euro en zeer gemakkelijk te vinden...Inderdaad de side moet groot wiel hebben (grote grondspeling). Bak zou voor reisspan iets praktischer moeten zijn , maar ja dat is het.
 
Ik heb een prijsopgave liggen,maar dan met de 1,5 persoons, die wordt dan weer op 14" autowielen gezet en dat wil ik niet. Dat haalt de 'lijn' weg van de motor (mijn mening)
Eind van de maand, tijdens het ADAM-treffen, eens verder babbelen.

Wat ik ook een gave vind is deze, SBW-sidecar
Maarja, die moet dan weer aan een 1200 .....
 
Ik vind een Ural bak aan een 1150 ook al mooi, en dat is wel praktisch. Voor het mooie eigenlijk zelf een onderstel maken, met alleen de Russische tobbe.
Die SBW is all show, no go. :N
 
Laatst bewerkt:
Ik vind een Ural bak aan een 1150 ook al mooi, en dat is wel praktisch. Voor het mooie eigenlijk zelf een onderstel maken, met alleen de Russische tobbe.
Die SBW is all show, no go. :N
Het is net wat je wilt, ik weet dat er een aantal SBW-spannen een rondje oostblok hebben gedaan, dus 'all-show' dat zal wel mee vallen ;)
Ik ga er komende zomer heen, mogen ze het me vertellen :)
 
Ik heb een prijsopgave liggen,maar dan met de 1,5 persoons, die wordt dan weer op 14" autowielen gezet en dat wil ik niet. Dat haalt de 'lijn' weg van de motor (mijn mening)
Eind van de maand, tijdens het ADAM-treffen, eens verder babbelen.

Wat ik ook een gave vind is deze, SBW-sidecar
Maarja, die moet dan weer aan een 1200 .....

Vind dit maar niks, smaken verschillen. Trouwens als reis-side moet het eenvoudig en degelijk zijn. Deze BW sidecar lijkt meer iets voor snoevers met de nieuwste GS en nieuwste BMW motorpakje...over hoe kan men een 20.000 Euro fiets nog eens vlug 15.000 Euro duurder maken....of het risico verminderen dat een dito fiets bij de buurman op de oprijlaan staat
 
Vind dit maar niks, smaken verschillen. Trouwens als reis-side moet het eenvoudig en degelijk zijn. Deze BW sidecar lijkt meer iets voor snoevers met de nieuwste GS en nieuwste BMW motorpakje...over hoe kan men een 20.000 Euro fiets nog eens vlug 15.000 Euro duurder maken....of het risico verminderen dat een dito fiets bij de buurman op de oprijlaan staat
Dat denk ik ook, ik heb het apparaat alleen op foto's en filmpjes gezien.
En ja, ding kost grof geld.

Maar wat ik al zeg, komende vakantie kom ik er langs :)
En ze hebben er vast wel thee (koffie in engeland is soms levensgevaarlijk ;) )
 
Het is net wat je wilt, ik weet dat er een aantal SBW-spannen een rondje oostblok hebben gedaan, dus 'all-show' dat zal wel mee vallen ;)
Ik ga er komende zomer heen, mogen ze het me vertellen :)
Daar ben ik benieuwd naar, hopelijk spreek ik van de zomer ook iemand met zo'n ding.
Ik zie namelijk alleen maar statische foto's en het enige filmpje dat hij rijdt is stapvoets rechtuit. En daar verbeeld ik me dat ik de motor en de bak onafhankelijk zie bewegen.
Daarbij vind ik het spul te hoog, en de voorloop te weinig. Ik kan me niet voorstellen dat ik er gelukkig mee zou worden.
Nog buiten een aantal andere punten die ik eerder geuit heb.
 
Dat denk ik ook, ik heb het apparaat alleen op foto's en filmpjes gezien.
En ja, ding kost grof geld.

Maar wat ik al zeg, komende vakantie kom ik er langs :)
En ze hebben er vast wel thee (koffie in engeland is soms levensgevaarlijk ;) )

Wel, kwa design is het vrij mooi en ze hebben hun best gedaan het bij het design van de 1200GS te laten aansluiten, dito ruitje etc...er zal zeker een markt voor zijn en daarvoor doen die mensen het. Voor Cross country gebruik zie ik dat niet zitten. Ik ben wel bereid het geld te betalen voor een degelijk gebruikt R1150GS span. Mijn hart klopt met de 2 klep boxer, maar voor het grootte ruwe lange-afstandswerk, met downgearing is het 60-70 PK hart van de 2 klep te klein, het grotere vermogen van de 1150 en vooral het torenhoge koppel is dan nodig. De 1200GS is dito OK, maar teveel electronica en canBUS toestand daarmee, er zijn bitter weinig Motorrad dealers na de bospurus...ik heb al Asia trips erop zitten...ik heb vrijwal alle zijspandealers in D aangeschreven met de vraag naar een zeer goed 2dehands gespan op basis 1150GS (met grote wielen) - er staan er verschillende met 15inch wielen te koop...grondspeling is bij allen zeer krap...
 
Daar ben ik benieuwd naar, hopelijk spreek ik van de zomer ook iemand met zo'n ding.
Ik zie namelijk alleen maar statische foto's en het enige filmpje dat hij rijdt is stapvoets rechtuit. En daar verbeeld ik me dat ik de motor en de bak onafhankelijk zie bewegen.
Daarbij vind ik het spul te hoog, en de voorloop te weinig. Ik kan me niet voorstellen dat ik er gelukkig mee zou worden.
Nog buiten een aantal andere punten die ik eerder geuit heb.

Halflive, je hebt gelijk maar voorloop is redelijk eenvoudig aan te passen met de oplossing van triptec, bekijk maar:
Beiwagen Seitenwagen Gespann BMW R 1150 GS | eBay
 
Je haalt volgens mij voorloop (zijspanwiel) en naloop (voorwiel) door elkaar.
Op het einde van dat SBW filmpje zie je inderdaad dat de voorloop wel heel weinig is.
Een centimeter of 10 schat ik zo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan