Het Zijspan Café deel 2 ...de tap is geopend!..

Status
Niet open voor verdere reacties.

JFJ

MF veteraan
7 okt 2011
16.120
472
WE WANT YOU
full

@ THE
full


Welkom in deel twee!! Vorige deel toch in ruim een jaar vol geluld met z'n allen ;)

De een een biertje, de ander een coctail, Een ieder mag zelf beslissen. Bar is open!

Een Sidecar cocktail is een echte klassieker en zeer gemakkelijk te maken.

Shake 3 delen cognac met 2 delen triple sec, zoals Cointreau of Grand Marnier en 1 deel citroensap met ruim ijs in een cocktailshaker. Suiker kun je doormiddel van suikersiroop toevoegen aan de drank of het glas afwerken met een randje suiker. Schenk via een zeef in een cocktailglas.

Genieten maar! Hieronder een video hoe de cocktail precies te maken is.


Inmiddels is wel degelijk gebleken dat er animo is voor deze gezellige kroeg. We hebben al flink wat stamgasten mogen verwelkomen en hopen dat het er nog meer worden! Rondje van de zaak!!!

Het zijspan Café is een topic hebben waar alle "niet zijspan" gerelateerde dingen in kunnen worden gezet. Na veel oftopic geauwehoer bij een ander is dit de plek waar het gewoon kan.

Het algemene zijspan topic is toch bedoeld voor algemene zijspan vragen.

Deze dus niet

Wees welkom om hier je dagelijkse beslommeringen of heugelijke fijeitjes (verbetering op verzoek ;) ) te delen.
Alles wat je wel of niet belangrijk vind kan je hier met de rest delen. Wie het niet interessant vind reageert gewoon niet.

Hier staat het vorige deeltje: Het Zijspan Café
 
Laatst bewerkt:
JFJ al aan de fles vanavond zo te zien?
coctail = cocktail
Fijtjes = feitjes.

Ik ook hoor trouwens maar dat is nauwelijks het vermelden waard. Een avond zonder fles is veel zeldzamer....
:)
 
Laatst bewerkt:
Schuif ik nog maar even aan ...
Doppendoos is wegwijsdoos nu 3 uur aan't vertellen dat er nieuwe kaarten zijn ..... -O-

Doet mijn maar een Jupiler :)
 
Daar betrap je mij zo zelden op dat het inderdaad de moeite waard is. Ik ga het veranderen hoor ;)
En ja, het is weer bijna weekend, en een buildoff avond moet verplaatst worden als het dinsdags koningsdag is ;) Je had me trouwens vorig jaar ook al kunnen verbeteren, want die OP is grotendeels gecopieerd.

TIP!! gebruik de zoekfunctie eens op dakzijl, zijl of zijlen _O-
Valt nog heel erg mee trouwens.. Maar fijt is wel... dat ik naar bed ga ;)
 
Laatst bewerkt:
nachtbraker.....

heb gisteren in een "opwelling" de schoorsteen van mijn huis gemept...


geeft mooi wat extra ruimte op zolder, maar al die emmertjes met puin de trap af vallen me nu wel wat zwaarder dan een avond echt in het cafe hangen....
full
 
Zeg vriend, je hebt geen kantplanken en geen knieleuning aan je steiger zitten. Dat je niet verongelukt bent is een wonder!
En een fatsoenlijke schoor kan ik ook niet ontdekken. Foei.
 
Zeg vriend, je hebt geen kantplanken en geen knieleuning aan je steiger zitten. Dat je niet verongelukt bent is een wonder!
En een fatsoenlijke schoor kan ik ook niet ontdekken. Foei.
Je vergeet het VCA gekeurde kekentrapje :+

Maarja, als het prive is mag het O-) :X
 
de wonderen bint de wereld nog nie uut en vake bi-j te bange.

ging anders prima; en het is dan maar goed dat je me niet ongezekerd op de punt vh dak hebt zien staan balanceren met een grote voorhamer zwaaiend ;)


motor rijden is ook levensgevaarlijk en dat jij steeds weer niet verongelukt is net zo'n groot wonder ;)
alles draait om het bewust zijn van je eigen kwetsbaarheid en dan kun je best af en toe iets meer risico nemen, bovendien had ik simpelweg niet meer steigermateriaal meer liggen (en er zit toch een spanband buitenomheen gespannen zodat je er niet stomweg af kunt lopen)
 
de wonderen bint de wereld nog nie uut en vake bi-j te bange.

ging anders prima; en het is dan maar goed dat je me niet ongezekerd op de punt vh dak hebt zien staan balanceren met een grote voorhamer zwaaiend ;)


motor rijden is ook levensgevaarlijk en dat jij steeds weer niet verongelukt is net zo'n groot wonder ;)
alles draait om het bewust zijn van je eigen kwetsbaarheid en dan kun je best af en toe iets meer risico nemen, bovendien had ik simpelweg niet meer steigermateriaal meer liggen (en er zit toch een spanband buitenomheen gespannen zodat je er niet stomweg af kunt lopen)

Als je zonder ongelukken de klus hebt geklaard, was het steiger dus goed genoeg.... Ik had er niet eens eensteiger voor gebouwd, zo met het laddertje........... O-)
 
de "steiger" stond er ook al.... voor het schilderen, vervangen van de dakgoot en dus ook voor het verwijderen van de schoorsteen (en tot grote vreugde hier in de buurt begrijpen ze nu eindelijk waarom ik die steiger er begin december al heb neergezet...... tenminste dat denken ze...)
 
de "steiger" stond er ook al.... voor het schilderen, vervangen van de dakgoot en dus ook voor het verwijderen van de schoorsteen (en tot grote vreugde hier in de buurt begrijpen ze nu eindelijk waarom ik die steiger er begin december al heb neergezet...... tenminste dat denken ze...)

Heb je nou geen probleem veroorzaakt voor de Sint van 2013? Geen schoorsteen meer en ook geen steiger meer?
 
Heb je nou geen probleem veroorzaakt voor de Sint van 2013? Geen schoorsteen meer en ook geen steiger meer?

Hij heeft nog een paar maanden om de kinders te vertellen dat de sint niet bestaat. Met een jaar of drie zijn ze daar toch wel aan toe :?
 
Eet of drink niet zo vaak mee hier maar lees wel mee hier en ben dus ook weer present ;)


oops, dan heeft max dus ook al wel weer gezien dat ik vandaag mijn bouwvakkerskleren weer aan had ipv mijn lashelm op....

(maar mijn dak zit nu wel weer helemaal dicht en alles is bijna zover voorbereid dat de lootgieter morgen de nieuwe dakgoot erin kan maken)
 
oops, dan heeft max dus ook al wel weer gezien dat ik vandaag mijn bouwvakkerskleren weer aan had ipv mijn lashelm op....

(maar mijn dak zit nu wel weer helemaal dicht en alles is bijna zover voorbereid dat de lootgieter morgen de nieuwe dakgoot erin kan maken)
Ja, ik dacht "Laat ik er maar niet op reageren" B|

:+

Nee hoor, blij dat je je gedachten verzet door tegen stenen te meppen ipv tegen die ouwe Duitse dame ;)
 
oops, dan heeft max dus ook al wel weer gezien dat ik vandaag mijn bouwvakkerskleren weer aan had ipv mijn lashelm op....

(maar mijn dak zit nu wel weer helemaal dicht en alles is bijna zover voorbereid dat de lootgieter morgen de nieuwe dakgoot erin kan maken)

Dacht dat alleen de schoordteen er uit gemept moest worden
Is ie via de dakgoot naar beneden gerold dan dat die gemaakt moet worden :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan