Het zijspan café deel 4 ...Nog eentje dan!..

GSlandrover

MF veteraan
28 jul 2014
1.182
93
Lijkt inderdaad niet op gewoon motorrijden en al helemaal niet op autorijden. Als je eenmaal verslaafd bent kom je er lastig van af. Zijn er ook genoeg die het na een ritje helemaal niks vinden en zeggen; nóóóit meer.

Denk dat je een steekje los moet hebben🤪

halflive

MF fossiel
9 apr 2004
26.259
520
Purmerend
halflive.000webhostapp.com
Ik lees sinds een paar weken hier bij de spannen, en heb alle recente bouw topics doorgelezen (met veel plezier!). Heb zelf eigenlijk niks met spannen. Ergens denk ik dan dat ze de negatieve eigenschappen van een auto en een motor combineren:? De enige ervaringen die ik er mee heb is het proefrijden met de Goldwings met span toen ik zo’n 15 jaar geleden bij een zaak in het midden van het land werkte (wellicht weten jullie wel welke ik bedoel). Daarvan staat me bij dat het totaaaaal anders reed als een solo. Mede door het vaderschap (zoons nu 7, 5 en 3) heb ik geen wegmotor meer en ben ik ook al jaren niet meer op het circuit geweest. Wie weet, misschien ben ik ook wel toe aan een span :?
Ik zou zeggen, neem eens een lesje bij Rob Teffer of zo. Waarschijnlijk ben je dan meteen verslaafd. Als je zelf iets gaat bouwen als een K100 met een Velorex ben je waarschijnlijk meteen genezen.
Het combineerd inderdaad alle nadelen van een auto en een motor maar verder is het verschrikkelijk leuk om te doen. Ik ben ook nog nooit een nare zijspanrijder tegen gekomen. Het zijn eigenlijk allemaal mensen die gek zijn op techniek en zichzelf niet hoeven te bewijzen, dat is heel relaxed. Je komt dus ook meteen in een leuke club.